Div weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Daan Vee

Daan Vee

02/02/2016 14:00:56
Quote Anchor link
Ik heb de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script>
function SubmitForm() {
var content = $("#content").val();
var naam = $("#naam").val();
$.post("shared/saveItem.php", { content: content, naam: naam },
   function(data) {
     alert("Data Loaded: " + data);
   });
}
</script>


En ik wil in plaats van de alert de volgende div weergeven:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
        <div id="opslaan">
        <div class="alert alert-success alert-dismissable">
                    <button type="button" class="close" data-dismiss="alert" aria-hidden="true"></button>
                    <h4>    <i class="icon fa fa-check"></i>Opgeslagen!</h4>
                    Het onderwerp is succesvol opgeslagen.
        </div>
        </div>


Hoe krijg ik dat voor elkaar?
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 13:56:59
 
E vH

E vH

02/02/2016 14:10:31
Quote Anchor link
ipv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
alert("Data Loaded: " + data);


doe je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$( "#opslaan" ).show();
 
Daan Vee

Daan Vee

02/02/2016 14:51:07
Quote Anchor link
Heel raar, maar er gebeurt niks... Is er iets fout aan de code?
 
Daan Vee

Daan Vee

03/02/2016 21:58:30
Quote Anchor link
Ik heb het volgende, maar er gebeurt niks:
Heb ik iets fout gedaan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script>
function SubmitForm() {
var content = $("#content").val();
var naam = $("#naam").val();
$.post("shared/saveItem.php", { content: content, naam: naam },
   function(data) {
     $( "#opslaan" ).show();
   });
}
</script>

        <div id="opslaan">
        <div class="alert alert-success alert-dismissable">
                    <button type="button" class="close" data-dismiss="alert" aria-hidden="true"></button>
                    <h4>    <i class="icon fa fa-check"></i>Opgeslagen!</h4>
                    Het onderwerp is succesvol opgeslagen.
        </div>
        </div>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2016 22:05:52
Quote Anchor link
Is dit je hele code? Want je start jQuery niet op door te controleren of de pagina geladen is.
Gewijzigd op 03/02/2016 22:06:27 door - Ariën -
 
Randy vsf

Randy vsf

03/02/2016 22:21:29
Quote Anchor link
- Ariën - op 03/02/2016 22:05:52:
Is dit je hele code? Want je start jQuery niet op door te controleren of de pagina geladen is.


Het ligt er maar net aan waar de code staat. Als de code voor de </body> tag staat is dat niet nodig. Verkeerd gelezen..

@TS:
Wordt de data wel opgeslagen?
Gewijzigd op 03/02/2016 22:26:43 door Randy vsf
 
Daan Vee

Daan Vee

07/02/2016 19:29:52
Quote Anchor link
Ja, de data wordt opgeslagen en ik ben misschien iets dichterbij....

De volgende code werkt namelijk wel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<script>
setTimeout(function(){
    document.getElementById('opslaan').innerHTML = '';
}, 3000);
</script>


Kan ik dat op een of andere manier combineren met het volgende?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script>
function SubmitForm() {
var content = $("#content").val();
var naam = $("#naam").val();
$.post("shared/saveItem.php", { content: content, naam: naam },
   function(data) {
     $( "#opslaan" ).show();
   });
}
</script>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/02/2016 19:52:24
Quote Anchor link
Wanneer en hoe wordt SubmitForm() aangeroepen? Als je een formulier submit? Dit default gedrag moet je dan afvangen indien je via AJAX deze data wil POSTen, anders wordt je formulier gewoon gesubmit en dat resulteert in het (her)laden van een (mogelijk andere) pagina.

Je kunt beter een onsubmit listener aan een formulier hangen...
 
Daan Vee

Daan Vee

07/02/2016 20:00:47
Quote Anchor link
SubmitForm() wordt opgeroepen bij het submitten van een formulier:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<p><input type="button" onclick="SubmitForm();" name="save" class="btn btn-primary" value="OPSLAAN"></p>


Hoe moet ik dat veranderen dan, Thomas? Ik snap niet precies wat je bedoelt...
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/02/2016 23:18:19
Quote Anchor link
formulier:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>show dialog after post</title>
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
</head>

<body>
<form id="theForm">
<p><label for="naam">naam</label><input type="text" name="naam" id="naam"></p>
<p><label for="content">content</label><textarea name="content" id="content"></textarea></p>
<div>
    <button type="submit">verzenden</button>
</div>
</form>

<div id="postResult" style="display: none;"></div>
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
// als je document klaar is met laden...
$().ready(function() {
    // als het formulier #theForm wordt gesubmit...
    $('form#theForm').submit(function(e) {
        // vang het submit event af, jQuery/AJAX handelt dit immers af
        e.preventDefault(); // het default gedrag is dat het formulier gePOST wordt, en dat willen we niet
        $('#postResult').hide();
        $.post(
            'post.php', // het script waar je naartoe POST
            $('#theForm').serialize(), // verzamel alle form data in 1x (naam, content)
            function(ok) { // callback functie die wordt uitgevoerd na terugontvangen (JSON) resultaat
                if (ok) {
                    $('#postResult').css('background-color', '#ccffcc').text('Success! :)');
                } else {
                    // doe ook iets voor als het misgaat...
                    $('#postResult').css('background-color', '#ffcccc').text('Fail! :(');
                }
                $('#postResult').show();
            }, // einde callback functie
            'json' // geef een "hint" over het type van de terug te ontvangen data
        );
    });
});
//]]>
</script>
</body>
</html>

post.php (het script dat de AJAX POST verwerkt):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
// Declareer Content-Type en character encoding van het resultaat.
header('Content-Type: application/json; charset=UTF-8');

$success = false;
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    // voer controles uit, verwerk formulier, wat mogelijk resulteert in
    // ...

    $success = true;
}

// Of wat voor informatie je allemaal terug wilt sturen, voor nu enkel een boolean (true of false)
echo json_encode($success);
?>
Gewijzigd op 07/02/2016 23:19:22 door Thomas van den Heuvel
 
Daan Vee

Daan Vee

10/02/2016 22:05:09
Quote Anchor link
Hoi Thomas, super bedankt! Maar m'n formulier saved al wel... De melding krijg ik alleen niet te zien op deze manier:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script>
function SubmitForm() {
var content = $("#content").val();
var naam = $("#naam").val();
$.post("shared/saveItem.php", { content: content, naam: naam },
   function(data) {
     $( "#opslaan" ).show();
   });
}
</script>


Moet ik het dan toch helemaal ombouwen? Want in de <div id="opslaan"> staat alleen maar de melding: de gegevens zijn opgeslagen.
Dus ik hoef niks terug te roepen van een andere save-pagina.
Of begrijp ik je uitleg verkeerd?
Het punt is dus alleen dat de melding niet zichtbaar wordt. Het formulier saved wel keurig....
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/02/2016 23:45:15
Quote Anchor link
Twee reacties geleden legde ik uit wat er waarschijnlijk misgaat.
Een reactie geleden plaats ik de remedie.

Ik zou zeggen, lees beide nog eens aandachtig door.

Ook lijkt het mij handig dat je save-pagina expliciet terugcommuniceert of alles goed is gegaan, anders krijg je misschien ten onrechte een boodschap te zien dat dit het geval zou zijn. Omdat alles op de achtergrond gebeurt lijkt het mij Nogal Belangrijk dat je precies weet wat de status is.
 
Daan Vee

Daan Vee

11/02/2016 21:15:24
Quote Anchor link
Thomas, dank. Ik heb je script gebruikt en het werkt al voor 80 procent.
Wat ik alleen nog voor elkaar moet krijgen is dat m'n post.php-pagina een ID moet meekrijgen, zodat het formulier onder de juiste regel wordt opgeslagen.
Op de formulierpagina krijg ik dat ID via een GET, dus ID = $_GET['id'].
Hoe post ik dat ID door naar de post-pagina?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2016 21:16:57
Quote Anchor link
Daar is een data-attribuut voor.
 
Daan Vee

Daan Vee

11/02/2016 21:34:43
Quote Anchor link
En hoe voeg ik die toe aan $('#theForm').serialize() ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 22:06:51
Quote Anchor link
Euh, gewoon via de URL meegeven niet makkelijk genoeg?

shared/saveItem.php?id=X

:/
Gewijzigd op 11/02/2016 22:07:36 door Thomas van den Heuvel
 
Daan Vee

Daan Vee

11/02/2016 22:39:22
Quote Anchor link
Thanks!
Ergens loopt m'n formulier toch nog vast...
Hoe kan ik een melding terug sturen naar de formulierpagina? Zodat ik zie wat er gebeurt?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 23:11:04
Quote Anchor link
Zie mijn code post hierboven?
 
Daan Vee

Daan Vee

11/02/2016 23:30:52
Quote Anchor link
Heb ik gekopieerd.
Maar achter succes: komt dan niks te staan. Ik zal toch ergens iets moeten terugsturen?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/02/2016 00:41:11
Quote Anchor link
Bekijk mijn post.php nog eens? Daar output ik JSON met daarin een boolean (true of false) die aangeeft of de query is geslaagd. Deze krijg je weer terug in de ajax post functie in het argument "ok".

De "respons" van het PHP script vang je op met de callback functie in jquery - begin je het nu te vatten?
Gewijzigd op 12/02/2016 00:41:38 door Thomas van den Heuvel
 
Daan Vee

Daan Vee

13/02/2016 13:24:03
Quote Anchor link
Top, ik snap het en het werkt!
Laatste vraag: ik wil graag de melding in m'n eigen stijl weergeven, als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div id="postResult" style="display: none;">
        <div class="alert alert-success alert-dismissable">

                    <button type="button" class="close" data-dismiss="alert" aria-hidden="true"></button>
                    <h4>    <i class="icon fa fa-check"></i>Opgeslagen!</h4>
                    Het onderwerp is succesvol opgeslagen.

        </div>
</div>


Nu heb ik al de css weggehaald, maar er komt nu alleen tekst te staan, ipv mijn opmaak:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$('#postResult').text('Success! :)');


Het zal vast heel simpel zijn, maar hoe zorg ik ervoor dat ik de melding in m'n eigen stijl te zien krijg?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.