divs verschuiven op Mac (Safari)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert Hamers

Robert Hamers

07/07/2007 10:30:00
Quote Anchor link
Hallo,

ben momenteel bezig met een site die bestaat uit geneste divs. Op de pc ziet het er allemaal prima uit maar op de Mac niet. Ik heb zelf geen mac, maar een vriend van me wel en die gebruikt Safari. Het lijkt erop alsof de divs niet passen in de container en dat daardoor de laatste wordt afgebroken. Iemand eng idee wat er fout kan zijn? Ik gebruik geen marges, paddings en borders in mijn divs.

Dit is de HTML:

<div id="page">
<div id="topbar">
<div id="topbarleft">
</div>
<div id="topbarcenter">
</div>
<div id="topbarright">
</div>
</div>
<div id="center">
<div id="navigation">
test
</div>
<div id="content">
Inhoud
</div>
<div id="rightbar">
Rechtse kolom
</div>
</div>
</div>

En dit de css:

iv#page
{
margin: 0px auto;
width: 778px;
height: 600px;
}

div#topbar
{
margin: 0px auto;
width: 778px;
height: 65px;
}

div#topbarleft
{
float: left;
height: 65px;
width: 197px;
background:#98002E;
border-bottom-style:solid;
border-bottom-width: 4px;
border-bottom-color:#FFFFFF;
}

div#topbarcenter
{
float: left;
height: 65px;
width: 356px;
background:#98002E;
border-left-style:solid;
border-left-width: 4px;
border-left-color:#FFFFFF;
border-right-style:solid;
border-right-width: 4px;
border-right-color:#FFFFFF;
border-bottom-style:solid;
border-bottom-width: 4px;
border-bottom-color:#FFFFFF;
}

div#topbarright
{
float: left;
height: 65px;
width: 225px;
background:#98002E;
border-bottom-style:solid;
border-bottom-width: 4px;
border-bottom-color:#FFFFFF;
}


div#center
{
margin: 0px auto;
width: 778px;
height: 535px;
}

div#navigation
{
float: left;
height: 535px;
width: 260px;
background-image:url(images/nav_background.gif);
background-repeat: repeat-y;
}

div#content
{
text-align: left;
align: left;
float: left;
height: 535px;
width: 293px;
padding-top: 12px;
padding-left: 12px;
padding-right: 12px;
}

div#rightbar
{
float: left;
height: 535px;
width: 225px;
}

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Gr,
Robert

PHPerik edit: topic verplaatst naar Webdesign
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Hamers
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 21:32:53
 
Kalle P

Kalle P

07/07/2007 11:58:00
Quote Anchor link
linkje? Bekeken in IE en FF met windows?
 
Robert Hamers

Robert Hamers

07/07/2007 12:15:00
Quote Anchor link
Hier een linkje

http://www.suggestgraphics.nl/TDG

Heb zelf alleen IE, dus kan helaas niet testen met FF.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/07/2007 13:20:00
Quote Anchor link
In firefox ziet het er ook niet goed uit. Gebruik daarom het liefst firefox om je website te ontwerpen en ga hem daarna eventueel bijschaven voor de rare fratsen van de lagere IE versies...
 
Robert Hamers

Robert Hamers

07/07/2007 13:23:00
Quote Anchor link
@Blanche: ik wil best met FF testen, maar met IE heb ik geen rare fratsen. Het gaat juist mis op de Mac ivm Safari Browser. Maar goed, ik zal FF eens installeren, misschien zijn die problemen vergelijkbaar met Safari op de mac.
 
Vincent

Vincent

07/07/2007 13:58:00
Quote Anchor link
Robert schreef op 07.07.2007 13:23:
@Blanche: ik wil best met FF testen, maar met IE heb ik geen rare fratsen. Het gaat juist mis op de Mac ivm Safari Browser. Maar goed, ik zal FF eens installeren, misschien zijn die problemen vergelijkbaar met Safari op de mac.

Begin altijd in FF te designen, want die houd zich "goed" aan de W3C regels, heb je hem daarin werkend ga dan de bugs in IE verhelpen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
Akka

Akka

07/07/2007 16:55:00
Quote Anchor link
Je kan nu ook Safari voor Windows downloaden.., dan kan je kijken wat er mis gaat. Alleen bij mij deed de public beta het nog niet echt (lees: helemaal niet).
 
Robert Hamers

Robert Hamers

09/07/2007 14:53:00
Quote Anchor link
Ik heb inmiddels FF geinstalleerd en het gaat daar op dezelfde manier fout als met Safari op de mac. Ben er inmiddels achter dat het toch borders zijn die de boel verschuiven. IE houdt er geen rekening mee, maar FF telt de borders op bij de reeds gedefinieerde breedte en dan past het niet meer. Ik heb de breedtes aangepast, maarja, dit is weer ten nadele van de layout van IE. Heb toen maar besloten de borders achterwege te laten en ze als plaatjes toe te voegen. Wat een gedoe allemaal met die verschillende browsers....
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/07/2007 15:10:00
Quote Anchor link
Het is echt IE die de problemen geeft. Gelukkig is het vanaf IE7 stukken beter...
 
Hipska BE

Hipska BE

09/07/2007 16:34:00
Quote Anchor link
hier in safari op osx 10.4.10 toont die site alles perfect denk ik hoor.

je kan trouwens ook safari downloaden voor windows op http://www.apple.com/safari
 
Robert Hamers

Robert Hamers

09/07/2007 22:52:00
Quote Anchor link
@Hipska, dat komt omdat ik het hele weekend bezig ben geweest met aanpassen voor Firefox met de hoop dat het ook voor Safari goed zou komen. Blijkbaar is dat gelukt :-)))
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/07/2007 22:56:00
Quote Anchor link
Robert schreef op 09.07.2007 14:53:
Ben er inmiddels achter dat het toch borders zijn die de boel verschuiven. IE houdt er geen rekening mee, maar FF telt de borders op bij de reeds gedefinieerde breedte en dan past het niet meer.

Dat is zoals het hoort. Padding en borders horen volgens de standaard bij de breedte opgeteld te worden. Internet Explorer behandelt het boxmodel fout, maar jij hebt een CSS fout gemaakt die toevallig in je voordeel uitpakt ;-)

Oplossing: als je dingen in een div stopt, doe er dan altijd een extra div in; dus een div in een div. Als je je borders en je padding dan aan die binnenste div meegeeft, heeft dat geen invloed op de breedte van de buitenste div.

Je kunt ook Googlen op "box model hack".

Succes!
 
Robert Hamers

Robert Hamers

10/07/2007 20:34:00
Quote Anchor link
Jan,

Ik begrijp toch niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb toch divs in divs. Of bedoel je toch iets anders?

Wat is dan precies de fout in mijn css?

Gr,
Robert
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.