$_FILES['filen']['type'] Leeg bij uploaden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Matthias van Turennout

Matthias van Turennout

03/07/2011 20:25:41
Quote Anchor link
Beste,


Sinds kort maak ik gebruik van een script van PHP hulp:
http://www.phphulp.nl/php/script/data-verwerking/simpel-upload-script-met-exstensie-controle-xd/1572/simpeluploadscriptmetexstensiecontrolexd/1154/

Nu werkt dit op de meeste websites uitstekend alleen bij een website gehost op hostnet.nl krijg ik $_FILES['filen']['type'] leeg terug bij sommige bestanden.

Dezelfde bestanden kan ik wel uploaden op andere websites.

Nu heb ik gekeken wat de maximale grootte is voor het uploaden van bestanden op hostnet en ini_get('post_max_size') geef 10M. De bestanden die ik probeer zijn: JPG en onder de 4MB en daarom kan dat niet het probleem zijn.

Wat lijkt is dat het MIME type voor deze bestanden niet ondersteund wordt door Hostnet maar dit zal ik betreuren omdat .JPG een gangbaar MIME type is.

Weet iemand wat het nog meer kan zijn? Ben er nu een paar uur mee bezig maar kan de oplossing niet vinden...
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 04:51:53
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

03/07/2011 20:37:37
Quote Anchor link
Je kunt niet vertrouwen op wat de $_FILES['filen']['type'], van elk willekeurige file kan je het mimetype op jpeg zetten.

En voor de rest is en blijft het gissen bij dit soort topics.

Als jij roept dat je geen fouten krijgt, dan zal je dat ook moeten aan tonen
-> php parse errors
-> heb je gekeken naar $_FILES['filename']['error']
 
Matthias van Turennout

Matthias van Turennout

03/07/2011 21:01:08
Quote Anchor link
Sorry voor mijn onduidelijke bericht.

Ondertussen heb ik de oplossing.

ini_get('post_max_size'); geeft 10M maar
ini_get('upload_max_filesize'); geef 2M en daar zit het probleem ;)

Noppes Homeland bedankt voor de reactie en ik zal de volgende keer deze stappen meenemen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.