$_post als variable

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Superwauwie

superwauwie

29/03/2008 14:54:00
Quote Anchor link
ik heb dus een formulier, en op de pagina werkt $_post wel maar ik wil dat hij als je bent ingelogd en je bent op de volgende pagina dat dan je naam er staat waarmee je hebt ingelogd, zoiets:

hallo, [jouw naam]
[link1]
[link2]
[link3]
[enz..]

weet iemand hoe dit moet?
alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 20:30:43
 
Tom K

Tom K

29/03/2008 15:08:00
Quote Anchor link
ik snap je niet helemaal. Maar je bedoeld dus dat je post op meerdere pagina's wil gebruiken? Zo ja. google is op php: sessions
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/03/2008 15:12:00
Quote Anchor link
Bovenaan je pagina zet je session_start(). Tussen de <body>-tags zet je een inlogformulier. Als dit formulier verstuurd wordt, controleer je of de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord kloppen. Daarna zet je de gebruikersnaam (of -id) in een sessie ($_SESSION).
Op de volgende pagina (als deze ook weer helemaal los in html is opgebouwd) zet je opnieuw session_start() bovenaan de pagina. Tussen de <body>-tags kun je nu met $_SESSION['gebruikersnaam'] (als de sessie waarin de gebruikersnaam zit zo heet) de gebruikersnaam ophalen.
 
Superwauwie

superwauwie

29/03/2008 15:28:00
Quote Anchor link
@Djemo: echt bedankt hoor!:D ik heb het geprobeerd met sessions te gebruiken, en dat werkt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.