Domein naam doorverwijzen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard de Boer

Richard de Boer

06/12/2008 11:21:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik zit met het volgende.


Ik heb domein: www.eennaam.nl zonder webhosting.

Die wil ik koppelen aan een site die staat op: www.anderenaam.nl/site.

Hoe ik die door kan linken weet ik maar hoe kan ik in de browser alleen de naam www.eennaam.nl te zien krijgen en niet www.anderenaam.nl/site?

Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en mij dat misschien uit kan leggen.

Grtz Rieksie
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Richard de Boer
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:05:44
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

06/12/2008 12:14:00
Quote Anchor link
Als je alleen eennaam.nl wilt zien staan (dus geen index.php?blabla, etc) dan kan je frame-forwarding toepassen. Op eennaam.nl maak je een framset aan waarin je anderenaam.nl/site laat zien.

Wil je wel de rest van de URI laten zien, dan zou je eennaam.nl als virtuele server moeten aanmaken en laten beginnen in /var/www/etcetera/anderenaam.nl/httpdocs/site/ of iets dergelijks.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

06/12/2008 12:18:00
Quote Anchor link
Je kunt in de vhost van anderenaam.nl een alias opnemen als eennaam.nl. Vervolgens de DNS van eennaam.nl laten verwijzen naar het ipadres van de server waar anderenaam.nl op staat en gaan met die banaan.

Als je perse wilt verwijzen naar anderenaam.nl/site dan zul je een aparte vhost aan moeten maken voor eennaam.nl die als documentroot de map '/var/www/anderenaam.nl/site' heeft.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.