Domeinen op 1 domein

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marien xD

Marien xD

14/10/2006 16:23:00
Quote Anchor link
Op mijn website heb ik meerdere domeinnamen staan. Zo is www.sitsat.nl mijn hoofddomein en hierop zijn meerdere andere domeinnamen gehost. Voorbeeld

www.fakesmsje.nl is gehost op www.sitsat.nl deze is ook te bereiken op www.sitsat.nl/fakesmsje/

Mijn punt is het volgende: hoe kan ik zoekmachines (en mensen) de toegang ontzeggen tot www.sitsat.nl/fakesmsje/ maar wel www.fakesmsje.nl toegankelijk houden? Dit komt omdat ik het ten eerste lelijk vind, en ten tweede google indexeert zo op 2 verschillende manieren 1 website. (dit kan strafpunten opleveren bij google)
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 05:18:52
 
- -

- -

14/10/2006 16:32:00
Quote Anchor link
Maak een file 'robots.txt' en zet daarin:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
User-agent: *
Disallow: /fakesmsje


Die file zet je dan in de root-directory (dus wordt het www.sitsat.nl/robots.txt)
 
Marien xD

Marien xD

14/10/2006 17:25:00
Quote Anchor link
Dit betekend dus wel dat het bereikbaar is via de url? (gewoon via de browser?) Het liefst heb ik natuurlijk ook als iemand www.sitsat.nl/fakesmsje/ intypt dat deze automatisch doorverwezen word naar www.fakesmsje.nl (dit is hetzelfde bestand alleen via een ander domein benaderd...

Ik heb in ieder geval de robots.txt gemaakt!
 
Katjan

katjan

14/10/2006 18:49:00
Quote Anchor link
oh, gewoon met htaccess, google maar, htaccess redirect.. werkt perfect!
 
Marien xD

Marien xD

14/10/2006 19:58:00
Quote Anchor link
Ok bedankt huib! Het werkt mijn oplossing:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Redirect permanent /fakesmsje http://www.fakesmsje.nl/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.