DOMPHP rendert geen images naar .pdf bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Graviton

graviton

18/03/2009 08:58:00
Quote Anchor link
Ik ben sinds een tijdje met DOMPHP bezig en het werkt redelijk. Mits alles netjes en gevalideerd in HTML en CSS geschreven wordt output DOMPHP een HTML pagina naar een PDF bestand.

Alles werkt behalve 1 ding. Images. Ik heb images zowel via de img tag alswel via CSS geprobeerd te laten outputten naar pdf, maar het lukt gewoon niet.
Naast de bovenstaande 2 opties is er misschien nog een mogelijkheid om de image met de image() functie uit de DOMPHP klasse te renderen, maar ik kan op internet er geen syntax voorbeeld van vinden, dus ik ben niet zeker of die functie dan ook wel bestaat binnen DOMPHP.

Gebruikte code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<header></header>
<body>

Hello world!

<div style="position:relative; width:300px; height:300px; margin-top:0px; margin-left:0px; background-image:url(/images/achtergrond.jpg); background-repeat:no-repeat;"></div>

</body>
</html>


Ik heb geen idee waarom de afbeelding niet gerenderd wordt naar PDF door DOMPHP. Wanneer ik de div met het achtergrondplaatje weghaal rendert de pdf wel. Wanneer ik de code voor een image in het html bestand zet dan krijg ik of een internal server error, of de afbeelding rendert niet in het pdf bestand.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Graviton
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 19:56:04
 
Graviton

graviton

18/03/2009 16:09:00
Quote Anchor link
Ik kom er echt niet meer uit. Ik dacht dat DOMPDF eerst wel alleen gestylde html kon omzetten naar een pdf bestand, echter deed het dat niet met afbeeldingen, maar nu ben ik erachter dat als het html-bestand al enkele tientallen regels lang is dan breekt de layout opeens in het pdf bestand, terwijl de html zelf in een browser wel correct een pagina rendert.

Ik heb ook fpdf geprobeert en zelfs met een extra uitbreidingsscript genaamd html2pdf. Maar ook daar blijft niets van de styling behouden in de uiteindelijke pdf en ook daar worden afbeeldingen niet gerendert in de pdf.

Ik weet nu echt niet meer hoe ik betrouwbaar HTML naar een .PDF kan omzetten. Ik heb veel geprobeerd.

Ik heb nog een mogelijkheid en dat is om XSL-FO te gebruiken, want het html bestand dat ik probeerde om te zetten naar een pdf is een resultaat van een .xsl en .xml bestand. Met een XSL-FO processor zou het dan mogelijk moeten zijn om daaruit een .pdf te creeeren. De Apache Foundation heeft wel een gratis XSL-FO processor, maar daar heb ik een hoop negatieve dingen over gelezen. Het schijnt gewoon niet te werken en de FO Processors die wel schijnen te werken kosten geld.

Daarnaast lukt het me ook geen goede simpele tutorial te vinden hoe men met XSL-FO uit een .xml en .xsl bestand een .pdf kan creeeren.
 
Graviton

graviton

18/03/2009 18:37:00
Quote Anchor link
Is er iemand die met behulp van een PHP klasse succesvol HTML pagina's heeft kunnen exporteren naar .pdf ? Zo ja, welke klasse(n) heb je gebruikt?

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door graviton
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.