Doorgeven van variabelen lukt niet in frameset, hoe anders?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

B van Oers

B van Oers

13/09/2010 12:18:34
Quote Anchor link
Beste Allemaal,

Ik heb een pagina met een menu dat alle info uit Mysql ophaalt en een fraai menu bouwt. De menuitems linken naar een volgende pagina bijvoorbeeld ''pagina.php?variabele=qwerty" Dit werkt geheel naar wens.

Nu moet ik echter de lay-out aanpassen en moet het resultaat direct rechts naast het menu verschijnen.
Met een simpele frameset raak ik mijn variabele die ik eerst wel meenam kwijt.

Liever heb ik alle op 1 pagina, Hoe ga ik dit aanpakken, met sessionvariabele of javascript of ???

HELP
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 02:44:14
 
Johan Dam

Johan Dam

13/09/2010 13:56:57
Quote Anchor link
gebruik liever geen framesets hiervoor, (al zou het wel gewoon moeten werken)

Je wilt alles op 1 pagina, handiger is het om de pagina door te sturen (zoals je al doet) Dit vanwege compatibliteit en google. De variabele doorsturen via de GET moet gewoon werken.

Als dat niet werkt kan je ons beter een voorbeeld van je code geven, want dan klopt er gewoon iets niet ;)
 
B van Oers

B van Oers

13/09/2010 14:23:55
Quote Anchor link
Dank voor de reactie, ik zal vandaag wat code toevoegen...

Toevoeging op 14/09/2010 08:58:09:

Johan, ik heb alle code nog een doorgelopen en heb ontdekt wat er mis ging.

Ik had in de url verwijzing in de framset dezefde url gebruikt als in de pagina ervoor, met de data via een query. Nu heb ik het gedaan met de toevoeging van de $variabele.
Nu werkt het wel.

De opbouw is nogw el een frame set, een oplossing met include in div's zou fraaier zijn. Ik neem aan dat ik dan zowel het menu als het te tonen resultaat ernaast met include in 2 div's moet stoppen...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.