Download beveiligen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »
Tom Wellink

Tom Wellink

30/08/2010 12:51:22
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb onderstaande code om wallpapers te downloaden vanaf mijn website, helaas is het hierdoor ook mogelijk om php bestanden uit andere mappen te downloaden waardoor ik een beveiligingslek heb.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

if(isset($_GET['down'])){
 
                if(!$_GET['down'] == ''){
 
                        $bestand = $_GET['down'];
 
                        if(is_file($bestand)){
 
                                if(ini_get('zlib.output_compression')){  
 
                                        ini_set('zlib.output_compression', 'Off');      
 
                                }

 
                                header('Content-type: application/force-download');
 
                                header('Content-Disposition: attachment; filename='.$_GET['down']);
 
                                readfile($bestand);
 
                        }

 
                        exit();
 
                }
 
        }

?>


Nu weet ik dat met arrays het mogelijk moet zijn om dit uit te schakelen, bijvoorbeeld de array om bepaalde bestandstypen toe te staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$allowed = array('jpg', 'JPG', 'jpeg', 'gif', 'png');


en om bijvoorbeeld maar bepaalde mappen toe te staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$notallowed = array( '.', '\\', '/', 'include', 'mysql' );


Ik heb alleen geen idee hoe ik dit nu in mijn script verder in kan bouwen, welke volgorde ik dan aan moet houden.
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 07:43:16
 
Niels K

Niels K

30/08/2010 13:14:39
Quote Anchor link
gebruik van in_array ? Verder ook nog htmlspecialchars om de $_GET variabele te beveiligen
 
Tom Wellink

Tom Wellink

30/08/2010 13:53:38
Quote Anchor link
Snap niet echt wat ik met je reactie aanmoet, snap niet hoe dat een antwoord geeft op mijn vraag?
 
Moe BE

Moe BE

30/08/2010 14:14:44
Quote Anchor link
sorry, foute uitleg. Zat even verward met asp
Gewijzigd op 30/08/2010 17:27:34 door Moe BE
 
Tom Wellink

Tom Wellink

30/08/2010 16:17:22
Quote Anchor link
Graag zou ik wat duidelijker uitleg ontvangen...Dat is ook de reden waarom ik hier om hulp kom vragen op de website php hulp, omdat ik er zelf niet uitkon, graag iets meer amateuristisch uitleggen als dat mogelijk is...
Gewijzigd op 30/08/2010 16:18:00 door Tom Wellink
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/08/2010 16:23:53
Quote Anchor link
Staan alle bestanden in dezelfde map?
Dan kun je kijken of de waarde bestaat uit alleen cijfers en letters. Als dat zo is de extensie erachter plakken en beschikbaar stellen. (er van uitgaande dat alles bijvoorbeeld .jpg als extensie heeft)
 
Pim -

Pim -

30/08/2010 16:31:03
Quote Anchor link
Als je slashes en punten toestaat is het mogelijk alle bestanden op je server te downloaden.
Wanneer je de gebruiker alleen bestanden in 1 map toe wil staan te downloaden, gebruik je gewoon
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$file
= basename($_GET['down']);
?>

Haalt de bestandsnaam uit alles wat de user geeft.

Wanneer je ook het downloaden uit mappen toe wil staan, maar niet uit bovengelegen mappen, kan je het volgende doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$downloadDir
= __DIR__.'/files'; // De map met de bestanden

$path = realpath($_GET['down']); // Zoek het echte path op, verwijder dus /../ e.d.

if(substr($path, 0, strlen($downloadDir)) != $downloadDir) // Als het pad niet begint met het pad naar de te downloaden bestanden
    die('hack poging');
Gewijzigd op 30/08/2010 16:31:26 door Pim -
 
Niels K

Niels K

30/08/2010 16:32:46
Quote Anchor link
Tom Wellink op 30/08/2010 13:53:38:
Snap niet echt wat ik met je reactie aanmoet, snap niet hoe dat een antwoord geeft op mijn vraag?


Jij zegt, dat je weet dat je met een array toegestane types kan afdwingen alleen weet je niet hoe: Daarom stuurde ik je dus in_array. Als je op die link klikt kom je op php.net en die documenteert alle php functies, deze link is dus specifiek voor de documentatie voor de functie in_array. Simpelweg, kom je op dit uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if( in_array( trim( $_GET['down'] ), $array ) )
{

    // Etc
}

?>

Snap je?
Gewijzigd op 30/08/2010 16:34:57 door Niels K
 
Tom Wellink

Tom Wellink

30/08/2010 16:51:31
Quote Anchor link
Ik ga nu naar huis, ik ga het eens proberen met de uitleg van jullie twee nu als ik thuis ben, ik laat weten of het is gelukt :) en anders kom ik vast wel weer vragen hier, tot dusver alvast bedankt!

Toevoeging op 31/08/2010 09:47:57:

Ik zit toch nog verder onder het niveau dan ik dacht, ik krijg het niet voor elkaar, ik weet nu nog niet echt op welke positie ik dan die array moet defineren zodat hij hem ook daad werkelijk uitvoert voordat de download plaatsvind.

Toevoeging op 31/08/2010 15:49:45:

Iemand die nog hulp kan verlenen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.