Download Limiter

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »
Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:07:00
Quote Anchor link
hallo,

ik ben op dit moment bezig om een website voor een vriend/collega te maken. hij is bezig met muziekmixen en wil die graag delen op het net, maar het probleem is dat hij niet zoveel dataverkeer heeft.
daarom zat ik te denken aan een download limiter.
bijv, als een bestand vandaag 10x is gedownload dat er dan bijv. een melding word weergeven in de trant van 'morgen weer een dag'.
ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik zoek en ik hoop dat jullie mij een zetje in de goeie richting kunnen geven.

alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 12:25:14

Simon Blok

Simon Blok

31/08/2006 21:12:00
Quote Anchor link
alle nummers in een db zetten en daarbij een apart veld met het aantal downloads voor vandaag.

Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:14:00
Quote Anchor link
dus dan zou de link naar de download gelijk iets van insert into db worden waarmee de download 1 omhoog gaat,
maar dan is het toch eigenlijk een soort counter?

Michael -

Michael -

31/08/2006 21:23:00
Quote Anchor link
ja precies.
Je tabel:
Nummer: Downloads:
Blabla Remix 2

en dan in je script dus
UPDATE tabel SET downloads=downloads+1 WHERE nummer = "Blabla Remix"

En dan zou je ergens nog kunnen zetten als het 12 uur is , dat ie Downloads weer op 0 zet.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/08/2006 21:26:00
Quote Anchor link
Het is handiger als je de download een DATE veld geeft in je tabel. Dan hoef je niets op nul te zetten. Je hoeft alleen maar

SELECT COUNT(id) AS aantal
FROM tabel
WHERE datum = CURDATE()

te doen om het aantal downloads van vandaag op te halen.

Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:30:00
Quote Anchor link
dan heb ik eigenlijk nog steeds alleen een teller, ik wil zeg maar nadat het bestand bijv. 10x is gedownload dat je dan niet meer kan downloaden die dag en dat de volgende dag je weer kan downloaden...

Michael -

Michael -

31/08/2006 21:33:00
Quote Anchor link
@Jan, dat is inderdaad nog beter, maar wordt je database wel voller.

@ Aftertoucher: Dat kan dus op die manier. Jij haalt het getal van downloads op uit je db en controleert dat.
als getal lager is dan 10: Download
als getal is 10 of hoger: Morgen kan je weer downloaden

PHP Newbie

PHP Newbie

31/08/2006 21:38:00
Quote Anchor link
Turmin:
@Jan, dat is inderdaad nog beter, maar wordt je database wel voller.

Dit soort databases kunnen met gemak miljoenen records aan. Dus dat regeltje meer of minder zal niet veel uit maken ;-)

Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
Turmin:
@ Aftertoucher: Dat kan dus op die manier. Jij haalt het getal van downloads op uit je db en controleert dat.
als getal lager is dan 10: Download
als getal is 10 of hoger: Morgen kan je weer downloaden

kan je daar een voorbeeldje van geven? ik ben er niet zo handig in...

Michael -

Michael -

31/08/2006 23:05:00
Quote Anchor link
Quote:

Ik heb even snel iets in elkaar gezet. Het kan vast beter, maar het werkt. Het reset gedeelte zit erin voor het testen, dat zal je er beter even uit kunnen halen als je het gebruikt :P
Voorbeeld:
http://phphulp.turmin.com/downloads.php
Source:
http://phphulp.turmin.com/downloads.phps
SQL:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE `downloads` (
  `nummer` varchar(255) NOT NULL,
  `aantal` tinyint(4) NOT NULL default '0'
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix1', 0);
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix2', 0);

Edit:

Hier zit dus niks met datum in. Dan zou je nog even een veld moeten maken en vullen met NOW() maar nou geen meer tijd voor. Misschien morgenavond of dat iemand anders het af kan maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Arend a

Arend a

01/09/2006 00:01:00
Quote Anchor link
Quote:
Dit soort databases kunnen met gemak miljoenen records aan.

Nouja. Niet echt met gemak, maar het zal vast wel kunnen :)

Aftertoucher

Aftertoucher

01/09/2006 19:00:00
Quote Anchor link
Turmin:
Quote:

Ik heb even snel iets in elkaar gezet. Het kan vast beter, maar het werkt. Het reset gedeelte zit erin voor het testen, dat zal je er beter even uit kunnen halen als je het gebruikt :P
Voorbeeld:
Source:
SQL:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE `downloads` (
  `nummer` varchar(255) NOT NULL,
  `aantal` tinyint(4) NOT NULL default '0'
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix2', 0);

Edit:

Hier zit dus niks met datum in. Dan zou je nog even een veld moeten maken en vullen met NOW() maar nou geen meer tijd voor. Misschien morgenavond of dat iemand anders het af kan maken.

dus als ik het goed begrijp zijn die values: de naam van het bestand dat gedownload word en de standaard waarde

dus als ik een nummer wil toevoegen moet ik die INSERT nog een keer uitvoeren met dfe juiste bestandsnaam?

ontzettend bedankt!:D

en die 10 per dag zou dan iets zij van als het 12 uur is dat ie dan auto-reset doet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Aftertoucher

Michael -

Michael -

01/09/2006 19:11:00
Quote Anchor link

Ja dit zijn de nummers die jij wilt toevoegen aan de database. Je kan het zo doen, je kan ook een phpscriptje met velden maken om het in je database te zetten.
Ik zat even over na te denken hoe je dat het makkelijkst kan doen, wissen als het 12uur, maar zonder cronjobs zal het denk ik niet goed gaan. Ik zal even de datum velden erin zetten zodat ie toch elke dag weer op 0 staat. Een ongeblikje geduld...

Aftertoucher

Aftertoucher

01/09/2006 19:43:00
Quote Anchor link
ik heb alle tijd :D super!

Michael -

Michael -

01/09/2006 19:57:00
Quote Anchor link
Ben ik weer. Het duurde even, druk druk en alles tegelijk haha.
Maar op de zelfde pagina nu de update te vinden:

Source:
(hier vind je ook de tabel voor je database)

Voorbeeld (maar deze blijft het zelfde):

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel!

Edit:

Ik ga er wel vanuit dat je weet hoe je een database connectie maakt, deze komt dan in config.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Aftertoucher

Aftertoucher

01/09/2006 20:04:00
Quote Anchor link
:| gruwlijk!
nog 1 klein vraagje (A) als ik nu het bestand remix2.mp3 op me server zou zetten moet ik dan ?nummer=Remix2.mp3 aanroepen?

edit 2 vraagjes eigenlijk :P
ik heb nu een form gemaakt voor het toevoegen aan de database, wat moet ik dan nu bij action invullen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Aftertoucher

Michael -

Michael -

01/09/2006 20:20:00
Quote Anchor link
gruwlijk? :P
Je kunt het dus met insert er zo in zetten:

INSERT INTO `downloads` VALUES ('', '2006-09-01', 'Remix2', 1);

Dan moet je het vanuit je phpmyadmin dus doen.
Je kunt ook een klein admin paginaatje maken waarmee je het nummer in je database zet (makkelijker dan steeds naar je phpmyadmin).

Als je de tabel al hebt gekopierd, ff opnieuw doen :P
Ik was de auto_increment vergeten, sorry.

Als je dan een download link naar je mp3 wilt maken hoef je er geen .mp3 achter te zetten (of heb je meerdere extensies? .wma .mp3 etc?). Ik denk wel dat je nog even een header moet toevoegen om zo de download te laten starten. Ik zal zo nog even kijken haha.

- -

- -

01/09/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Maar wat nou als mensen gewoon even snuffelen op je server en dan ergens het bestandje vinden?

Michael -

Michael -

01/09/2006 22:17:00
Quote Anchor link
je kan ook je mp3 op je server een andere naam geven dan de naam die wordt gedownload. Weinig kans dat iemand em dan vind. En dan alsnog, waarom zou ie em dan heel vaak gaan downloaden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.