Download Limiter

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »
Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:07:00
Quote Anchor link
hallo,

ik ben op dit moment bezig om een website voor een vriend/collega te maken. hij is bezig met muziekmixen en wil die graag delen op het net, maar het probleem is dat hij niet zoveel dataverkeer heeft.
daarom zat ik te denken aan een download limiter.
bijv, als een bestand vandaag 10x is gedownload dat er dan bijv. een melding word weergeven in de trant van 'morgen weer een dag'.
ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik zoek en ik hoop dat jullie mij een zetje in de goeie richting kunnen geven.

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 12:12:02
 
Simon Blok

Simon Blok

31/08/2006 21:12:00
Quote Anchor link
alle nummers in een db zetten en daarbij een apart veld met het aantal downloads voor vandaag.
 
Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:14:00
Quote Anchor link
dus dan zou de link naar de download gelijk iets van insert into db worden waarmee de download 1 omhoog gaat,
maar dan is het toch eigenlijk een soort counter?
 
Michael -

Michael -

31/08/2006 21:23:00
Quote Anchor link
ja precies.
Je tabel:
Nummer: Downloads:
Blabla Remix 2

en dan in je script dus
UPDATE tabel SET downloads=downloads+1 WHERE nummer = "Blabla Remix"

En dan zou je ergens nog kunnen zetten als het 12 uur is , dat ie Downloads weer op 0 zet.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/08/2006 21:26:00
Quote Anchor link
Het is handiger als je de download een DATE veld geeft in je tabel. Dan hoef je niets op nul te zetten. Je hoeft alleen maar

SELECT COUNT(id) AS aantal
FROM tabel
WHERE datum = CURDATE()

te doen om het aantal downloads van vandaag op te halen.
 
Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:30:00
Quote Anchor link
dan heb ik eigenlijk nog steeds alleen een teller, ik wil zeg maar nadat het bestand bijv. 10x is gedownload dat je dan niet meer kan downloaden die dag en dat de volgende dag je weer kan downloaden...
 
Michael -

Michael -

31/08/2006 21:33:00
Quote Anchor link
@Jan, dat is inderdaad nog beter, maar wordt je database wel voller.

@ Aftertoucher: Dat kan dus op die manier. Jij haalt het getal van downloads op uit je db en controleert dat.
als getal lager is dan 10: Download
als getal is 10 of hoger: Morgen kan je weer downloaden
 
PHP Newbie

PHP Newbie

31/08/2006 21:38:00
Quote Anchor link
Turmin:
@Jan, dat is inderdaad nog beter, maar wordt je database wel voller.


Dit soort databases kunnen met gemak miljoenen records aan. Dus dat regeltje meer of minder zal niet veel uit maken ;-)
 
Aftertoucher

Aftertoucher

31/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
Turmin:
@ Aftertoucher: Dat kan dus op die manier. Jij haalt het getal van downloads op uit je db en controleert dat.
als getal lager is dan 10: Download
als getal is 10 of hoger: Morgen kan je weer downloaden


kan je daar een voorbeeldje van geven? ik ben er niet zo handig in...
 
Michael -

Michael -

31/08/2006 23:05:00
Quote Anchor link
Quote:
kan je daar een voorbeeldje van geven? ik ben er niet zo handig in...

Ik heb even snel iets in elkaar gezet. Het kan vast beter, maar het werkt. Het reset gedeelte zit erin voor het testen, dat zal je er beter even uit kunnen halen als je het gebruikt :P
Voorbeeld:
http://phphulp.turmin.com/downloads.php
Source:
http://phphulp.turmin.com/downloads.phps
SQL:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE `downloads` (
  `nummer` varchar(255) NOT NULL,
  `aantal` tinyint(4) NOT NULL default '0'
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix1', 0);
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix2', 0);


Edit:

Hier zit dus niks met datum in. Dan zou je nog even een veld moeten maken en vullen met NOW() maar nou geen meer tijd voor. Misschien morgenavond of dat iemand anders het af kan maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
 
Arend a

Arend a

01/09/2006 00:01:00
Quote Anchor link
Quote:
Dit soort databases kunnen met gemak miljoenen records aan.


Nouja. Niet echt met gemak, maar het zal vast wel kunnen :)
 
Aftertoucher

Aftertoucher

01/09/2006 19:00:00
Quote Anchor link
Turmin:
Quote:
kan je daar een voorbeeldje van geven? ik ben er niet zo handig in...

Ik heb even snel iets in elkaar gezet. Het kan vast beter, maar het werkt. Het reset gedeelte zit erin voor het testen, dat zal je er beter even uit kunnen halen als je het gebruikt :P
Voorbeeld:
http://phphulp.turmin.com/downloads.php
Source:
http://phphulp.turmin.com/downloads.phps
SQL:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE `downloads` (
  `nummer` varchar(255) NOT NULL,
  `aantal` tinyint(4) NOT NULL default '0'
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix1', 0);
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix2', 0);


Edit:

Hier zit dus niks met datum in. Dan zou je nog even een veld moeten maken en vullen met NOW() maar nou geen meer tijd voor. Misschien morgenavond of dat iemand anders het af kan maken.


dus als ik het goed begrijp zijn die values: de naam van het bestand dat gedownload word en de standaard waarde

dus als ik een nummer wil toevoegen moet ik die INSERT nog een keer uitvoeren met dfe juiste bestandsnaam?

ontzettend bedankt!:D

en die 10 per dag zou dan iets zij van als het 12 uur is dat ie dan auto-reset doet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Aftertoucher
 
Michael -

Michael -

01/09/2006 19:11:00
Quote Anchor link
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix1', 0);

Ja dit zijn de nummers die jij wilt toevoegen aan de database. Je kan het zo doen, je kan ook een phpscriptje met velden maken om het in je database te zetten.
Ik zat even over na te denken hoe je dat het makkelijkst kan doen, wissen als het 12uur, maar zonder cronjobs zal het denk ik niet goed gaan. Ik zal even de datum velden erin zetten zodat ie toch elke dag weer op 0 staat. Een ongeblikje geduld...
 
Aftertoucher

Aftertoucher

01/09/2006 19:43:00
Quote Anchor link
ik heb alle tijd :D super!
 
Michael -

Michael -

01/09/2006 19:57:00
Quote Anchor link
Ben ik weer. Het duurde even, druk druk en alles tegelijk haha.
Maar op de zelfde pagina nu de update te vinden:

Source:
http://phphulp.turmin.com/downloads.phps
(hier vind je ook de tabel voor je database)

Voorbeeld (maar deze blijft het zelfde):
http://phphulp.turmin.com/downloads.php

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel!

Edit:

Ik ga er wel vanuit dat je weet hoe je een database connectie maakt, deze komt dan in config.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
 
Aftertoucher

Aftertoucher

01/09/2006 20:04:00
Quote Anchor link
:| gruwlijk!
nog 1 klein vraagje (A) als ik nu het bestand remix2.mp3 op me server zou zetten moet ik dan ?nummer=Remix2.mp3 aanroepen?

edit 2 vraagjes eigenlijk :P
ik heb nu een form gemaakt voor het toevoegen aan de database, wat moet ik dan nu bij action invullen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Aftertoucher
 
Michael -

Michael -

01/09/2006 20:20:00
Quote Anchor link
gruwlijk? :P
Je kunt het dus met insert er zo in zetten:

INSERT INTO `downloads` VALUES ('', '2006-09-01', 'Remix2', 1);

Dan moet je het vanuit je phpmyadmin dus doen.
Je kunt ook een klein admin paginaatje maken waarmee je het nummer in je database zet (makkelijker dan steeds naar je phpmyadmin).

Als je de tabel al hebt gekopierd, ff opnieuw doen :P
Ik was de auto_increment vergeten, sorry.

Als je dan een download link naar je mp3 wilt maken hoef je er geen .mp3 achter te zetten (of heb je meerdere extensies? .wma .mp3 etc?). Ik denk wel dat je nog even een header moet toevoegen om zo de download te laten starten. Ik zal zo nog even kijken haha.
 
- -

- -

01/09/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Maar wat nou als mensen gewoon even snuffelen op je server en dan ergens het bestandje vinden?
 
Michael -

Michael -

01/09/2006 22:17:00
Quote Anchor link
je kan ook je mp3 op je server een andere naam geven dan de naam die wordt gedownload. Weinig kans dat iemand em dan vind. En dan alsnog, waarom zou ie em dan heel vaak gaan downloaden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.