Dreamweaver 8 vs Nieuwe Editor

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bassos

Bassos

15/01/2007 12:14:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik maak van Dreamweaver 8 gebruik tijdens het maken van websites. En de volgende functie's zijn belangrijk voor mij:

Editten van de volgende codes: HTML, CSS, JavaScript, PHP
FTP functie en dan vind ik het synchroniseren heel handig

Alleen ik heb geen php serveromgeving geinstalleerd op mijn laptop dus ik kan de php pagina's niet goed bekijken. Dit is alleen mogelijk online. En ik vind het jammer dat Dreamweaver 8 niet in het Nederlands is.

Nu vraag ik mij af of er een editor is die de bovengenoemde functie's in zich heeft. En ook tegelijk een php serveromgeving in zich heeft, zodat ik de php pagina's ook werkend kan zien terwijl ze niet online staan. En als extra graag eentje die in het Nederlands is, lijkt me net iets prettiger werken dan in het Engels.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:41:28
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/01/2007 12:24:00
Quote Anchor link
Ik zou er dan voor kiezen om een pakket als WAMP te installeren. Dit pakket bevat apache, php en mysql. Alles wat je dus nodig hebt om je website op je eigen pc te testen.

Installatie van dit pakket gaat via 3 klikken, je hoeft verder niets zelf te doen...
 
Alfred -

Alfred -

15/01/2007 12:25:00
Quote Anchor link
Een even simpel systeem is USBWebserver.
Gewoon uitpakken en werken, geen installatie nodig, en je zet het enkel aan als je wil, dus ook geen onnodige pc belasting.
Een programma met een server in ga je niet vinden vrees ik.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -
 
Bassos

Bassos

15/01/2007 12:31:00
Quote Anchor link
Jammer, ik heb volgens mij ergens gelezen dat zoiets wel degelijk bestaat en of te koop (downloaden) is.

Ik heb een tijdje een apparte server naast Dreamweaver 8 gehad, maar het werkte allemaal moeilijk. Ik kreeg de instellingen niet voor elkaar en het belaste behoorlijk mijn systeem.
 
M Ypma

M Ypma

15/01/2007 12:53:00
Quote Anchor link
dan is WAMP oid toch de moeite waard omdat deze zichzelf installeert met standaard instellingen, nauwelijks omkijken naar dus.

Dreamweaver 8 is er trouwens weldegelijk in de nederlandse versie.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/01/2007 13:03:00
Quote Anchor link
@Bassos: of er een webdesign programma bestaat met ingebouwde php parser weet ik niet. Vast wel...

Maarja, hoe wil je het dan gaan doen als je gebruik wilt maken van een database? Dat is dan al een van de problemen waar je tegen aan loopt en waarom je beter al zou kunnen kiezen voor een eigen lokale server...
 
Bassos

Bassos

15/01/2007 13:14:00
Quote Anchor link
@michel: Dreamweaver 8 in het nederlands?

Verder vind ik jammer van Dreamweaver 8 dat ik gewoon een hele hoop functies niet gebruik.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bassos
 
Hipska BE

Hipska BE

15/01/2007 13:29:00
Quote Anchor link
jij bedoeld Zend studio. die heeft intern een php parser.

ook heb je HyperEdit en nog wat programmaatjes (wel niet in nederlands)
Goed alternatief is wel die usbwebwebserver zoals genoemd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.