Drop down lijst filteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »
Ruud Schaft

Ruud Schaft

06/02/2013 13:26:25
Quote Anchor link
Ik heb een functie die een drop down / selectie lijst vult in een formulier.
Nu wil ik graag data uit die lijst filteren/verwijderen omdat deze niet meer actief zijn (datum is gepasseerd).
De functie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
function draw_pull_down_menu($name, $values, $default = '', $parameters = '') {
  $field = '<select name="' . $name . '"';

  if ($parameters) $field .= ' ' . $parameters;

  $field .= '>';

  for ($i=0; $i<sizeof($values); $i+=1) {
    $field .= '<option value="' . (string)$values[$i]['id'] . '"';
    if ($default == $values[$i]['id']) {
      $field .= ' SELECTED';
    }

    $field .= '>' . (string)$values[$i]['text'] . '</option>';
  }

  $field .= '</select>';

  return $field;
}

?>

De code in het formulier voor de selectielijst:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo draw_pull_down_menu('vertrekdatum', $values1, $_POST['vertrekdatum'], 'id="vertrekdatum" class="select"'); ?>


Hoe kan ik er nu voor zorgen dat datums uit het verleden niet meer getoond worden (ik kan ze niet verwijderen uit de database, omdat ze in een ander overzicht op een andere plek op de website nog wel getoond worden).

Afbeelding
Gewijzigd op 06/02/2013 13:28:48 door Ruud Schaft
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:00:32
 
Write Down

Write Down

06/02/2013 13:52:55
Quote Anchor link
Je zou er DateTime van kunnen maken. Als ik me niet vergis kan je dan rechtstreeks een vergelijking maken, dus met een object dat de huidige datum bevat. En anders kan je natuurlijk ook diff-method gebruiken, die het verschil (in dagen) tussen twee datums berekent. Wanneer de waarde dan kleiner dan 0 is, kan je besluiten dat de datum gepasseerd is.
 
Eddy E

Eddy E

06/02/2013 14:03:54
Quote Anchor link
Waar komt $values1 vandaan?
Die zou je moeten aanpassen.
 
Roy -

Roy -

06/02/2013 14:22:32
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
function draw_pull_down_menu($name, $values, $default = '', $parameters = '')
{

    $field = '<select name="' . $name . '" '.($parameters ?: '').'>';

    foreach($values as $value)
    {

        if(strtotime($value['id']) > time())
        {

            $field .= '<option value="'.$value['id'].'"'.($default == $value['id'] ? ' selected' : '').'>'.$value['text'].'</option>';
        }
    }

    $field .= '</select>';

    return $field;
}

?>


Zoiets? Er vanuit gaande dat de id's in $values te converteren is middels de strtotime functie. Wat dus bijvoorbeeld 2013-02-06 kan zijn
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2013 14:31:19
Quote Anchor link
Ruud Schaft op 06/02/2013 13:26:25:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat datums uit het verleden niet meer getoond worden (ik kan ze niet verwijderen uit de database, omdat ze in een ander overzicht op een andere plek op de website nog wel getoond worden).

Als de datums uit de database komen, dan moet je in je query de data filteren, niet in php gaan lopen klooien. Dat wil niet zeggen dat je ze uit de database moet verwijdern, maar gewoon alleen die datums selecteren die na vandaag (of welke datum dan ook) liggen.
 
Ruud Schaft

Ruud Schaft

06/02/2013 14:55:57
Quote Anchor link
Een vergelijking met tijd gaat niet op omdat er ook reizen in de toekomst volgeboekt zijn en dus niet meer met de data in de lijst mogen voorkomen.
Ik zat zelf te denken om een conditie te maken op een waarde die toegevoegd wordt aan de array (bijv. 0 = inactief en 1 = actief)

Er is een database in array's waarmee de website wordt gevuld.....

De $value1 maakt een enkele array van de meervoudige array, dus positie 1 = eerste dag, positie 2 = 2e dag met daarachter diverse prijzen en andere data.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$values1
= array();
//hiermee geef je de 1e data weer uit lijst prijzen
for ($i=0; $i<sizeof($prijs); $i+=1) {
  $values1[$i] = array('id' => $i, 'text' => $prijs[$i][0]);
}

?>

De 'database' array:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
$prijs
= array( array("22 december 2012","29 december 2012", enz?>
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2013 15:01:25
Quote Anchor link
Ruud Schaft op 06/02/2013 14:55:57:
Een vergelijking met tijd gaat niet op omdat er ook reizen in de toekomst volgeboekt zijn en dus niet meer met de data in de lijst mogen voorkomen.

Wat een rare conclusie.... Het een sluit het ander natuurlijk niet uit.
 
Ruud Schaft

Ruud Schaft

06/02/2013 15:30:52
Quote Anchor link
Wat ik bedoel is dat een controle op huidige datum niet voldoende is en dus niet de oplossing van het probleem is
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2013 15:51:40
Quote Anchor link
Afgezien van het feit dat je openings vraag dan verkeerd is
Ruud Schaft op 06/02/2013 13:26:25:
Nu wil ik graag data uit die lijst filteren/verwijderen omdat deze niet meer actief zijn (datum is gepasseerd).

is deze laatste conclusie van je ook alweer vreemd te noemen.

Je wil dus op twee dingen filteren:
- op datum voor die opties die over de datum zijn
- op het feit dat ze vol zijn

De tweede heeft niets met een datum te maken, dus het hele datum filteren kan je daar los van zien, dat zijn twee verschillende stappen die je moet nemen en die je afhankelijk van waar de gegevens vandaan komen (en hoe) los van elkaar kunt uitvoeren.

Dus begin eens opnieuw met helder je probleem uit te leggen en daarbij, ook belangrijk, eens duidelijk aan te geven hoe je de gegevens ophaalt.
 
Ruud Schaft

Ruud Schaft

06/02/2013 16:13:40
Quote Anchor link
Hmmm, je hebt wel een beetje gelijk ;0)
Ik kom er nu achter dat het weg laten van de datums niet werkt, omdat met de output van de selectielijst weer prijzen uit de originele array worden opgehaald. De posities moeten dus altijd gelijk zijn.

Is het misschien mogelijk om de datums in de selectielijst door te halen aan de hand van een waarde uit de $prijs array?
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2013 16:26:54
Quote Anchor link
Alles is mogelijk... maar ik denk echt dat het een stuk sneller gaat als je duidelijk uitlegt wat de situatie is. Waar komt de data vandaan? Welke controle heb je over de data, is het een relationele database bijvoorbeeld? Zo niet, hoe wordt dan precies die data aangeleverd, in welk format?
 
Ruud Schaft

Ruud Schaft

06/02/2013 16:51:05
Quote Anchor link
Resumerend:
1. de data komt uit een php-bestand met daarin een array, genaamd $prijs
2. de meervoudige array wordt in stukjes geknipt ($values1, 2 etc) zodat elke positie in een aparte array komt (alle begin datums in de ene array en alle vertrekdatum in een andere array)
3. Deze arrays worden getoond in een selectielijst via een functie genaamd draw_pull_down_menu
4. Doel: hoe kan ik een onderscheid maken tussen datum die nog te boeken zijn en datums die al vol of zich in het verleden bevinden? Verwijderen uit de $values array is geen optie, omdat ik met de geselecteerde waarde terug ga naar de $prijs-array om daar de prijs behorende bij de datum op te halen.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben, door deze discussie heb ik al wel geleerd dat het weglaten van datums niet mogelijk is!
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2013 17:03:43
Quote Anchor link
Op 1) waarschijnlijk niet, maar ik stel de vraag toch, is het een fixed gegeven dat je een array krijgt, of heb jij controle over de manier waarop die array wordt opgebouwd?

2) Ik vraag me af waarom dat nodig is. Als ik het goed begrijp heb je hier in elk geval wel controle over, dus ik zou het dan gewoon bij elkaar laten.

4) Uiteraard kan dat. Je kan de complete array doorlopen en elk element dat niet aan bepaalde eisen voldoet 'unsetten'. Ja, dat is dus weggooien, maar je opmerking over dat je de data nog ergens anders nodig hebt doet daarbij helemaal niet terzake. Je kan natuurlijk gewoon een array copieren van de oorspronkelijke variabele naar een andere en in die andere de boel door elkaar gooien. De oorspronkelijke blijft gewoon in tact, dus dat is geen enkel probleem.

Ruud Schaft op 06/02/2013 16:51:05:
Ik hoop dat ik nu duidelijk ben, door deze discussie heb ik al wel geleerd dat het weglaten van datums niet mogelijk is!

En nog een conclusie die ik totaal niet kan plaatsen. Hoezo je kan een datum niet weglaten?
 
Ruud Schaft

Ruud Schaft

06/02/2013 17:28:36
Quote Anchor link
Sorry Erwin,

Maar zo schieten we niets op, bedankt voor je input.
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2013 17:56:18
Quote Anchor link
Graag of heel niet....
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.