droprate [advies/suggestie nodig]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatiebeheerder

Applicatiebeheerder (40 uur) Word jij onze nieuwe collega? Dagelijks creëren wij bewustwording bij organisaties over bedrijfsveiligheid en trainen wij mensen om bij een acute noodsituatie adequaat te handelen. Op een innovatieve manier maken we zo samen Nederland een stukje veiliger. Dit doen we met enthousiaste en gedreven mensen. Ervaren professionals binnen hun vakgebied! Kun jij hierbij van toegevoegde waarde zijn? De komende jaren zetten we vol in op automatisering om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Onze huidige ICT afdeling uitbreiden is dan ook een must. Daarom zijn wij per 1 januari 2020 op zoek naar een

Bekijk vacature »

Full-Stack Web Developer

Kennis van C#, JavaScript, CSS en HTML5? En wil je die kennis inzetten om de zorg te verbeteren met slimme en innovatieve online portalen? Jouw baan Als Full-Stack Web Developer programmeer jij zowel front-end als back-end en ontwikkel je nieuwe functionaliteiten in het webportaal voor zorgverleners of patiënten. Denk hierbij aan vragenlijsten, labuitslagen en het bewerken van persoonsgegevens. Ook stort jij je vol overgave op lastige vraagstukken die binnenkomen via onze consultants. Samen met je team bedenk en bespreek je oplossingen en voer je code-reviews uit om elkaar naar een nóg hoger niveau te tillen. Jouw team Ons team? Work

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

Software Developer C#

ucntie: Software Developer (C#) Opleiding HBO/WO Locatie: Roermond/Sittard area Startdatum: 1 februari Contract: vast dienstverband Uren per week: Fulltime, 40 uur per week Bedrijf: Als innovatieve voorloper binnen de digitale informatiestromen in de medische sector hechten we belang aan het ontwikkelen en implementeren van nieuwe technologieën. We zijn op zoek naar creatieve geesten die energie halen uit het werken met een verscheidenheid aan technologieën, aan de hand van hun eigen ontwerpvrijheid en professionele ontwikkeling. De afdeling Research & Development is verantwoordelijk voor het onderhouden, vernieuwen en installeerbaar opleveren van de applicaties voor de professionele (eerstelijns) gezondheidszorg. Afdeling: Binnen de afdeling

Bekijk vacature »

Java Developer / Domotica / Public Cloud / Verbete

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van innovatie Java applicaties die het levensgeluk van patiënten in diverse zorginstellingen aanzienlijk verbeterd? Lees dan snel verder! Ontwikkelen van nieuwe applicaties in Public Cloud; Optimaliseren en verbeteren van bestaande applicaties in Private Cloud; Meedenken over verbeterprojecten; Maken en uitvoeren van Stress Testing; Ontwikkelen en verbeteren van de Mobile app. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal 5 jaar relevante werkervaring; Ervaring in Java 8; Kennis van Linux, Public- en Private Cloudtechnieken; Je bent communicatief erg sterk en kan tegen de nodige stress. Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is al ruim

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

Application engineer

Do you have at least 3 years of experience in engineering or computer science? Then you may be interested in the position of: Application engineer located in our EMEA headquarters in ‘s-Hertogenbosch About the position: Includes the following essential duties and responsibilities (other duties may also be assigned): Responsible for technical services and work directly with customers resolving technical issues including server systems, PC systems and computer peripherals. Identifying technical issues and resolve computer hardware & software problems. Establish and maintain lines of communication with sales team to discuss services and technical issues. Travel with sales to customer sites to

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Senior Drupal Developer

My client is a digital agency based in (20 minutes outside of Eindhoven). Who are passionate about collaboration when it comes to Technology. This role will be focused on Drupal 8 with PHP, also this role will give you the opportunity to work with or learn React. Skills Required: 1 Experience working with Drupal. Versions 7 & 8. 2 A minimum of 3 years' experience working with both Drupal and PHP, understanding best practise. 3 Some experience working with JavaScript and MySQL. 4 You have a creative eye and like to think alongside the consumer. Skills Desired: 1 Experience with

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar / Innovatie / Creativiteit

Functieomschrijving Ben jij de ontwikkelaar die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen en sta jij te springen om de nieuwste tools en technieken toe te passen in jouw werk? Trek dan nu aan de bel! Deze organisatie is al meer dan 20 jaar actief in het verzamelen en doorsturen van grote hoeveelheden data. Dit gebeurt doormiddel van hun zelf ontwikkelde platform die verschillende communicatieoplossingen biedt. Met bijna 600 gebruikers kan je jezelf wel inbeelden hoe groot de hoeveelheid data aan tekst, afbeeldingen en voicerecords is. Om er voor te zorgen dat de applicatie up-to-date, innovatief en vernieuwend is,

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Ben jij de Front-end Developer die we zoeken? Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een gedreven engineer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en proactieve houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe je als Developer? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende uitdagende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie zijn, als binnen het Center of Excellence van Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar Zorg-ICT

Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Ontwikkelaar? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in teamverband. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding brengen wij je snel bij hoe je binnen deze architectuur je ontwikkelkunsten kunt

Bekijk vacature »

Medior Microsoft Dynamics Developer

Jouw uitdaging: Ben jij sterk in het succesvol ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform? En wil je actief meewerken aan de ontwikkeling van ons Digital Customer Experience portfolio? Dan is dit iets voor jou! Voor de Digital Customer Experience afdeling (DCX) zijn we op zoek naar een Medior Microsoft Dynamics Developer. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de succesvolle ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform bij toonaangevende organisaties. Denk daarbij aan het realiseren van integratie met front en backoffice systemen op basis van Azure PaaS of het ontwikkelen van complexe plug-ins. Daarnaast werk je actief

Bekijk vacature »

Full-stack .Net Developers gezocht in Oost Nederla

Functieomschrijving Binnen je functie ben je verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling van grote projecten. Dit kunnen verschillende toepassingen zijn. Voor, tijdens en na een project zal je een aantal keer in contact staan met de opdrachtgever om het product zo veel mogelijk naar wens van de klant in te richten. Als Full-Stack developer zul je hier voornamelijk gaan werken met C# .Net, ASP.NET, SQL Server en Entity Framework. Je zal hier van begin tot eind betrokken zijn bij de realisatie van een project. Functie-eisen – Je hebt tenminste een HBO diploma in de richting van informatica – Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Java Custom Software Developer

Jouw rol Als Java developer houd jij van uitdagende maatwerk oplossingen. Het liefste bouw je aan aan complexe en grootschalige oplossingen. Laatst zag je bijvoorbeeld nog een slimme oplossing voorbij komen die je graag zou willen uitwerken. Moet je daarvoor nieuwe technologie leren kennen, dan school jij jezelf bij. Soms moet je je collega's en de klant overtuigen om jouw idee te omarmen. Als jij dan het door jou aangebrachte idee ziet draaien dan kijk jij er alweer naar uit om de volgende oplossing te bouwen. Plaats in de organisatie Binnen onze Custom Software Development practice (CSD) werken we gezamenlijk

Bekijk vacature »
Marco Eilander

Marco Eilander

02/08/2015 20:43:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een RPG spel, maar ik zit met het volgende probleem.
Ik heb alle items een bepaald droprate gegeven, maar heb geen flauw idee, hoe ik dat het beste kan gebruiken.

Als ik een random gebruik zit ik ook weer met een probleem :
Stel dat de random 100 is, kan die uit alle items kiezen met een droprate lager dan 100.

Hoe hoger de droprate, hoe groter de kans, dat je die item krijgt.

Heeft iemand hier ervaring mee en mij op weg kan helpen?

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2020 21:31:18

Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

03/08/2015 11:25:50
Quote Anchor link
Ik ben hier niet bekend mee maar je kunt wel als je een droprate tussen 1-100 hebt een array maken.

Wanneer je bijvoorbeeld een item hebt met droprate 84 dan zet je 84 keer dat item's ID in die array. Heb je een droprate van 20 dan zet je 20 keer het ID van bijbehorende item in die array. Wanneer je alle items in de array hebt gepropt, haal je er één random tussenuit.

Zo berekende ik vroeger ook het gemiddelde van mijn cijferlijst met proefwerken die dubbel meetelden. Dan telde ik dat proefwerk er gewoon twee keer bij op en ook twee keer bij het totaal erbij.

Zo heb je meer kans dat je een item uit de array haalt met een hogere droprate (omdat deze er vaker in staat, is de kans hoger dat je hem eruit loot).

Er zullen ongetwijfeld makkelijkere manieren hiervoor bestaan, maar daar zou ik zo niet op kunnen komen omdat ik ook niet over die kennis beschik.
Heel veel succes in ieder geval!
Gewijzigd op 03/08/2015 11:26:04 door Eschwin Moerkerken

Marco Eilander

Marco Eilander

03/08/2015 11:50:11
Quote Anchor link
Als er een like optie was, had ik je een like gegeven. :p
Kan het kwaad als er in een array 300+ mogelijkheden zitten? Aangezien bepaalde monsters meerdere items kunnen droppen.

Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

03/08/2015 11:54:54
Quote Anchor link
Ik denk dat het best wel kwaad kan, waarom doe je niet een droprate tussen de 1 en de 10 om hier eens mee te testen.

Verder ben ik er wel van overtuigd dat er betere oplossingen te vinden zijn hier voor!

Jacco Engel

Jacco Engel

03/08/2015 12:32:57
Quote Anchor link
Even een simpel voorbeeldje in javascript :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
var itemObject = {
    "item1" : [1,6,9,4,7],
    "item2" : [2,3],
    "item3" : [1,2,3,4,5,6,7,8,9,0]
}

var nr = Math.floor(Math.random() *10);

for(item in itemObject) {
    if(itemObject[item].indexOf(nr) > -1){
        console.log("Item " + item + "dropped")
    }
}

Dit zou ik ongeveer doen.

Je maakt een array met de items die gedropped kunnen worden (voor die specifieke kill)
Vervolgens assign je een x aantal (unieke) nummers aan die items.

Ik heb in dit geval voor stappen van 10% gekozen (vanwege gemak)

Dan assign je , in het geval van 10% , 1 random nummer van 0 tot 9 aan (omdat javascript math random tussen de 0 en 9 geeft :P).

Vervolgens genereer je een random nummer, en ga je over je items itereren. Heeft dat item jou random nummer geassigned gekregen, dan is hij gedropped, staat het nummer er niet in is hij niet dropt

Hopelijk kun je er iets mee :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.