Dubbele ENTERs in E-mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marcel

Marcel

22/01/2008 13:56:00
Quote Anchor link
Ik laat PHP een HTML mail genereren met daarin een compleet FORM .

Ik laat dat form zoals ik dat op de website gebruik in de mail zetten (voor het gemak zodat ik deels dezelfde code kan gebruiken en omdat het er mooi uitziet).
Dat werkt op zich perfect op 1 ding na:

In een textarea laat hij in de HTML mail de tekst zien met dubbele enters terwijl hij dit in de HTML pagina niet doet (terwijl het dezelfde code is).
Dit zie je ook wel eens als je een HTML mail beantwoord dat een ENTER 2 regels (<P>) geeft in plaats van 1 regel (<BR>).

Is er een manier om:
Of de enters in de invoer van de textarea te laten vervangen (bijvoorbeeld elke 2 enters door 1 enter) zodat de tekst in de mail juist weergegeven wordt. \n naar BR werkt niet omdat <BR> niet werkt binnen een tekstarea.
strreplace waarin ik probeer \n te vervangen lijkt totaal niet te werken.

Of is er een of andere HTML of CSS code aan de mail toe te voegen zodat hij die ENTERs niet verdubbelt?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marcel
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 10:16:35
 
Winston Smith

Winston Smith

22/01/2008 14:46:00
Quote Anchor link
Welke headers geef je mee aan die mail? Hoe ziet de broncode van zo'n email eruit? Staan er ook daadwerkelijk 2 <br />'s?
 
Marcel

Marcel

29/01/2008 10:30:00
Quote Anchor link
Nee er staan geen dubbele BRs. BRs werken namelijk niet in een textarea en die zie je dan gewoon staan als <BR>.
Het zijn dus gewoon normale (onzichtbare) enters die in een mail blijkbaar worden verdubbeld.


De HTML code zoals hij op het scherm laat zien (uit dezelfde variabele die ik verstuur):

<TEXTAREA name='KeuzeOvertredingwapensopium2tekst' cols=100 rows=5 wrap=soft value='' READONLY >Dit is een test of dit tekstvak goed werkt en aankomt in een HTML E-mail. Vorige mails kwam hij aan met dubbele enters.

Ik verwacht dat hij dit nu ook doet. In de HTML pagina ziet alles er perfect uit maar stuur je dezelfde code door via E-mail dan krijg je in een tekstvak dubbele ENTERS.
Dit vindt ik zeer vreemd.

Test met een enkele ENTER er achter.
Test!

Test met 1 lege regel er tussen.

Test!</textarea></B>


-------------------------------------

Zo komt hij aan per mail (de extra lege regels zie je in de broncode niet en ook niet als ik hem copy/paste naar kladblok maar enkel als ik hem hier in het tekstvak van dit forum copy/paste.:



<TEXTAREA name='KeuzeOvertredingwapensopium2tekst' cols=100 rows=5 wrap=soft value='' READONLY >Dit is een test of dit tekstvak goed werkt en aankomt in een HTML E-mail. Vorige mails kwam hij aan met dubbele enters.



Ik verwacht dat hij dit nu ook doet. In de HTML pagina ziet alles er perfect uit maar stuur je dezelfde code door via E-mail dan krijg je in een tekstvak dubbele ENTERS.

Dit vindt ik zeer vreemd.



Test met een enkele ENTER er achter.

Test!



Test met 1 lege regel er tussen.



Test!</textarea></B>
 
Marcel

Marcel

29/01/2008 10:34:00
Quote Anchor link
Headers:

$AanvraagHeaders = "From: ".$XXXXXXWebformnaam." <".$XXXXXXXXXEmailadres.">\n";
$AanvraagHeaders .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
$AanvraagHeaders .= "MIME-Version: 1.0\n";
$AanvraagHeaders .= "Return-Path: Mail-Error <[email protected]>\n";
$AanvraagHeaders .= "Reply-To: ".$KlantNaam1." <".$KlantEmail.">\n";


Waarbij ik de E-mailadressen heb weggehaalt om SPAM te voorkomen.
 
Marcel

Marcel

29/01/2008 10:36:00
Quote Anchor link
Ik geef in de mail ook het volgende mee omdat je bij een E-mail geen CSS bestand kunt gebruiken: Die line height was een poging om die extra regels weg te krijgen maar werkt niet.

<style type='text/css'>
<!--
font {
color: #000000;
font-family: Arial, Times New Roman, sans-serif;
font-size: 12px;
}

textarea {
font-family: Arial, Times New Roman, sans-serif;
font-size: 12px
line-height: 50%
}
input {font-family: Arial, Times New Roman, sans-serif;
font-size: 12px
}
--></style>
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/01/2008 11:07:00
Quote Anchor link
Mijn tip: ga een klasse als Swift Mailer gebruiken. Dat heb je nooit meer het probleem met headers, html, etc bij het versturen van mailtjes met PHP.
 
Marcel

Marcel

29/01/2008 15:27:00
Quote Anchor link
Probleem opgelost met:

$MailTotaalAF = str_replace("\n", "", $MailTotaalAF);

Waarbij $MailTotaalAF het totale formulier is dat gemailt wordt.

Tekst komt nu in de textarea in de de mail precies aan zoals ingevoerd in het textarea op de website.
 
Marcel

Marcel

29/01/2008 15:28:00
Quote Anchor link
SwiftMailer is een idee voor toekomstige websites. Deze werkt nu en die ga ik niet meer aanpassen. :)
 
- SanThe -

- SanThe -

29/01/2008 15:32:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.