dynamisch menu met css

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stef Segers

Stef Segers

27/02/2008 10:56:00
Quote Anchor link
Hey allen,

Mijn website begint al aardig te vorderen.
Ik heb een dynamisch menu gebouwd welke uitleest welk bestand geopend is. Op basis daarvan zal de class=active worden mee gegeven.

Ik wilde nu een stap verder gaan en wanneer je op de portfolio pagina komt wil ik datzelfde gebruiken echter bij het bestand portfolio voor een 3 tal galerijen gebruikt worden. Ik moet dus uitlezen of id=1 of id=2 etc gebruikt wordt.

Wanneer je op de portfolio met id=1 komt wil ik dat de bruiloften active wordt zonder link.

Ik heb het bijna voor elkaar. Het submenu wordt nu automatisch active zonder link!
Maar nu de rest van het menu. Deze heeft al een php code en ik weet niet precies hoe ik dit kan combineren.

Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb en iemand me een beetje op weg kan helpen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
    <?php
    $aExpl
= explode('.', $_SERVER['SCRIPT_NAME']);
    $sScriptnaam = substr($aExpl[0], 1);
    ?>

    <div id="menu">
        <ol>            
            <?php
            if($sScriptnaam == 'bruiloften')
            echo '<li><a href="portfolio.php?id=1" class="submenu">portfolio</a></li><li>|</li>';
             if($sScriptnaam == 'lifestyle')
            echo '<li><a href="portfolio.php?id=2" class="submenu">portfolio</a></li><li>|</li>';
            if($sScriptnaam == 'reportage')
            echo '<li><a href="portfolio.php?id=3" class="submenu">portfolio</a></li><li>|</li>';
            
              $id = strtolower($_GET['id']);
              if ($id == "1") {
                  echo '<li class="submenu">portfolio</li><li>|</li>';
              }
elseif ($id == "2") {
                  echo '<li class="submenu">portfolio</li><li>|</li>';
              }
elseif ($id == "3") {
                  echo '<li class="submenu">portfolio</li><li>|</li>';
              }

              ?>

            
            <li><a href="over.php"<?php if($sScriptnaam == 'over') echo ' class="active"'; ?>>over</a></li>
               <li><a href="bruiloften.php"<?php if($sScriptnaam == 'bruiloften') echo ' class="active"'; ?>>bruiloften</a></li>
            <li><a href="lifestyle.php"<?php if($sScriptnaam == 'lifestyle') echo ' class="active"'; ?>>lifestyle</a></li>
            <li><a href="reportage.php"<?php if($sScriptnaam == 'reportage') echo ' class="active"'; ?>>bedrijfsreportage</a></li>
            <li><a href="contact.php"<?php if($sScriptnaam == 'contact') echo ' class="active"'; ?>>contact</a></li>
        </ol>
    </div>
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 02:16:18
 
Stef Segers

Stef Segers

05/03/2008 15:41:00
Quote Anchor link
Ik hoop dat iemand inmiddels een idee heeft dit op een slimme manier op te lossen?

Stef
 
Winkie

winkie

05/03/2008 15:44:00
Quote Anchor link
if (isset($var) && ($var == 'dit' || $var == 'dat'))

is de syntax voor zoiets (ongeveer).
heb hetzelfde 'probleem' laatst ook zelf getackled.

met de hulp van wes die bovenstaande briljante syntax doorgaf.
 
Stef Segers

Stef Segers

05/03/2008 15:45:00
Quote Anchor link
ik ga eens kijken of ik dat weet toe te passen ... bedankt voor je reactie!
 
Stef Segers

Stef Segers

10/03/2008 20:15:00
Quote Anchor link
Hoi Winkie,

Ben er nog niet helemaal uit.

Ik snap de regel isset var dit en dat...

Maar hoe pas ik m toe op mijn code...

Ik wil dat Bruiloften actief is wanneer portfolio.php?id=1

etc etc
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/03/2008 20:18:00
 
Stef Segers

Stef Segers

11/03/2008 13:22:00
Quote Anchor link
Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie. Je menu pagina ziet er goed uit. Echter wanneer ik de source copy/paste krijg ik allemaal errors. Het begint met PHP versie 4 error en na het strippen van alle include php pagina's krijg ik

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lotsoflegs/html/stefansegers.nl/test.php on line 33
 
Stef Segers

Stef Segers

11/03/2008 13:22:00
Quote Anchor link
Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie. Je menu pagina ziet er goed uit. Echter wanneer ik de source copy/paste krijg ik allemaal errors. Het begint met PHP versie 4 error en na het strippen van alle include php pagina's krijg ik

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lotsoflegs/html/stefansegers.nl/test.php on line 33
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.