dynamisch menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Raul Wallaart

Raul Wallaart

03/09/2008 20:09:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik ben bezig met het maken van een dynamisch menu. Ik heb gekeken naar andere topics hier op de site en geprobeerd en gerommeld, maar kom er toch niet helemaal uit. Hier de code van functions.php tot het punt dat het werkt.

Ik kom wel zover dat er één submenu naast de parent tevoorschijnkomt, maar zodra een submenu weer child wordt van een ander submenu ga ik de mist in. De functie getChild() moet eigenlijk weer worden opgenomen in diezelfde functie.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

Raúl

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
function buildMenu($table)
    {

    echo '<div id="menu_01">';
    $queryParent = "SELECT menu_naam, menu_id FROM $table WHERE p_id = 0";
    $resultParent = mysql_query($queryParent) or die("Fout:" . mysql_error());
    while($rowParent = mysql_fetch_array($resultParent))
        {

        if($_GET['p_id'] == $rowParent['menu_id'])
            {

            echo '<div><b><font color="#bcbcbc">'.$rowParent['menu_naam'].'</b></font></div>'."\n";
            getChild(menu);
            }

        else
            {
            echo '<div><a href="index.php?p_id='.$rowParent['menu_id'].'" class="grijs">'.$rowParent['menu_naam'].'</a></div>'."\n";
            }
        }

    echo '</div>';
    }

function
getChild($table)
    {

    if($_GET['p_id'])
        {

        echo '<div id="menu_02">';
        $queryChild = "SELECT menu_naam, menu_id FROM $table WHERE p_id = ".$_GET['p_id']."";
        $resultChild = mysql_query($queryChild) or die("Fout:" . mysql_error());
        while($rowChild = mysql_fetch_array($resultChild))
            {

            if($_GET['p_id'] == $rowChild['menu_id'])
                {

                echo '<div><b><font color="#bcbcbc">'.$rowChild['menu_naam'].'</b></font></div>'."\n";
                }

            else
                {
                echo '<div><a href="index.php?p_id='.$_GET['p_id'].'&menu_id='.$_GET['menu_id'].'" class="grijs">'.$rowChild['menu_naam'].'</a></div>'."\n";
                }
            }

        echo '</div>';
        }
    }

?>
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.