Dynamische prijzen in bol.com? kan dat?

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

01/08/2016 12:41:25
Anchor link
Goedemiddag,

Ik verkoop producten via bol.com en zie dat een aantal concurrenten automatisch onder mijn prijs gaan zitten binnen 5 minuten, dit heb ik nu 2 dagen getest en lijkt 100% automatisch te gebeuren, ik heb bol.com gebeld en deze zeggen dat je wel prijswijzigingen kan doorgeven via de api maar dat je niet kan zeggen ga automatisch onder de conccurent zitten, er zijn hier externe applicaties voor is mij verteld maar ik kan deze niet vinden.

Denken jullie dat dit mogelijk is en of er een programma voor bol.com bekend is?
Gewijzigd op 01/08/2016 12:41:37 door Furio Scripting
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:55:07
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/08/2016 12:50:49
Anchor link
Uiteraard kan dat, ik denk alleen dat je zelf aan de slag zal moeten gaan om het te bouwen. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer een partij die via Bol verkoopt zoiets gebouwd heeft dit zomaar uit handen gaat geven. Ik heb hier in het verleden ook wel oplossingen voor moeten bouwen, in dat geval voor Amazon. Hiervoor gebruikte ik ongedocumenteerde API functies om prijsrapportages op te halen van de concurrentie, en op basis van die gegevens kon ik prijzen gaan aanpassen. Niet alleen altijd eronder zitten, maar ook soms de prijs opdrijven om de positie te verbeteren, en iets dat Amazon specifiek is: zorgen dat producten zoveel mogelijk in de "buy box" kwamen.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

01/08/2016 12:56:47
Anchor link
Ben van Velzen op 01/08/2016 12:50:49:
Uiteraard kan dat, ik denk alleen dat je zelf aan de slag zal moeten gaan om het te bouwen. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer een partij die via Bol verkoopt zoiets gebouwd heeft dit zomaar uit handen gaat geven. Ik heb hier in het verleden ook wel oplossingen voor moeten bouwen, in dat geval voor Amazon. Hiervoor gebruikte ik ongedocumenteerde API functies om prijsrapportages op te halen van de concurrentie, en op basis van die gegevens kon ik prijzen gaan aanpassen. Niet alleen altijd eronder zitten, maar ook soms de prijs opdrijven om de positie te verbeteren, en iets dat Amazon specifiek is: zorgen dat producten zoveel mogelijk in de "buy box" kwamen.


Waar zou je moeten beginnen met bouwen? Ik heb geen toegang tot de database van bol en er staat niet echt een pagina met alle prijzen voor 1 product overzichtelijk...
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/08/2016 12:59:44
Anchor link
Dan kun je de prijzen van je concurrenten uitlezen door te crawlen, of via bijvoorbeeld een partij als PriceAPI.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

01/08/2016 13:05:48
Anchor link
Dat kan met tools zoals Wiser en PriceMotion.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

01/08/2016 13:38:13
Anchor link
Oke hartelijk dank zal is contact opnemen met deze partijen.
 
Evelien van Santen

Evelien van Santen

18/07/2017 11:37:06
Anchor link
Beste Furio,

Kijk ook eens op ???????.
Zij hebben software ontwikkeld dat automatisch prijzen optimaliseert op bol.com en amazon.com

Zie --> ???????

Heb er al veel goede verhalen over gehoord.
Scheelt ontzettend veel tijd qua beheer en optimalisatie.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

Ward:
Links verwijderd.
Gewijzigd op 18/07/2017 12:55:25 door Ward van der Put
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/07/2017 12:50:08
Anchor link
Advertenties worden steeds slimmer. Of dommer, kijkend naar de laatste postdatum...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/07/2017 12:56:57
Anchor link
Oud topic, kan dicht.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.