Dynamische website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

26/12/2010 17:37:13
Quote Anchor link
Hi,

Je ziet het wel als je naar van die websites gaan, er is een stukje content dat dynamisch is, meestal is het met php en mysql, admins kunnen content toevoegen etc. etc.

Nu wil ik graag ook een "dynamische website" maken, alleen ik weet niet hoe.

Heeft iemand een link of tutorial voor me?

b.v.d. Jules
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 22:16:00
 
Wouter J

Wouter J

26/12/2010 17:42:51
Quote Anchor link
Zoiets heet een CMS systeem. Je kan er veel dowloaden (zoals joomla!, drupal, enz.), maar ook zelf maken.

Het basis principe is dat je in de database alle informatie zet (titel, bericht, enz.) en dat je die allemaal een id meegeeft (1,2,3,4,...) Nu maak je in pagina index.php. En de content maak je door de pagina een GET variabele mee te geven. De url wordt dus index.php?id=204. Nu moet je je php script zo maken dat hij uit de database de tekst haalt bij het id 204 (en alles wat je verder bij id kan invullen).

Hierbij moet je wel letten op veiligheid en het moet allemaal goed lopen natuurlijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.