Echo wordt niet weergegeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »
Johan West

Johan West

16/10/2014 09:31:12
Quote Anchor link
Ik heb dit script geprobeerd uit te voeren, het is de bedoeling dat ik onder deze tekst vak een echo krijg met Hartelijk welkom en de variabelen.

Ik kan in de url wel de variabelen zien, maar de echo tekst zie ik niet.

Welke fout maak ik hier?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<html>
<body>
<?php
if(isset($zend)==0){
?>

</body>

<form name="formulier13" action="formulier13.php" method="get">
Je kunt hier je naam invoeren:<input type=text
name=naam><br><br>
Geef hier de link van je site op:<input type=text
name=urlnaam><br><br>
<input type=submit name=zend>
</form>
<body>
<?php
} else {
echo "<br>Hartelijk welkom, $naam $urlnaam </b>";
}

?>

</body>
</html>

- Aar -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 16/10/2014 15:14:57 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:13:34
 
Peter K

Peter K

16/10/2014 09:57:48
Quote Anchor link
Je stelt de voorwaarde dat als $zend niet gelijk is aan 0 dat dan de tekst in beeld moet komen.

De voorwaarde zul je moeten aanpassen naar iets wat wel benoemd wordt.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/10/2014 10:06:41
Quote Anchor link
Allright: mijn opsomming ( positief bedoeld om je te helpen :-) )

$zend zal NOOIT bestaan, $_GET['zend'] kan SOMS bestaan. Om dit te testen gebruik je isset()
body afsluiten aan het begin van je pagina en dan verder weer openen
laat de action attribuut maar leeg
HTML attribute waarden zet je tussen ""
Bij een input type is de value attribuut verplicht.
Begin met PHP en ga dan over op de output!
Hou variabelen buiten de tekst en gebruik waar het kan single quotes (') voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo 'Hartelijk welkom, ' . $naam . ' ' . $urlnaam; ?>

Je hebt een </b> zonder <b>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

$verzonden
= false;

if(isset($_GET['zend']))
    $verzonden = true;

?>

<html>
<body>

<?php if($verzonden) { ?>

    <form name="formulier13" action="" method="get">
    Je kunt hier je naam invoeren:<input type="text" name="naam"><br><br>
    Geef hier de link van je site op:<input type="text" name="urlnaam"><br><br>
    <input type="submit" value="zend">
    </form>

<?php } else { ?>

    Hartelijk welkom, <?php echo $naam . ' ' . $urlnaam; ?>
    
<?php } ?>


</body>
</html>
Gewijzigd op 16/10/2014 10:10:35 door Frank Nietbelangrijk
 
Johan West

Johan West

16/10/2014 10:43:51
Quote Anchor link
Ik heb het script uit een Nederlands PHP boek overgenomen, met een paar aanpassingen. Het is een ouder boek, en gaat over programmeren in PHP 4.

De eerste versie van het script had ik een fout gemaakt door de variabele (iset($zend) niet te laten terugkomen in <input type=submit name=verzenden>

De eerste keer dat ik het script uitvoerde bleef het in de browser hangen en begon mijn PC te rebooten.
Dat is echt absurd, het is een vrij nieuw model en ik heb weinig tot geen problemen. Eerst dacht ik nog aan hartbleed (ik heb IE als standaard browser voor WAMP) maar ik ben eigenlijk goed geschrokken van zo'n reboot.

Bij PHP is me niet duidelijk wat de vorm van de code is. Syntax heet dat vlg. mij. De ene keer werken programma's met "" en dan met ''. Ook het wisselen van html en php in een script is onlogisch. Het lijkt te gaan om maniertjes en niet om vaste regels waarmee je kunt spelen.

Hoe en waar of welk boek. Bij voorkeur NL talig is duidelijk in de syntaxis en behandeld uitgebreid alle mogelijkheden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/10/2014 10:48:40
Quote Anchor link
Als dat boek over PHP 4 gaat kan het al 10 jaar oud zijn en behoorlijk verouderd. Mijn advies: Gooi het boek weg! Je hebt er niks aan!
 
Johan West

Johan West

16/10/2014 11:15:19
Quote Anchor link
Het is van 2004. Dus het is tamelijk waardeloos als ik je zo moet geloven. Aangezien dit niet werkt moet ik je toch serieus nemen. Wat zou je adviseren om wel te lezen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/10/2014 11:19:27
Quote Anchor link
Een boek over PHP 5 minstens wat recent is.

Mocht je iets over PHP 6 vinden, dan zou ik het ook liever vermijden omdat dat niet concreet aansluit op de toekomst van PHP. Dan heb ik het zozeer over bepaalde functies. PHP 6 is een proefballonnetje wat geknapt is en wat over is gelopen naar PHP 7 wat nu ontwikkeld wordt.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

16/10/2014 11:33:29
Quote Anchor link
Johan West op 16/10/2014 10:43:51:
De eerste keer dat ik het script uitvoerde bleef het in de browser hangen en begon mijn PC te rebooten.

Een herstart door een php-script vind ik wel heel bijzonder.

Johan West op 16/10/2014 10:43:51:
Bij PHP is me niet duidelijk wat de vorm van de code is. Syntax heet dat vlg. mij. De ene keer werken programma's met "" en dan met ''. Ook het wisselen van html en php in een script is onlogisch. Het lijkt te gaan om maniertjes en niet om vaste regels waarmee je kunt spelen.

PHP is vrij soepel. Toch is het verstandig om een script te beginnen met PHP. Gegevens controleren, ophalen data (mysqli/pdo), etc. Daarna pas, met HTML (en waarnodig PHP) de output.
" is in principe voor HTML. PHP gebruikt '
Maar het is niet zo dat als je " gebruikt in PHP het script niet meer werkt (er van uitgaande dat je consequent bent in gebruik).
Zet altijd error-reporting aan, als je aan het testen / maken bent.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/10/2014 15:15:54
Quote Anchor link
- Aar -:
Topictitel heb ik zojuist aangepast in wat duidelijkers. Gebruik in het vervolg een titel die je probleem of vraagstelling omschrijft. Alvast bedankt!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/10/2014 15:33:24
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 16/10/2014 10:06:41:
Allright: mijn opsomming ( positief bedoeld om je te helpen :-) )

$zend zal NOOIT bestaan, $_GET['zend'] kan SOMS bestaan. Om dit te testen gebruik je isset()
body afsluiten aan het begin van je pagina en dan verder weer openen
laat de action attribuut maar leeg
HTML attribute waarden zet je tussen ""
Bij een button is de value attribuut verplicht.
Begin met PHP en ga dan over op de output!
Hou variabelen buiten de tekst en gebruik waar het kan single quotes (') voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo 'Hartelijk welkom, ' . $naam . ' ' . $urlnaam; ?>

Je hebt een </b> zonder <b>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

$verzonden
= false;

if(isset($_GET['zend']))
    $verzonden = true;

?>

<html>
<body>

<?php if($verzonden) { ?>

    <form name="formulier13" action="" method="get">
    Je kunt hier je naam invoeren:<input type="text" name="naam"><br><br>
    Geef hier de link van je site op:<input type="text" name="urlnaam"><br><br>
    <input type="submit" value="zend">
    </form>

<?php } else { ?>

    Hartelijk welkom, <?php echo $naam . ' ' . $urlnaam; ?>
    
<?php } ?>


</body>
</html>

 
Johan West

Johan West

16/10/2014 16:09:53
Quote Anchor link
OK ik heb uiteindelijk kunnen realiseren wat ik wilde maar wel met een ander script. Ik heb de output in een andere file gezet met $_POST["name"].

Welk boek zouden jullie aanbevelen om PHP echt op een veelzijdige manier onder de knie te krijgen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/10/2014 16:37:37
Quote Anchor link
Boek geen idee, maar op www.phptuts.nl kom je heel aardig tutorials tegen :-)
 
Stefan Fransen

Stefan Fransen

16/10/2014 16:44:49
Quote Anchor link
ik zou eens kijken op http://www.codecademy.com/learn
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

16/10/2014 17:30:04
Quote Anchor link
Misschien is het een idee om je submit knop een name mee tegeven zodat je ook echt kunt controlleren of deze wel verzonden is.
Alleen een value heeft natuurlijk geen nut.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.