echoen tussen 2 comma's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick steenbergen

rick steenbergen

13/11/2007 19:16:00
Quote Anchor link
Misschien een beetje ingewikkelde vraag, in mijn script zeg ik tegende de pagina (index.php) welk "nieuws ID" er al eerst weergegeven word.
maar ik zit met 1 probleem, de waarde komt uit de database, en moet dus geeogoet worden, maar die waarde moet tussen 2 comma's komen te staan: $colname_content = "1"; daar wil ik dus van maken: $colname_content = "$row_config['standaard waarde']";
maar dan geeft ie een string fout:S hoe kan ik zoiets toepassen?
ik hoop dat de vraag duidelijk is.

Groeten Rick
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:37:34
 
Peter Dorn

Peter Dorn

13/11/2007 19:19:00
Quote Anchor link
Ik zou sowieso niet tegen je script praten. Dat helpt niet :p

$colname_content = '\'' . $row_config[ 'standaardwaarde'] . '\'';
 
Rick steenbergen

rick steenbergen

13/11/2007 19:33:00
Quote Anchor link
haha oke, ik heb nu geen fouten meer maar er gaat iets nog niet helemaal goed, volgens mij moet het $colname_content = '\'' . ECHO $row_config[ 'standaardwaarde'] . '\''; worden, maar dat werkt op deze manier ook niet
 
Peter Dorn

Peter Dorn

13/11/2007 19:34:00
Quote Anchor link
Als je het wilt echo'en wordt het:

$colname_content = '\'' . $row_config[ 'standaardwaarde'] . '\'';
echo $colname_content;
 
Rick steenbergen

rick steenbergen

13/11/2007 19:36:00
Quote Anchor link
dit is ook niet de oplossing nu krijg ik 2 comma's boven aan de pagina, maar voor de rest gebeurt er niks
 
Peter Dorn

Peter Dorn

13/11/2007 19:38:00
Quote Anchor link
Dan bestaat $row_config[ 'standaardwaarde'] niet waarschijnlijk.
Probeer zelf ook eventjes alles te controleren

Zet tevens boven aan je pagina:

error_reporting( E_ALL );
 
Rick steenbergen

rick steenbergen

13/11/2007 19:56:00
Quote Anchor link
oke, excuses, de variable werd werd te laat aangemaakt dus, maar heb het nu verranderd maar er gebeurt nmog steeds niks, de code om het ID weer te geven is deze: $query_content = sprintf("SELECT ID, titel, content FROM content WHERE ID = %s", GetSQLValueString($colname_content, "int"));
zit hier misschien de fout in?
 
Peter Dorn

Peter Dorn

13/11/2007 20:00:00
Quote Anchor link
Dat zit inderdaad de fout in!

Het lijkt er op dat je je direct nesteld in ingewikkelde PHP + MySQL zaken waar je zo te zien nog niet aan toe bent. Probeer je eerst eens te verdien in wat basis beginselen van PHP. Als je dat onder de knie hebt doe je hetzelfde voor MySQL.
 
Rick steenbergen

rick steenbergen

13/11/2007 20:01:00
Quote Anchor link
het lukt me anders aardig, jammer dat je me niet verder helpen wil.. het zit m in 1 lijntje, ik roep waarscheinlijk de verkeerde variable aan omdat ik er eigenlijk 2 maak, njah ik zoek wel ergens anders verder:(
 
Peter Dorn

Peter Dorn

13/11/2007 20:06:00
Quote Anchor link
Ik wil je graag verder helpen, maar wat er nu gebeurd is dat ik alles voorkauw, en dat is voor ons beiden niet leuk...

Probeer dit eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$ID
= 'Zet hier het ID wat je uit de database wilt halen';

$query = "SELECT ID, titel, content FROM content WHERE id = '" . $ID . "'";
$sql  = mysql_query( $query );
$row = mysql_fetch_assoc( $sql );

$content = '\'' . $row[ 'content'] . '\'';

echo $content;
?>
 
Rick steenbergen

rick steenbergen

13/11/2007 20:15:00
Quote Anchor link
njah ik zoek t nog wel eens uit, jammer dat ik er niet uitkom, ik had gehoopr dat t niet zo moeilijk was, normaal vul je zelf in het script een ID in, maar die wou ik uit de database halen, zodat ik een configuratie script kon maken maar hier stopt t voor mij.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.