editor en server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

W Njemat

W Njemat

20/10/2011 10:49:25
Quote Anchor link
Ik probeer mijn eerste stappen te zetten naar het programmeren in php. Ik heb Xampp geinstalleerd. En php 5.3.8 geinstalleerd (VC9 x86 Non Thread Safe).

En nu verder,... Hierover nog de volgende vragen:

- Waar moet ik mijn php bestanden neerzetten zodat het allemaal via de xampp server werkt?
- Moet ik nog ergens iets instellen zodat xampp en php samenwerken?
- Weet iemand wat een fijne editor is voor php scripts?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:00:14
 
Aad B

Aad B

20/10/2011 10:54:17
Quote Anchor link
Je werkt onder windows dus Notepad++ is een leuke editor.
De plaats voor je bestanden is initieel je "DocumentRoot" en dat kan je vinden in je httpd.conf bestand van Apache.
 
Victor -

Victor -

20/10/2011 11:19:43
Quote Anchor link
Als je xampp installeert hoef je PHP niet apart te installeren,
php bestanden moet je neerzetten in de de map htdocs in de xampp directory
Een fijne editor vind ik zelf PHP designer

zie ook deze pagina

edit:
voor een gratis editor: NetBeans
Gewijzigd op 20/10/2011 11:27:57 door Victor -
 
Wouter J

Wouter J

20/10/2011 12:07:58
Quote Anchor link
Ik gebruik altijd VIM. Maar dat is wel een moeilijke editor om onder controle te krijgen (maar dan is het wel super handig).
Voor VIM gebruikte ik altijd InType. Dit is -precies zoals VIM- een lichte editor en dus snel.
Ook Aptana is een geweldige editor, totaal anders als VIM of InType, maar het heeft goede highlighting, al moet je voor PHP wel een plugin installeren.
 
W Njemat

W Njemat

20/10/2011 12:24:28
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties. Ik ben weer een stap verder. php leek zowaar te werken voor een moment. Maar als ik nu in mijn explorer het testbestand run:
c:\xampp\htdocs\index.php

Dan wordt er gevraagd om het bestand te downloaden. explorer start dan op en sluit weer, vervolgens wordt wederom gevraagd om het bestand te downloaden. Hij associeert het php bestand overigens met internet explorer.

Het bestand c:\xampp\htdocs\index.html werkt overigens wel goed.
 
Wouter J

Wouter J

20/10/2011 12:29:13
Quote Anchor link
Je moet ook niet het bestand als een file uitvoeren in je browser, want dan gaat het niet via je eigen server. Je moet het aanroepen als localhost:
http://localhost/index.php
is hetzelfde als: c:\xampp\htdocs\index.php maar dan gaat het via de server en wordt de php uitgevoerd.

Je moet dan wel eerst de xampp.exe draaien, zodat de server aangezet wordt.
 
- SanThe -

- SanThe -

20/10/2011 12:36:56
Quote Anchor link
Als er gevraagd wordt om een .php bestand te downloaden dan werkt php niet.

Waarschijnlijk heeft Wouter gelijk.
Gewijzigd op 20/10/2011 12:40:29 door - SanThe -
 
PHP Scripter

PHP Scripter

20/10/2011 13:04:45
Quote Anchor link
PHPdesigner is een van de beste editors als het aan mij ligt. Snel, gebruiksvriendelijk en het ziet er goed uit. Het is niet gratis, maar ach die paar tientjes.
 
W Njemat

W Njemat

20/10/2011 13:15:50
Quote Anchor link
Het werkt! Achteraf allemaal heel logisch, maar als je begint lijken de mogelijkheden oneindig. bedankt voor de hulp.

PHPdesigner ziet er inderdaad handig uit. Ik heb nu de trailversie gedownload.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

20/10/2011 13:23:22
Quote Anchor link
Kijk anders eens naar USBWebserver. Dat is echt een stukje top software voor test doeleinden!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.