Editors + Anti virus

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

 - Diov  -

- Diov -

22/07/2012 12:54:36
Quote Anchor link
Beste,

ik zoek eigenlijk een goede video en muziek editor.
Dit mag wel iets kosten.

Maar we zoeken wel een professionele.
Het budget ligt tussen de 2000-3000 euro.

Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar ik help iemand zo'n programma's zoeken.
En het moeten uiteraard goede zijn, waar je toch het een en ander mee kunt :).

De muziek editor, die zou alle muziek instrumentaal kunnen maken.
Ook muziek aan elkaar hangen, en overlappen (denk maar aan tekst dat opgenomen is op een instrumentaal muziekje plaatsen).

En als jullie hier ook ervaringen mee, zouden jullie dan jullie mening erover geven?
Plus eventueel wat het programma allemaal kan.

_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________

Naast dit:
We zoeken ook een goeie anti-virus. Daar is er wel veel keuze op.
Het moet wel een goede zijn, en met een sterke firewall.

De anti virus zou moeten dienen tegen trojans, (Vooral via het internet), en kwaadaardige mails.

Prijs hierbij: onbeperkt!

Met vriendelijke groeten,
Dem
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:46:06
 

22/07/2012 15:27:46
Quote Anchor link
Avast anti virus is volgens mij wel goed.
 
 - Diov  -

- Diov -

22/07/2012 16:37:42
Quote Anchor link
Die gebruik we nu ook (voorlopig).
Namelijk de Internet Security.

Maar we dachten om over te stappen naar Kaspersky Anti virus.
Want we krijgen vaak al meldingen dat iemand probeert in te breken.

We hadden voor het laatst zelfs een keylogger...
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

22/07/2012 16:52:43
Quote Anchor link
Kaspersky bevalt goed. Enige nadeel is dat het redelijk wat werkgeheugen kost, en mijn pc is inmiddels 7 jaar oud
 
Reshad F

Reshad F

22/07/2012 18:14:56
Quote Anchor link
Ik zou voor een mac gaan ipv anti virus gebruiken dat vreet geheugen en helpt weinig tot niets, waar het wel goed mee helpt is je computer trager maken. En als je er toch een wilt mcAfee of norton zijn de betere. Verder heb je wel is naar fruityloops gekeken? Volgens mij kn je daar al aardig wat mee waarvoor gaat het gebruikt worden? Dj? Prof of hobbiest?
 
Wouter J

Wouter J

22/07/2012 18:29:27
Quote Anchor link
Pff, Reshad daar zeg je me toch wat:
>> "Ik zou voor een mac gaan ipv anti virus gebruiken"
Ooit gekeken naar het verschil in prijs?

>> "helpt weinig tot niets"
Ik wil wel eens een onderzoekje zien waar je dit vandaan haalt. Hier heeft mijn virusscanner namelijk alles in 1 keer door en heb ik echt geen problemen. Hoezo 'helpt helemaal niks'?

>> "waar het wel goed mee helpt is je computer trager maken"
Alsof dat zoveel uitmaakt... Chrome vreed hier 10x zoveel geheugen...

TS, ik heb hier zelf Norman op mijn computer en AVG op mijn lap-top.
 
Reshad F

Reshad F

22/07/2012 18:35:28
Quote Anchor link
Een mac is zijn geld dubbel en dwars waard! En nee ik zeg het niet omdat ik apple fan ben!
 
Wouter J

Wouter J

22/07/2012 19:27:52
Quote Anchor link
Maar niet i.p.v. het aanschaffen van een virusscanner, en onderbouw die andere 2 standpunten ook eens aub?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

22/07/2012 20:01:31
Quote Anchor link
ik wil niet veel zeggen, maar was het laatst niet apple die een beveiligingslek had, en daar pas na een halfjaar wat aan gedaan werd? met een virusscanner erop was die malware er niet eens op gekomen. laks.
 
 - Diov  -

- Diov -

22/07/2012 20:23:18
Quote Anchor link
Het probleem is ook, niet alle video en music editors werken op de apple producten.
Daarom kies ik voor een windows.

Apple producten denken mensen nog steeds dat ze veilig zijn, dat er geen virussen zijn.
Maar nu gebruiken meer mensen apple laptops.. , en zijn er al enkele 'virussen' opgedoken.

(De virussen zijn wel nog niet heel kwaardaardig ofz).
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

22/07/2012 20:41:16
Quote Anchor link
voor een video-editting programma kan je naar mijn idee het beste gaan naar permiere pro/after effects van adobe, als je het goede pakket koopt krijg je er ook nog soundbooth/audition bij. die zijn er om geluiden aan te passen e.d.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

22/07/2012 20:45:50
Quote Anchor link
Sony vegas? (makkelijk te piraten :P)
 
- Raoul -

- Raoul -

22/07/2012 20:52:48
Quote Anchor link
Ik gebruik Final Cut Pro, it does the job maar het werkt enorm sloom..
 
Reshad F

Reshad F

22/07/2012 23:01:19
Quote Anchor link
Wouter J op 22/07/2012 18:29:27:
Pff, Reshad daar zeg je me toch wat:
>> "Ik zou voor een mac gaan ipv anti virus gebruiken"
Ooit gekeken naar het verschil in prijs?

>> "helpt weinig tot niets"
Ik wil wel eens een onderzoekje zien waar je dit vandaan haalt. Hier heeft mijn virusscanner namelijk alles in 1 keer door en heb ik echt geen problemen. Hoezo 'helpt helemaal niks'?

>> "waar het wel goed mee helpt is je computer trager maken"
Alsof dat zoveel uitmaakt... Chrome vreed hier 10x zoveel geheugen...


Sorry ik heb niet op alles kunnen reageren eerder vandaag omdat ik op mijn ipad zat en ik geen computer in de buurt had ( en we weten allemaal hoe makkelijk phphulp op mobiele apparaten werkt ) en ik zal gelijk even een verhaaltje doen waarmee ik een beetje overal op ga reageren.

Apple producten ( Macbook & iMac ) worden hedendaags door bijna alle professionals gebruikt omdat ze snel zijn ( en ook lang blijven ) ze veilig zijn en betrouwbaar. het " apple heeft dit niet en dat niet en ondersteunt dit niet en dat niet" argument kan de kast in omdat er voor de mac tegenwoordig dezelfde ( en vaak zelfs betere en krachtigere ) programma's worden ontwikkeld.

Wouter even specifiek op die 2 andere antwoorden..

een antivirus is de hele tijd bezig met scannen van het hele systeem waardoor je pc inderdaad trager wordt. als je het er niet mee eens bent google dan is voor de grap voor en nadelen antivirus... ik ben dan wel een Apple gebruiker maar vroeger heb ik ook gewoon een windows pc/laptop gehad. ( heb nog steeds een windows laptop liggen trouwens! )

dat het weinig tot niets helpt daar moet ik inderdaad toegeven dat ik het niet geheel correct had. maar wat ik wel weet is dat een ruime meerderheid van de antivirussen achter loopt hedendaags. je hebt tegenwoordig elke dag nieuwe virussen en wanneer ze hier een update voor hebben verschijnt er al weer virus 2.0

even ter informatie: die beveiligingslek kwam door flash. ( wat niet eens ondersteunt wordt door de meeste apple apparaten en nu weten jullie dus ook waarom) en ik neem aan binnenkort op geen enkel apple apparaat.
 
Wouter J

Wouter J

23/07/2012 11:06:36
Quote Anchor link
Reshad, laat ik even wat duidelijk maken:
- Een goede virusscanner loopt niet achter, een goede virusscanner update dagelijks waardoor je altijd up to date bent. En dat gebeurd hier ook.
- Een mac is echt niet veiliger dan een windows computer. Het enige is dat er nog veel te weinig Macs op de wereld zijn om het werk dat in het bouwen van een virus zit waar te kunnen maken. Als er straks veel meer macs komen wordt het steeds aantrekkelijker en komen er echt wel virussen.
- Door bijna alle professionals? Ik denk dat je je erg vergist. Kijk eens op Global StatCounter en je ziet dat er op de wereld nog maar 6.98% een mac heeft en 89.91% een Windows computer. Dan hebben we toch wel bar weinig professionals in de wereld...

Laat even duidelijk zijn dat ik geen Mac hater ben, maar me wel dood erger aan al die mensen die een Mac hebben en denken dat een Mac onoverwinnelijk, geweldig en heilig is en het een primaire levensbehoefte is.
 
Write Down

Write Down

23/07/2012 12:07:05
Quote Anchor link
Een iets of wat virusscanner draait echt niet constant. Het is te zeggen, er is een klein deeltje dat constant draait. Dat kleine onderdeeltje zal inderdaad voortdurend monitoren. Maar dat gebruikt echter amper resources, zeker met de computers de dag van vandaag.

Ik heb zonet even wat dingen nagekeken wat AVG bij mij gebruikt. Als het gewoon draait, constateer ik geen CPU gebruik en -amai- 50MB. Nu heb ik hem ook laten scannen. In begin haalde ik een piek van 16% CPU gebruiker, daarna nog gemiddeld een 4%. Het geheugengebruik ging nooit over 80MB.

Om even een beeld te geven, Java draait ook die draait ook zo rond de 4% en gebruikt 200MB geheugen. Kun je dan echt stellen dat een virusscanner veel extra gebruikt? Ik denk het eerlijk gezegd niet, zeker als je een hedendaagse computer en virusscanner hebt.

Overigens duurde de hele scan slechts 5 minuten en 39 seconden. Als je bedenkt dat mijn computer per dag makkelijk 14 uur op staat... En dat ik uiteraard niet elke dag scan, omdat dat niet per se noodzakelijk is. En sja, als laatste, om virussen te vermijden kan een beetje gezond verstand ook wonderen doen.

Tot daar het prestatie verhaal. Nu over naar de argumenten van Reshad waarom een Apple superieur is aan een Windows computer. Eerst en vooral: Ik ben nog Windows nog Apple fan. De dag dat er meer applicaties beschikbaar zijn (games) voor Ubuntu / Mint opteer ik daarvoor.

Ik heb zowel al met een Apple systeem gewerkt als met een Windows systeem. Velen menen dat het gebruikersvriendelijker is. Wel daar kan ik wel inkomen. Al is dat relatief. Voor ons jeugdige mensen is alles wat betreft computers vaak niet zo heel erg moeilijk. Wij hoeven dan ook zelden of nooit hulp. Neem even iemand ouder in je gedachten, is gelijk wat moeilijker. Die mensen zullen minder snel geneigd te zijn te googelen en zullen bijvoorbeeld bij jou komen aankloppen. Maar hoeveel mensen in je omgeving hebben een Apple systeem? Juist ja, voor die mensen is het dus niet per se gebruikersvriendelijker.

Het geen wat mij persoonlijk het meest ergert, is dat een mac zogezegd sneller zou werken dan een Windows. Dat is naar mijn mening echt een misverstand. Wat doen veel mensen, ze vergelijken een Medion van pakweg 600 euro met een systeem dat om en bij de 2000 euro kost. Eerlijke strijd...

Als je zelf investeert in een degelijk systeem, dan heb je echt een minstens even performant systeem. Vaak zelfs nog wat krachtiger, aangezien je bij Apple maar kan kiezen uit een beperkt aantal hardware configuraties.

Neem nu mijn computer, ik heb een Intel i7 2700K, 16 GB DRR 1600 geheugen, 120GB Corsair Force 3 schijf, Asus P8P67 Deluxe Gen 3. Als opslag nog eens twee samsung schijven van ieder 1TB in RAID 0. Het beeld wordt verzorgd door een Asus Nvidia 570GTX. Dit is allemaal vrij goede hardware, waarvoor dus ook goede drivers te vinden zijn. Ik heb nog nooit een blue screen gezien, ik boot binnen de 30 seconden mijn hele systeem. Ik ben altijd als eerste in gameservers, ...

Vindt mij is een Apple systeem met dezelfde prestaties? Ik betaalde een 1700 euro. Maar, nog een voordeel dat ik heb: herbruikbaarheid. Ik heb een towercase die ik pakweg 180 euro heb betaald. Deze kan ik nog perfect gebruiken voor een volgende PC. Ik heb een voeding van Corsair, AX850. Er is al 7 jaar garantie op, dus ik mag er vanuit gaan dat ik deze ook in mijn volgende PC nog kan gebruiken... Ik zou zelfs de harde schijven (de SSD zou ik vernieuwen) nog kunnen gebruiken. Welk systeem van apple kan dit?

Om dan ook nog terug te komen over de verspreiding van virussen. Geloof je nou echt dat een apple systeem binnen dit en 10 jaar nog steeds veiliger is? Ik niet hoor, juist door de houding. Nu is het percentage van mac gebruikers en dergelijke nog steeds relatief laag. Hoe harder dit stijgt en zolang men gelooft dat er geen virussen voor mac zijn, hoe harder de virussen zullen toeslaan.

Voor de duidelijkheid, ik vind Apple zeker niet slecht, maar er wordt vaak een vergelijking opgezet tussen appelen en peren. En dat is (w00t) niet juist.

potato for the long post
Gewijzigd op 23/07/2012 12:11:35 door Write Down
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.