Een container voor bootstrap website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mohamed nvt

Mohamed nvt

23/12/2023 23:25:01
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik bezig om bootstrap 5 te leren en toch heb ik aantal vragen hierover.

Is het gebruikelijk om een container/wrapper te hebben om je gehele bootstrap website erin te hebben?
Ikzelf vind dat wel handig, om bijvoorbeeld alles centraal te hebben en 80% van het beeldscherm te hebben, maar hoe doe ik dat in Bootstrap 5?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:10:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/12/2023 00:53:41
Quote Anchor link
Heb je dit al gelezen?
https://getbootstrap.com/docs/5.0/layout/containers/

Verder is een container zeker gebruikelijk. Dit is handig als je verschillende delen van je pagina met verschillende lay-outs en structuren wilt onderhouden.

Elke container fungeert als een afzonderlijke eenheid met zijn eigen response-design eigenschappen. Je kan meerdere containers gebruiken op verschillende delen van de pagina, denk aan een header, content, zijbalk, footer. En zo kan je de lay-out van elk afzonderlijk deel beheren met het grid model.
Gewijzigd op 24/12/2023 00:54:02 door - Ariën -
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

05/01/2024 21:08:34
Quote Anchor link
Ik heb het idd gelezen en naar meerdere video's erover gekeken.
Wat ik nog niet snap is welke container ik wanner moet gebruiken?
Mijn eisen zijn:
1. Ik wil een container gebruiken die responsive is en circa 80% a 90% breedte van een pagina pakt?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/01/2024 21:10:46
Quote Anchor link
Dat staat toch allemaal uitgelegd op die site waar ik naartoe heb gelinkt? Ik denk zelf aan een normale container.
Gewijzigd op 05/01/2024 21:11:07 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.