Een goed netwerk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Php knipper

php knipper

13/03/2014 20:18:33
Quote Anchor link
Hallo,

Stel je hebt een netwerk met meer dan 100 computers. Hoe zou je dit aanpakken qua aansluitingen?

Ik dacht aan dit:
Afbeelding

Komende van iets als dit:
Afbeelding

Mvg. Knipper
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:23:46
 
Raoul Grosser

Raoul Grosser

13/03/2014 22:36:15
Quote Anchor link
Beste Knipper,

De eerste netwerk is een goede tekening alleen zou de 3 server toch op de eerste switch aansluiten die na de modem/router komt.

Raoul.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

13/03/2014 22:51:42
Quote Anchor link
Ik zou ook eventuele printers direct op het netwerk aansluiten en niet op een PC.
 
Php knipper

php knipper

13/03/2014 23:09:25
Quote Anchor link
@Raoul
En is dat omdat het sneller is of properder?

@Pipo
ja dat is niet bij iedere printer mogelijk.

Heeft het aantal switchen effect op de snelheid?
En stel je hebt 2 modems en je wil toch 1 netwerk (vanwege domein controller)?
Ik heb ook gelezen dat een router is voor online te gaan en een switch voor onderling verbinding in het netwerk. Maar wat kan ik heb best gebruiken als ik dus een domein controller heb en een internet verbinding?
 
Thomas de vries

thomas de vries

14/03/2014 04:58:11
Quote Anchor link
Het beste is om zo min mogelijk switches te gebruiken.
Het is dan wel prijzige wat hoe meer poorten op een switch hoe duurder het is, maar het is uiteindelijk wel efficienter.(Ook met het oog op oplossen van de problemen.)

Wat ik zelf deed in jou situatie is je pakt bijvoorbeeld de Domein Controller die sluit je rechtsreeks aan op het internet gedeelte dan vanuit daar sluit je de switch aan op de 2de Netwerk kaart.

Dan vervolgens de rest van de PC's op de switch(es)

Ik vraag me alleen af waarom je 2 modems nodig zou hebben? Dit is alleen als je 2 internet verbindingen hebt lopen. De meeste bedrijfen hebben maar 1 ISP.
 
Ivo P

Ivo P

14/03/2014 10:43:12
Quote Anchor link
Quote:
Ik vraag me alleen af waarom je 2 modems nodig zou hebben? Dit is alleen als je 2 internet verbindingen hebt lopen. De meeste bedrijfen hebben maar 1 ISP.


Het is wel eens handig als de glasvezel eruit ligt, om nog een adsl lijntje te hebben liggen, of een ziggo-lijn etc.

kost een paar tientjes per jaar, maar een paar uur helemaal geen internet en 20 man met de handen over elkaar is een stuk duurder
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

14/03/2014 10:57:19
Quote Anchor link
Hahaha Ivo laatst had ik dat op kantoor, Internet lag zowat de hele dag eruit;P
Gewijzigd op 14/03/2014 10:57:52 door Mathieu Posthumus
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

14/03/2014 16:23:37
Quote Anchor link
Das vervelend, dan kan je veel monie monie mislopen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.