Een lijstje van aankomende activiteiten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas

bas

24/12/2008 14:50:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben op zoek naar een scriptje (mag ook javascript zijn oid) waarmee ik de aankomende activiteiten kan laten zien op de beginpagina.
Het hoeft allemaal niet met een adminpanel erachter enzo. Maar gewoon eenvoudig dat ik in een basisbestandje alle data en de gebeurtenis erin kan zetten, zodat er op de homepage dan een lijstje is met bv de eerste 5 activiteiten.
Ik heb al volop rondgezocht maar tot nu toe niets kunnen vinden. Is er iemand die mij hiermee kan helpen? (of die weet waar toevallig al zo'n scriptje klaar ligt?)

Dank jullie wel!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 19:59:43
 
Bas

bas

27/12/2008 13:51:00
Quote Anchor link
Is er niemand die me kan helpen? Of is het gewoon een erg lastige vraag?

Ik ben nog steeds aan het rondzoeken, maar het enigste wat ik kan vinden zijn javascripts die met zo'n kalender in beeld komen. Maar dat wil ik juist niet.
het liefst gewoon op de volgende manier:
Agenda:
- 02-01-2009 hobbybeurs
- 08-01-2009 autobeurs
- 15-01-2009 rommelmarkt
etcetc...


Iemand die me daar mee kan helpen of zit ik gewoon in de verkeerde hoek te zoeken?
Dank jullie wel!
 
- Ricardo -

- Ricardo -

27/12/2008 13:57:00
Quote Anchor link
dat kan je toch ook gewoon op de pagina zelf typen of niet dan? Daar is toch geen javascript of php voor nodig, voor wat typwerk; of vergis ik me?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/12/2008 14:01:00
Quote Anchor link
En waar zijn die activiteiten opgeslagen? Je zult ze immers toch ergens eerst moeten aanmaken, PHP kan dat niet voor jou verzinnen...
 
Bas

bas

27/12/2008 14:02:00
Quote Anchor link
haha, nee daar heb je gelijk in ;-)
maar ik wil eigenlijk alle activiteiten (+/- 40) van het jaar ergens invullen en op de index van de website komt er een apart stukje met de aankomende 5 activiteiten.
Het scriptje moet dan ergens de datum uitlezen en dan zien welke 5 activiteiten er als eerste komen. Er bestaat wel zo'n soort javascript voor verjaaragen, maar die laat alleen iets zien als het op de dag zelf is...



(heb ik het zo een beetje duidelijker uitgelegd?)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/12/2008 14:05:00
Quote Anchor link
Dan lijkt het mij het makkelijkst als je een database gebruikt om de activiteiten in op te slaan. Vervolgens is het vrij eenvoudig om de eerstvolgende 5 activiteiten uit de database te lezen...

SQL Beginnershandleiding

Als je nog geen ervaring hebt met het werken met databases (wat ik vermoed), dan is het wellicht geen gek idee om eens met bovenstaande handleiding te beginnen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Bas

bas

27/12/2008 14:13:00
Quote Anchor link
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen ervaring het met het werken van databases. Ik dacht dat er misschien al zoiets bestond.

Ik zal die handleiding eens doornemen en kijken of ik er dan uit kan komen.

Is het heel erg moeilijk om zoiets te maken voor een beginner?

In ieder geval bedankt voor de tip, ik kan vandaag weer ff vooruit ;-)

Bas
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/12/2008 14:15:00
Quote Anchor link
Nee, als je eenmaal een beetje doorhebt hoe je met een database werkt, is het vrij eenvoudig. Het is de moeite waard om hier tijd in te steken aangezien veel PHP applicaties van een database gebruik maken.

Succes iig...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.