Een opmerking over het quoten...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2014 17:27:31
Quote Anchor link
Beste mensen,

Het valt me op dat sommige mensen onnodig reacties quoten. Dat gaat ten koste van de leesbaarheid van de topics.

Recente voorbeelden (kijk zelf maar, en dan zie je wat ik bedoel):

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/cms-install-dollar-probleem/93718/#671996

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/watermark/93714/#672023

Mijn vriendelijk verzoek is om alleen iets te quoten als je reageert op een EERDERE opmerking in een discussie. Als je reageert op de laatste opmerking in een discussie dan graag NIET quoten.

Hier quoten we niet:

Jan: "Wil je koffie?"
Bas: "Nee dank je."

Hier quoten we wel:

Jan: "Wil je koffie?"
Wim: "Hallo Jan."
Els: "Hallo heren."

Jan:
Wil je koffie?"

Bas: "Nee dank je."

Bedankt voor de medewerking!
Gewijzigd op 25/01/2014 21:35:53 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 00:47:46
 
Timothy Callemein

Timothy Callemein

25/01/2014 17:31:02
Quote Anchor link
Sorry ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2014 17:33:44
Quote Anchor link
Geen probleem... maar aub niet meer doen ;-)
 
Dendeze ikke

dendeze ikke

25/01/2014 17:44:14
Quote Anchor link
Dus zoals in het topic dat ik begon, kreeg ik een reactie. Ik heb daar een quot op gedaan.
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/watermark/93714/#672023
Dus ik zou dan enkel moeten reageren en niet quoten?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2014 17:50:10
Quote Anchor link
Precies! Als je reageert op de laatste opmerking (in dit geval die van Reshad) dan hoef je die opmerking niet nog een keer te quoten. Dat is alleen maar dubbelop, en daar wordt het onoverzichtelijk door. Stel dat je wil reageren op een opmerking die al eerder is gegeven, dan kun je die opmerking wel quoten, zodat iedereen kan zien dat jij op die eerdere opmerking reageert. Zie het voorbeeld hierboven in mijn eerste bericht.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2014 18:52:10
Quote Anchor link
- Aar -:
Noot van de moderator:
Ik stel voor om in dergelijke gevallen gewoon een PM-bericht sturen naar de gebruiker met het verzoek om het aan te passen. In uiterste gevallen zou je een mod-melding via PM kunnen doen als jullie er niet uitkomen.
 
Bart V B

Bart V B

25/01/2014 19:42:09
Quote Anchor link
tja, er is iets van te zeggen.
Om daar nu een topic voor te openen?

Misschien was het beter geweest dat het gewoon via modmelding zou zijn gegaan.
Tenslotte zijn die mensen in het leven geroepen om dit soort problemen uit de wereld te helpen.
Ik zie dit topic nu meer van: "we spelen zelf maar effe voor modje".

Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. Het zou de mods dan ook sieren om hier wat mee te gaan doen.
Het is prettig dat ze zich (erg) flexibel opstellen ten aanzien van wat allemaal mag op dit forum, maar wat mij betreft wat strikter gedaan worden. En dan bedoel ik niet dat er gelijk een sanctie tegenover moet, maar misschien de topics wat meer als moderator bekeken mag worden en daarvan wat te zeggen al dan niet middels pm.

edit
En als het even kan dan ook naar het juiste forum onderdeel verhuizen, want hier gaat het niet om een algemeen coding probleem.....
Gewijzigd op 25/01/2014 19:45:46 door Bart V B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2014 21:37:03
Quote Anchor link
Juist, daar hoort dit thuis.... in de Koffiehoek ;-)
Ik houd dit topic in ieder geval nog even open, maar we houden het in het vizier.
Gewijzigd op 25/01/2014 21:37:27 door - Ariën -
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/01/2014 21:43:21
Quote Anchor link
Euh ...
- Aar - op 25/01/2014 21:37:03:
Juist, daar hoort dit thuis.... in de Koffiehoek ;-)
Ik houd dit topic in ieder geval nog even open, maar we houden het in het vizier.

Grapje!


Toevoeging op 25/01/2014 23:31:15:

Even serieus:
Vroeger toen er nog internet was, en je kreeg een brief over de post, wie ging dan eerst de binnenkomende brief kopiëren en daarna zijn antwoord erin zetten?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.