Een variable in MySQL from

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

G Jansma

G Jansma

06/11/2015 15:17:15
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een MySQL-database. Mijn database bestaat uit meerdere seizoenen in één tabel, maar wellicht is het verstandiger om deze op te delen? Nou heb ik in mijn URL een variabele ($seizoen), dus bv 2015, maar ik weet niet hoe ik die kan aanroepen in MySQL.

Ik zou de tabel dan graag 'seizoen2015' noemen.

Iets als: SELECT * FROM seizoen$seizoen. Is dat mogelijk?
Gewijzigd op 06/11/2015 15:18:33 door G Jansma
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:34:48
 
Daan Slagter

Daan Slagter

06/11/2015 15:23:54
Quote Anchor link
Je kan beter doen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysqli_query($con, "SELECT * FROM seizoen WHERE seizoen='".$seizoen."'");


Mocht je toch verschillende tabellen willen moet je het zo doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysqli_query($con, "SELECT * FROM seizoen".$seizoen."");
 
G Jansma

G Jansma

06/11/2015 15:41:06
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik op het moment ook dat eerste, maar als het veel seizoenen worden met daarin veel data dan duurt het laden veel langer toch? Per seizoen zullen het zo'n 1000 rijen worden.
 
Daan Slagter

Daan Slagter

06/11/2015 15:41:59
Quote Anchor link
Er zijn databasen die vele malen groter zijn dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.
 
- SanThe -

- SanThe -

06/11/2015 15:46:12
 
Pg Vincent

Pg Vincent

06/11/2015 17:38:07
Quote Anchor link
Quote:
maar als het veel seizoenen worden met daarin veel data dan duurt het laden veel langer toch? Per seizoen zullen het zo'n 1000 rijen worden.


Database performance wordt meer bepaald door wat voor query je draait en wat voor indexes je hebt, dan door het aantal rijen. Als de indexes goed zijn opgezet dan kan een database ook in een tabel van een paar miljoen rijen nog steeds het juiste record in een paar milliseconden ophalen.

De vraag is dus meer: wat voor queries wil je op de data gaan draaien en wat voor performance heb je nodig? Praten we hier over een hobbyprojectje of over een website die een publiek van een apar honderdduizend fans moet gaan bedienen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.