een variable van maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

10/05/2011 12:22:26
Quote Anchor link
Hoe maak ik hiervan een variable die ik kan gebruiken in een url
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
document.forms.count.count2.value="Only "+dday+ " dagen, "+dhour+" uur, "+dmin+" minuten, and "+dsec+" seconden voordat "+before
setTimeout("countdown(theyear,themonth,theday)",1000)


Uiteindelijk moet het gebruikt kunnen worden om het te tweeten. Maar ik weet niet hoe je hiervan een javascript var maakt.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 07:25:24
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/05/2011 12:24:16
Quote Anchor link
Een variabele in een url is een GET variabele die je met php uit kunt lezen. Vanuit PHP zou je deze vervolgens kunnen echoën in een stukje javascript waarin je de variabele nodig hebt.

Wil je een javascript var in de url krijgen? Dan zul je de gebruiker door moeten sturen naar de gewenste url (met de variabele op de juiste manier erin verwerkt).
 
Wouterjan Muchu

Wouterjan Muchu

10/05/2011 12:25:17
Quote Anchor link
Oke ja een php var mag ook. (makkelijker eigenlijk) Maar hoe zet ik de uitkomst van het document.forms,count.count2.valua om in een var (in php of js)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/05/2011 12:29:26
Quote Anchor link
Die waarde zet je nu met behulp van JS in een formulier veld. Door het formulier nu te verzenden, kun je de waarde eenvoudig terug vinden in de $_POST array in PHP (vooropgesteld dat je je <form> tag het attribuut method="post" meegeeft).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.