eenmalige melding
Geachte heren,
Ik ben beetje inpiratieloos momenteel weet ff hier geen oplossing voor...
Ik maak gebruik van een Front-end tooltje (voor klanten) en een Back-End tooltje (medewerkers). Als een klant een formulier invult wil ik dat er een melding komt in het tooltje van de medewerkers dmv php ofcourse.
Nu zat ik te denken aan een popup ofzo met een melding van er is 1 nieuw bericht maar ik weet niet hoe ik het zo kan maken dat iedere medewerker deze melding maar 1x te zien krijgt.
Als ik de pagina namelijk om de 60 secs laat refreshen geeft hij de popup telkens natuurlijk weer opnieuw weer zolang in een een bepaalde tabel een waarde staat...
Ik ben beetje inpiratieloos momenteel weet ff hier geen oplossing voor...
Ik maak gebruik van een Front-end tooltje (voor klanten) en een Back-End tooltje (medewerkers). Als een klant een formulier invult wil ik dat er een melding komt in het tooltje van de medewerkers dmv php ofcourse.
Nu zat ik te denken aan een popup ofzo met een melding van er is 1 nieuw bericht maar ik weet niet hoe ik het zo kan maken dat iedere medewerker deze melding maar 1x te zien krijgt.
Als ik de pagina namelijk om de 60 secs laat refreshen geeft hij de popup telkens natuurlijk weer opnieuw weer zolang in een een bepaalde tabel een waarde staat...
Stel de melding verschijnt. En de medewerker klikt de melding weg, dan zou je eigenlijk in je database iets weg moeten schrijven. Zo krijgt nooit iemand die melding meer. Desnoods met een datum erbij, wanneer de melding is verschenen.
En vlag in je db zetten ongelezen 1 of 0
Default 1 en updaten naar nul op het moment dat het gelezen is
Default 1 en updaten naar nul op het moment dat het gelezen is
Dat zou kunnen, maar ik maak niet gebruik van username/ww ... Dus er is geen tabel in de DB met username's.
En dat is relevant omdat? Je wil die vrag bij je berichten (ingevulde formulieren) en niet bij je medewerkers dus das niet relevant in dit geval
'ddouma:
Dat zou kunnen, maar ik maak niet gebruik van username/ww ... Dus er is geen tabel in de DB met username's.
Er zijn ook genoeg andere manieren om gebruikers te identificeren.
Bijvoorbeeld door hun IP of hun user-agent gecombineerd met ip.
Ook kan je met behulp van cookies of sessions iets combineren, zoveel mogelijkheden..
neeeej je begrijpt me fout...
Bezoekens kunnen nu een formulier invullen, dit formulier wordt opgeslagen in een DB, nu wil ik als er een nieuw formulier is dat er aan de kant van de medewerkers een popup scherm of een andere leuke melding (die aandacht trekt) komt dat er een nieuw formulier is...
:D
Bezoekens kunnen nu een formulier invullen, dit formulier wordt opgeslagen in een DB, nu wil ik als er een nieuw formulier is dat er aan de kant van de medewerkers een popup scherm of een andere leuke melding (die aandacht trekt) komt dat er een nieuw formulier is...
:D
Ja dus zet je bij je formulier in de db een vlag gelezen 1 of 0
standaard 1 en updaten naar 0 als hij gelezen is.
standaard 1 en updaten naar 0 als hij gelezen is.
en dan met cookies? :P
praat ik chinees ofzo? De hebben gelukscookies maar ook dat lijkt me in dit geval EXTREEM onrelevant.
Als je me niet wilt begrijpen dan wens ik je succes.
Als je me niet wilt begrijpen dan wens ik je succes.
Nou sorrie hoor. IK snap ff niet hoe je met status 1 en 0 wilt zeggen of iemand het bericht gelezen heeft of niet!
Ik kan toch niet voor iedere medewerker een aparte column aanmaken in dezelfde tabel waar de formulieren inkomen.
Wist nie dat men hier meteen naar de maan geschoten wordt als je het niet direct begrijpt, ga ik wel ergens anders me heil zoeken... Sorrie voor de moeite!
Ik kan toch niet voor iedere medewerker een aparte column aanmaken in dezelfde tabel waar de formulieren inkomen.
Wist nie dat men hier meteen naar de maan geschoten wordt als je het niet direct begrijpt, ga ik wel ergens anders me heil zoeken... Sorrie voor de moeite!
ddouma ,
Je word niet naar de maan geschoten :)
Hier word geholpen, duwtjes in de goede richting gegeven.
Wat je desnoods zou kunnen doen is een extra table maken met :
autoincrement waarde.
medewerker_ip
Formulier_id
gelezen (standaard leeg updaten zodra het gelezen is)
Hier moet je wel bijna voor het ip kiezen omdat er geen andere mogelijke manier is om je medewerkers uniek te identificeren in deze constructie
Hoop dat je hier iets meer mee geholpen bent
Je word niet naar de maan geschoten :)
Hier word geholpen, duwtjes in de goede richting gegeven.
Wat je desnoods zou kunnen doen is een extra table maken met :
autoincrement waarde.
medewerker_ip
Formulier_id
gelezen (standaard leeg updaten zodra het gelezen is)
Hier moet je wel bijna voor het ip kiezen omdat er geen andere mogelijke manier is om je medewerkers uniek te identificeren in deze constructie
Hoop dat je hier iets meer mee geholpen bent
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
o ja daar had ik nog niet aangedacht! Ga ik meteen ff testen, bedankt!
Ik denk toch dat je op een gegeven moment tegen een probleem aanloopt m.b.t. geen usertabel in je database... Iemand met een IP dat om de browsersessie veranderd, zal nooit medewerker kunnen zijn. Het slimste is dus gewoon een inlogfunctie te maken : ).
Ik kom er niet echt uit, iemand een voorbeeld script?
Een soort Priveberichten functie zou ook kunnen werken, maar dan wel eentje met een popup ofzo.
Een soort Priveberichten functie zou ook kunnen werken, maar dan wel eentje met een popup ofzo.