Eerder ingevulde info hergebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris

Chris

16/06/2009 23:49:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een update scriptje, nou draait het probleem niet per direct om het updaten en zo.
Als iemand iets vergeet in te vullen komt er te staan; "Je bent dit veld vergeten in te vullen". Dat is ook nog niet probleem.
Het probleem is dan dat alle velden weer leeg worden.

Ik wil dat de velden die wel ingevult waren ook weer met dezelfde eerdere ingave gevult worden. Hoe ga ik dit doen? Of misschien dat iemand een voorbeeldje heeft?
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 04:54:54
 
Mar kla

mar kla

16/06/2009 23:52:00
Quote Anchor link
formulier gebruik ik http://www.formhandler.net/ zit van alles in waardoor je zelf geen code enfout afhandeling hoeft te bedenken

werkt top!
 
Justin S

Justin S

17/06/2009 00:09:00
Quote Anchor link
Nou het kan ook makkelijker.
Geef de velden allemaal een value $_POST mee, daardoor als het formulier gesubmit wordt, kent hij de waarden automatisch toe aan het veld. Zo verlies je geen data.

Voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" name="naam" value="<?php $_POST['naam'] ?>" />
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2009 00:11:00
Quote Anchor link
@Justin: Je moet dan wel checken of ze geset zijn en of er geen ellende in zit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Chris

Chris

17/06/2009 08:32:00
Quote Anchor link
@ Justin: en wat nou met een update scripts, dus wanneer er al iets stond?

In mijn geval heb ik de velden; beschrijving, tijd 1 en tijd 2. Daarin staat wat er eerst al stond. Het is als ware een edit script, je moet ze kunnen veranderen.
Dus er stond al zoiets als dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" name="beschrijving" value="<?php $beschrijving; ?>" />

Met een waarde in $beschrijving.

@markla: ik zal eens even kijken bij die link :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
 
Justin S

Justin S

17/06/2009 09:04:00
Quote Anchor link
@SanThe: Lijkt me logisch, maar het is enkel een antwoord op zijn vraag ;) en het is een simpel voorbeeld.

@Chris: Misschien makkelijk met een if statement, checken of er wat in staat, na het verzenden van het formulier, zo niet, dan de $_POST['beschrijving'] (o.i.d.) aanroepen en echo-en.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.