Eigen concept

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

10/07/2010 18:27:24
Quote Anchor link
Hallo.

Ik wil iets gaan bedenken voor mijn webdesign.
Ik wil een systeem bouwen waarbij ik dat maar 1 keer hoef te doen.
en dat ik alleen maar styles moet maken.

Maar hoe kan ik dit het beste aan pakken?

Topic verplaatst naar het juiste board[/modedit]
Gewijzigd op 10/07/2010 18:28:47 door Joren de Wit
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 18:46:19
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/07/2010 18:31:12
Quote Anchor link
Dat lijkt me een kwestie van eerst je gewenste design ontwerpen en hier vervolgens een HTML opzet van maken en de layout met behulp van CSS verzorgen. Dezelfde HTML opzet kun je vervolgens hergebruiken door simpelweg je layout anders in te vullen met behulp van je CSS styles.

Kijk bijvoorbeeld hier eens naar: http://www.csszengarden.com/
 
Mitchel V

Mitchel V

11/07/2010 03:36:56
Quote Anchor link
het gaat niet zo zeer om CSS maar om de scripts die ik kan toepassen en dat ik bv maar 1x de login hoef te maken
 
Jelmer -

Jelmer -

11/07/2010 09:28:53
Quote Anchor link
Dus meer een CMS met templates, waarbij je het CMS kan hergebruiken, en alleen de templates hoeft te veranderen?
 
Mark L

Mark L

11/07/2010 12:11:07
Quote Anchor link
Door in OOP te werken hoef je ook weinig opnieuw te maken. Kun je al je classes gewoon hergebruiken. Heel handig.
 
Mitchel V

Mitchel V

11/07/2010 14:18:26
Quote Anchor link
Juist, ik wil een eigen CMS gaan maken waarbij ik alleen templates hoef te veranderen.

Hoe kan ik dit het beste uitpakken?
Wat kan ik dan het beste volgen van OOP?
Met OOP heb ik nog geen ervaring.
 
Mick ForSure

Mick ForSure

11/07/2010 16:13:13
Quote Anchor link
Wat bij mij altijd helpt in dit soort gevallen is, voordat je je pc aanzet eerst uit te schrijven op papier. Maak eerst een globale indeling van de dingen die je nodig hebt (classes bijv. users, pagina's, modules etc) en schrijf dan uit hoe je deze gaat gebruiken/toepassen.

Dan heb je een goed begin om te gaan scripten.
Daarnaast zal ik als ik jou was er een aantal tutorials bij halen, welke ik heel sterk vindt is deze.

Pak de tutorial erbij en begin met oefenen ;) Good luck!
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/07/2010 17:50:46
Quote Anchor link
Als je het zelf wilt gaan programmeren zul je inderdaad een wat tutorials moeten lezen en wat voorbeelden moeten bekijken. Als alternatief zou je natuurlijk ook een bestaand CMS kunnen gebruiken en daar de templates voor ontwikkelen. Kijk bijvoorbeeld naar projecten als Joomla en andere open source CMS applicaties.

In het eerste geval komt het vooral neer op programmeren in PHP terwijl in het laatste geval je de PHP basis al helemaal hebt.
 
Pim -

Pim -

12/07/2010 03:25:53
Quote Anchor link
Smarty: smarty.net
 
Mitchel V

Mitchel V

12/07/2010 13:42:27
Quote Anchor link
ik heb bv het bestand login.php

daar is het hele login procedure.
maar ik wil dus op een andere pagina het formulier hebben
Ik heb het zo gedaan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
if(isset($_GET['login'])){
include('login.php');
}


echo '<div class="login">';
echo $output;

echo '<form method="post"><center><br><table>
<tr><td colspan="2">Inloggen</td></tr>
<tr><td>Gebruikersnaam</td><td><input type="text" name="gebruikersnaam" value=""></td></tr>
<tr><td>Wachtwoord</td><td><input type="password" name="wachtwoord" value=""></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Inloggen"></td></tr>'
;
echo $pogingen;
echo '</table><br><br></center></form>
</div>'
;
?>



het werkt, maar is dit het beste manier?
 
Stefan Renne

stefan Renne

12/07/2010 13:54:14
Quote Anchor link
- Bericht verwijderd -

Dit soort sluikreclame wordt niet gewaardeerd. Als je niets constructiefs te melden hebt, post dan niets.[/modedit]
Gewijzigd op 12/07/2010 14:01:00 door Joren de Wit
 
Joren de Wit

Joren de Wit

12/07/2010 14:06:16
Quote Anchor link
@Mitchel: nee, dat is niet de slimste oplossing. De layout van je login formulier laat je nu echoën door je PHP script. Daar kun je dus later geen andere template meer voor gebruiken en zul je altijd in de PHP code moeten duiken om de layout te wijzigen.

Voor hetgeen jij wilt zul je een template parser zoals bijvoorbeeld Smarty moeten gebruiken. Bovendien zul je ook eerst eens na moeten denken hoe de structuur van je applicatie eruit moet komen te zien. Als je object geörienteerd aan de slag gaat, zou je eens naar het MVC pattern kunnen kijken.

Maar nogmaals, vraag je af wat je nu daadwerkelijk wilt bouwen. Wil je een heel CMS scripten (dus voornamelijk de PHP kant van het verhaal) of kun je een bestaand CMS gebruiken en daar templates voor maken? Eerlijk gezegd denk ik dat jouw kennis voor de eerste variant op dit moment verre van toereikend is (getuige het stukje script dat je hier post).
 
Mitchel V

Mitchel V

12/07/2010 14:37:49
Quote Anchor link
Ik wil een CMS maken die ik voor alles kan gebruiken.

een auto website.
tot een supermarkt.

Het lijkt mij een leuke uitdaging omdat zelf te scripten.
want door joomla te gebruiken leer ik ook niets van.
en ik vind joomla totaal geen fijn CMS.

Maar ik moet alleen even mij laten informeren hoe ik dit het beste aan kan pakken..
En ik hoop dat dat hier gaat lukken :)
 
Jelmer -

Jelmer -

12/07/2010 14:39:10
Quote Anchor link
Eigenlijk is het heel simpel: Welk deel van je website wil je hergebruiken, en welk deel wil je per site aanpassen? De admin, het ophalen van pagina's uit de database, dat alles wil je hergebruiken. Hoe het wordt weergegeven wil je per site aanpassen.

Als je nu bezig gaat met zo'n site, zou je alles wat betrekking heeft op de voorkant van de site, de HTML e.d. moeten loskoppelen van de rest. Dus niet die code mixen. Heel simpel voorbeeld, een weblog: Je zou bijv. een pagina kunnen hebben die alle berichten toont. Als je dan toch bezig bent, zet alles in functies. Alles. Hele simpele manier om dat te doen is door eerst de aanroepen naar de functies te schrijven, en dan pas na te gaan denken over hoe die functies moeten werken.

edit: lang leve tab + enter. Ik was dit bericht nog aan het typen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

if(isset($_GET['post']))
    show_post($_GET['post']);
else
    show_post_list();

function
show_post($post_id)
{

    show_header();
    
    $post = get_post($post_id);
    
    echo '<h1>' . $post['title'] . '</h1>';

    echo '<p>' . $post['content'] . '</p>';

    show_footer();
}

function
get_post($post_id)
{

    connect_to_db();
    
    mysql_query(...);

    return mysql_fetch_assoc(...);
}

?>


Een functie als show_post is iets wat voor de site specifiek is. Dit bepaald hoe je post wordt getoond. Een functie als get_post is behoorlijk generiek, en kan je prima hergebruiken.
Gewijzigd op 12/07/2010 14:43:01 door Jelmer -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.