Eigen hosting website!
Beste leden,
Ik wil een Hosting website beginnen en nu heb ik er 1 gevonden wat het volgende aanbied om mee te beginnen:
VPS-Server
Xeon Quad processoren
1024MB RAM geheugen
10GB hardeschijf
1000GB dataverkeer p/m
Er zit een lay out bij werd mij telefonisch verteld waarbij ik direct pakketten kan aanbieden? (het zou makkelijk aanpasbaar zijn)
Dit pakket kost 20 euries per maand.. maar hoeveel websites zou ik hier mee kunnen hosten als ik ongeveer de zelfde pakketten gebruik als bij transip.nl? deze link https://www.transip.nl/hosting/
Heb ik hiervoor kennis van PHP nodig?
En heeft iemand nog tips of opmerkingen?
En heeft iemand ervaringen met FXW.nl?
Groeten, Stef
Ik wil een Hosting website beginnen en nu heb ik er 1 gevonden wat het volgende aanbied om mee te beginnen:
VPS-Server
Xeon Quad processoren
1024MB RAM geheugen
10GB hardeschijf
1000GB dataverkeer p/m
Er zit een lay out bij werd mij telefonisch verteld waarbij ik direct pakketten kan aanbieden? (het zou makkelijk aanpasbaar zijn)
Dit pakket kost 20 euries per maand.. maar hoeveel websites zou ik hier mee kunnen hosten als ik ongeveer de zelfde pakketten gebruik als bij transip.nl? deze link https://www.transip.nl/hosting/
Heb ik hiervoor kennis van PHP nodig?
En heeft iemand nog tips of opmerkingen?
En heeft iemand ervaringen met FXW.nl?
Groeten, Stef
De limiterende factor zal hier de beschikbare schijfruimte zijn. 10 GB is niet heel veel, je zou er maximaal twee keer het grootste pakket dat transip aanbiedt op kwijt kunnen.
Het hangt er maar net vanaf wat voor websites je wilt hosten. Zijn dat statische websites die niet heel veel resources/schijfruimte nodig hebben (denk aan 500 mb max), dan kun je er aardig wat sites op kwijt. Hebben de te hosten sites meer resources nodig, dan worden het er minder. Dat is een rekensom die je zelf eenvoudig kunt maken.
ps. Heb je zelf verstand van het beheren van een (virtuele) server? Zo niet, dan is het wellicht verstandiger om een reseller pakket bij een host af te nemen en van daaruit websites te hosten. Dan laat je het beheer van de server gewoon over aan de webhost.
Het hangt er maar net vanaf wat voor websites je wilt hosten. Zijn dat statische websites die niet heel veel resources/schijfruimte nodig hebben (denk aan 500 mb max), dan kun je er aardig wat sites op kwijt. Hebben de te hosten sites meer resources nodig, dan worden het er minder. Dat is een rekensom die je zelf eenvoudig kunt maken.
ps. Heb je zelf verstand van het beheren van een (virtuele) server? Zo niet, dan is het wellicht verstandiger om een reseller pakket bij een host af te nemen en van daaruit websites te hosten. Dan laat je het beheer van de server gewoon over aan de webhost.
Gewijzigd op 14/05/2010 16:26:09 door Joren de Wit
Het gaat om kleine sites denk ik (wil het verkopen he dus weet niet zeker) maar denk aan rijscholen, wijnhandels, etc
De server zou in beide gevallen beheerd worden werd me verteld!? (kan dat kloppen)
P.s. die makkelijke rekensom hoe werkt dat?:P domme vraag?
P.P.s ik kan ook binnen 3 uur de server vergroten!
De server zou in beide gevallen beheerd worden werd me verteld!? (kan dat kloppen)
P.P.s ik kan ook binnen 3 uur de server vergroten!
Gewijzigd op 14/05/2010 16:33:55 door Stef ter Braak
In het geval van een VPS is het volgens mij in de meeste gevallen zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor de software die erop draait. Denk dan vooral aan je installaties van Apache, PHP, MySQL (of andere combinatie) die je in eigen beheer hebt.
Ik zie dat bij FXW de server al voorzien is van deze installaties? Kijk er dan nog wel even naar in hoeverre de support rijkt als je instellingen aan deze installaties veranderd wilt hebben of als je andere software op je server wilt draaien dan door FXW standaard geleverd wordt. Dat laatste is immers het hele idee waarom je een eigen (virtuele) server zou aanschaffen, het zelf kunnen beheren van de software en daarvoor niet afhankelijk zijn van de webhost.
10 GB aan ruimte: dus maximaal 2 hosting pakketten van 5 GB of maximaal 100 hosting pakketten van 100 MB. Zolang er geen zware toepassingen op de websites gedraaid gaan worden, zullen de hoeveelheid RAM en processorsnelheid niet de beperkende factor zijn.
Ik zie dat bij FXW de server al voorzien is van deze installaties? Kijk er dan nog wel even naar in hoeverre de support rijkt als je instellingen aan deze installaties veranderd wilt hebben of als je andere software op je server wilt draaien dan door FXW standaard geleverd wordt. Dat laatste is immers het hele idee waarom je een eigen (virtuele) server zou aanschaffen, het zelf kunnen beheren van de software en daarvoor niet afhankelijk zijn van de webhost.
Quote:
10 GB aan ruimte: dus maximaal 2 hosting pakketten van 5 GB of maximaal 100 hosting pakketten van 100 MB. Zolang er geen zware toepassingen op de websites gedraaid gaan worden, zullen de hoeveelheid RAM en processorsnelheid niet de beperkende factor zijn.
Gewijzigd op 14/05/2010 16:38:36 door Joren de Wit
Er zou PHPmyAdmin meegeleverd worden.. nu gebruik dat zelf ook voor mijn eigensites maar als iemand zijn bestaande website naar mij om wil zetten (vrienden bekenden :P) moeten ze dan al php my admin hebben dan ofzo? bedoel je dat met compatibiliteit met andere gebruitke programmas?
Ah bedankt voor je p.s. dat schept veel duidelijkheid! (ik snapte nooit welke ik nou moest gebruiken) :P sorry ken het niet..
Quote:
Er zou PHPmyAdmin meegeleverd worden..
Dat is een tool voor het beheren van een MySQL database. Voor het beheren van hostingpakketten en websites op een server heb je een control panel zoals bijvoorbeeld WHM of DirectAdmin nodig (laatste wordt in jouw geval meegeleverd).
Maar dat je deze vraag stelt doet mij vermoeden dat je half niet weet waar je aan begint. Als ik jou was zou ik dan ook eerst wat meer informatie inwinnen op internet en wat meer kennis van zaken op doen voordat je hierin stapt. Jouw klanten zullen jou straks namelijk aanspreken met vragen en je zult dan wel in staat moeten zijn om die te beantwoorden of eventuele problemen op te lossen.
Ik wou aldoende leren ;)
Meeste klanten zijn vrienden en bekenden en hebben zelf al helemaal geen verstand van websites. (dit zijn er wel een stuk of 20 al)
Ik wil ook bedrijven zonder website benaderen voor het maken van een website en het hosten voor een laag prijsje)
(dus ontwikkel en plaats hem dan zelf)
Meeste klanten zijn vrienden en bekenden en hebben zelf al helemaal geen verstand van websites. (dit zijn er wel een stuk of 20 al)
Ik wil ook bedrijven zonder website benaderen voor het maken van een website en het hosten voor een laag prijsje)
(dus ontwikkel en plaats hem dan zelf)
Gewijzigd op 14/05/2010 16:47:22 door Stef ter Braak
Maar ik begrijp wat je bedoeld.. ik wil ook een beetje orienteren er is mij verteld dat het relatief eenvoudig zou zijn.. de verkoop en aantal klanten moet me lukken ik ben marketeer.
Schaf dan in eerste instantie een reseller pakket aan en waag je nog niet aan een eigen server. Naast dat je de server niet in eigen beheer hebt, is het nog goedkoper ook. Een reseller pakket met vergelijkbare specificaties heb je al voor 5 euro/maand.
ps. Rechts bovenaan je posts vind je een 'edit' knopje. Gebruik die om je post te editen als je nog wat wilt toevoegen ;-)
ps. Rechts bovenaan je posts vind je een 'edit' knopje. Gebruik die om je post te editen als je nog wat wilt toevoegen ;-)
Gewijzigd op 14/05/2010 16:50:48 door Joren de Wit