Eigen stylesheet voor textarea

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Rietveld

Niels Rietveld

20/09/2015 16:07:09
Quote Anchor link
hallo,

Ik heb een CMS-systeem gemaakt, en heb deze natuurlijk ook opgemaakt met headings etc.

Nu is het zo dat die de stijl van de headings van het cms overneemt in de textarea waar de content in komt.
Hoe kan ik de stylesheet van de site inladen, en dat deze dan alleen voor de textarea's gelden.

de manier van textarea h1{} ken ik, alleen het liefst laad ik alles zonder steeds dit ervoor te zetten.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:06:04
 
Johan K

Johan K

20/09/2015 16:18:15
Quote Anchor link
Ik snap je vraag niet echt, of misschien is jouw CMS opbouw een beetje erg verkeerd.

Het gebruiken van CSS opmaak zou je niet direct op je elementen moeten zetten behalve als dit gebeurd voor bijvoorbeeld het "resetten" van standaard opmaak door verschillende browsers zodat het in elke browser hetzelfde eruit zou moeten zien.

Je zou dus eigenlijk alleen met CSS classes moeten werken in jouw CSS code, vooral juist in een CMS systeem.
Dit voorkomt de situatie waar je nu in zit.

Niels Rietveld op 20/09/2015 16:07:09:
de manier van textarea h1{} ken ik, alleen het liefst laad ik alles zonder steeds dit ervoor te zetten.

Daar ontkom je niet aan, of je zou SASS of LESS eens moeten gaan bekijken, dan kan je "nested" CSS code maken maar uiteindelijk word het weer terug gezet in CSS en heb je een berg aan "textarea h1{}" etc. Dit is alleen wel makkelijker te beheren in een CMS systeem alleen zou ik dan ook rekening houden met cache.

http://leafo.net/lessphp/ < mijn voorkeur.
http://leafo.net/scssphp/
Gewijzigd op 20/09/2015 16:32:48 door Johan K
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

20/09/2015 16:28:36
Quote Anchor link
Dat had ik graag gedaan, maar dat kan niet omdat de editor (die ik niet zelf gemaakt heb) niet met classes werkt.

Is er geen manier om een externe stylesheet op te halen en deze voor 1 element te laten gelden? Dacht dat ik hier ooit iets over gelezen had.
 
Johan K

Johan K

20/09/2015 16:35:23
Quote Anchor link
Niels Rietveld op 20/09/2015 16:28:36:
Dat had ik graag gedaan, maar dat kan niet omdat de editor (die ik niet zelf gemaakt heb) niet met classes werkt.

Is er geen manier om een externe stylesheet op te halen en deze voor 1 element te laten gelden? Dacht dat ik hier ooit iets over gelezen had.

je kan gewoon een style block gebruiken in HTML.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<style>/*ccs code*/</style>


Of met HTML5 kan je waar je ook wil, zelfs buiten de <head> een stylesheet includen via <link rel="stylesheet" type="text/css" href="textarea.css">.
 
- wes  -

- wes -

21/09/2015 11:03:29
Quote Anchor link
@Johan kijk ook eens naar Turbine met cssp, nog makkelijkere code
 

21/09/2015 13:26:06
Quote Anchor link
Ik zou SASS gebruiken.
Er is voor SASS de Libsass in het leven geroepen waarin je alle talen zowat hebt.

LESS sterft een beetje uit al gaat mijn voorkeur er wel naar uit.
Helaas moeten we denk ik allemaal op SASS overstappen.
 
Johan K

Johan K

22/09/2015 05:44:16
Quote Anchor link
- wes - op 21/09/2015 11:03:29:
@Johan kijk ook eens naar Turbine met cssp, nog makkelijkere code

Gekeken, ziet er netjes uit maar word niet echt ondersteund door frameworks als bootstrap of andere grid systems.

Rickert Bombaklats op 21/09/2015 13:26:06:
Ik zou SASS gebruiken.
Er is voor SASS de Libsass in het leven geroepen waarin je alle talen zowat hebt.

LESS sterft een beetje uit al gaat mijn voorkeur er wel naar uit.
Helaas moeten we denk ik allemaal op SASS overstappen.

Tja, ik heb een tijd geleden tutorial na turtorial gelezen om Sass/Scss te gebruiken met Compass en het ene irritatie punt na de andere doken op. Bootstrap fonts moesten gebruikt worden via hun document structuur anders werkte deze niet maar niet uit of ik de config aan paste. Ik krijg bootstrap niet goed werkende met verschillende modules zoals modals etc. Bleek ik de nieuwste versie van compass te gebruiken wat uiteindelijk voor bugs zorgede, moest ik downgraden, uiteindelijk was ik er maar mee gekapt.

Waarom moet het zo gecompliceerd? Less is lekker simpel het enigste wat ik wil in een wat geavanceerdere CSS is nesting en variables.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.