Eigen webserver starten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Mr Beronne

Mr Beronne

07/01/2012 18:46:58
Quote Anchor link
Beste Lezers,

Ik heb een tijdje zitten denken maar ik wil graag een eigen webserver starten.
Ik zit hier bij te denken aan een pc die verbinding heeft met het internet
en hier bijvoorbeeld Windows server 2008 op te zetten.

Hier zou ik dan graag PHP op willen installeren een mail cliënt enzovoort.

Ten eerste weet ik niet hoe ik moet starten heb al veel gegoogeld maar kan niet echt wat wijzer worden.

Even een kleine opsomming:

- Eigen web server
- Windows server 2008
- mail cliënt
- PHP ondersteuning

Mocht dit allemaal lukken heb ik nog een vraag ik heb zeg maar 4 website op mijn server staan dus 4 verschillende mapjes voorbeeld:

mapje 1: website1
mapje 2: website2
mapje 3: website3
mapje 4: website4

Hoe zorg ik er dan voor dat ik een domein naam koppel aan bijvoorbeeld website 1 en weer een andere domein aan website 2.

kan ik dit zelf regelen want ik ga er van uit dat ik ergens de domein namen moet gaan registeren en dan moet koppelen aan mijn server maar hoe en wat zou ik niet weten.

ik hoop dat mensen mij de juiste richting in willen duwen of kunnen helpen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:55:48
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 18:55:25
Quote Anchor link
Als je ermee gaat begin, ga dit niet als productie server gebruiken waarbij je 24/7 uptime wilt, maar ga er eerst eens mee spelen en verdiepen in de basis.

Gezien je kiest voor WS 2008 kies je blijkbaar voor IIS. Ook hiervoor kan je PHP downloaden en installeren. verder kanje als het goed is een Domain toevoegen in IIS.

Via de DNS (ligt eraan waar de domein geregistreerd zijn, en op welke nameserver deze ingesteld staan) kan je dan de domeinen routeren naar jouw server. Je zou de domeinen bij bijv. Deziweb of TransIP kunnen vastleggen.
 
- SanThe -

- SanThe -

07/01/2012 19:53:43
Quote Anchor link
Mr Bham op 07/01/2012 18:46:58:
- mail cliënt


Je bedoelt waarschijnlijk mailserver?
 
Php knipper

php knipper

07/01/2012 20:18:56
Quote Anchor link
kan een computer en een "standaard" internetverbinding dat wel aan.

Stel er komen 30 mensen op je site ( ontstaan er dan geen problemen ).
 
Mr Beronne

Mr Beronne

07/01/2012 20:19:18
Quote Anchor link
Weet er iemand een goede en duidelijke handleiding die me op weg kan helpen??????/
 
Php knipper

php knipper

07/01/2012 20:24:15
 
Aad B

Aad B

07/01/2012 20:28:34
Quote Anchor link
Kies niet voor Windhoos maar Linux. Windows server kost qua licentie veel $$$ en is onnodig complex qua internet configuratie. Met name sendmail (email verzenden vanaf je website) is bagger. Sendmail van Linux runt bijna out of the box. Neem een oud peeceetje en installeer CentOS server en je hebt platform waarop het grootste deel van het echte internet werkt. Je kan domeinnamen direct naar je eigen ip routeren. Ik heb 4 domeinen op mijn adsl verbinding waarop overigens maximaal 5 bezoekers op hetzelfde moment kijken. Bij bezoekersgroei migreer(de) ik probleemloos naar een hosting.
Gewijzigd op 07/01/2012 20:29:27 door Aad B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 20:41:31
Quote Anchor link
@Aad, het is maar net wat je wilt. Verdiepen in Windows kan ook geen kwaad, gezien Windows Servers ook een groot aandeel hebben.

Maar, ik geef ook toe, Linux is een stuk stabieler en fijnschaliger te configureren, en bespaart ook in de kosten.
 
Bart V B

Bart V B

07/01/2012 20:59:07
Quote Anchor link
Even back to basic :)
Wil je perse een webserver die je met een muis kunt beheren?
Of maakt dat niet zo veel uit.
Ben je een beetje thuis met een commandline interface?

Want dan zou ik echt voor een linux systeem gaan.
Ik zou als ik jou was, in het geval dat je geen uitslaande sweet handen krijgt met cli, een distro nemen die eenvoudig is op te zetten.
Bijvoorbeeld Ubuntu server.
Daar zit een grote community achter, en wil je wat weten is het een kwestie van ff op google je vraag invoeren en meestal na 1 of 2 hits meteen raak.
 
Aad B

Aad B

07/01/2012 21:23:39
Quote Anchor link
- Aar - op 07/01/2012 20:41:31:
@Aad, het is maar net wat je wilt. Verdiepen in Windows kan ook geen kwaad, gezien Windows Servers ook een groot aandeel hebben.
Windows servers hebben het grootste aandeel in KA (kantoorautomatisering) dan ook met het doel KA in het kader van Microsoft Office, files, bestanden ed. "Het internet" draait voor 99% op Linux/Unix. De kosten van Microsoft server licenties lopen gierend uit de klauw en je moet 2x per maand korter of langer down voor verplichte (security) patch updates.
Edit:
ik sluit me aan bij de vorige schrijver: om te het leren is ubuntu een goed platform.
Gewijzigd op 07/01/2012 21:25:13 door Aad B
 
Bart V B

Bart V B

07/01/2012 21:40:18
Quote Anchor link
even snel een tutorial gezocht: http://www.howtoforge.com/perfect-server-ubuntu-11.10-ispconfig-3
hoewel ik niet zo van de muis ben denk ik dat dit wel een redelijke manier is om eens te bestuderen.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

08/01/2012 18:33:10
Quote Anchor link
Echt super bedankt voor de vele reacties ik ga het liefst toch voor een besturings systeem met een interface, ik ga binnen kort kijken naar het linux systeem, ik weet dat je verschillede soorten van linux hebt welke zouden jullie mij aanraden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2012 18:35:02
Quote Anchor link
Als je dit ooit in de praktijk wilt beheren bij een bedrijf, dan zou ik je zeker aan raden om eens in de commando's te verdiepen. Want weinig servers hebben een interface.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

08/01/2012 18:37:54
Quote Anchor link
Ik lees net een handleiding door http://phoenixinteractive.mine.nu/data/I-BOEK_-_Een_webserver_opzetten_door_S.Ebeltjes_v08.11.29.pdf ik van er vanuit dat dit om een windows platform gaat
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

08/01/2012 19:38:35
Quote Anchor link
Ja de (pdf) handleiding gaat idd om een Windows Systeem;

Kan je ook zien omdat er bovenaan staat:
Voor Windows Systemen (X86 32-bit)

Maar zoals Aar al hierboven aangeeft mocht je er echt verder in willen gaan zou ik echt gaan kijken naar de commando's want ze worden niet alleen gebruikt in linux, maar ook voor de Windows (web) servers ("Powershell") ...
Daarin kan je ook alles heel goed en snel regelen met commando's...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.