Email DKIM failure blijft in de spam terechtkomen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

01/10/2023 08:06:18
Quote Anchor link
Beste,

Met mailtester tests krijg ik altijd dan de DKIM value -3 is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
DKIM_INVALID DKIM or DK signature exists, but is not valid
Received-SPF: Pass (sender SPF authorized) identity=mailfrom; client-ip=37.97.159.129; helo=server.Domeinnaam.nl; [email protected]; [email protected]
DMARC-Filter: OpenDMARC Filter v1.3.1 mail-tester.com B0147A0AFF
Authentication-Results: mail-tester.com; dmarc=none header.from=Domeinnaam.nl
Authentication-Results: mail-tester.com;
dkim=fail reason="key not found in DNS" (0-bit key; unprotected) header.d=Domeinnaam.nl [email protected] header.b=YwduDtMF;
dkim-atps=neutral


server.Domeinnaam.nl is een a-records en kan gepingt worden.
ik zit bij transip, maar ze kunnen me niet helpen.

Dit krijg ik terug als reactie vantransip, maar ik word er niet wijzer uit:

Dat zie ik ook terug in de meldingen. Het PTR record kan niet geresolved worden. Daarmee ook niet de andere DNS records zoals dkim enz.

Quote:
Zorg ervoor dat je A-record overeenkomt met het PTR record. Dus als je "server" wilt gebruiken voor het A-record, zorg er dan voor dat je het PTR record daarop afstemt. Dit geldt ook voor het IPv6-adres. Als je bijvoorbeeld "mail" wilt gebruiken, vul dan "mail" in voor het AAAA-record en zorg dat het corresponderende PTR record voor IPv6 daarbij past.


Hoe ik PRT afstem op de naam server? Ik heb dat in directadmin geprobeerd bij mijn domeinnaam.
Niks lijkt te werken en krijg het cijfer 4 van de online mail-testers.

Weet iemand wat ik nu kan doen?

Daniel
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 12:24:24
 
E vH

E vH

04/10/2023 12:42:41
Quote Anchor link
Hi Daniel,

Ik neem aan dat je een VPS afneemt bij Transip?

In dat geval: Ga naar tabblad VPS, selecteer je VPS ( links ), vervolgens ga je naar Netwerkinformatie.

Als het goed is zie je diverse IPadressen.. verwijs die naar je servernaam bv server.domeinnaam.nl
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2023 12:57:34
Quote Anchor link
Een Reversed DNS is altijd van belang. Heb je deze niet, dan zal mailen en mails ontvangen altijd een drama worden. Bij een traceroute kan je deze ook altijd zien als destination.
Een Reversed DNS instellen is ook het eerste wat ik altijd doe met de oplevering van een nieuwe server.
Gewijzigd op 04/10/2023 12:58:45 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.