Email uit database bij contact formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert-Jan De Vries

Robert-Jan De Vries

28/09/2008 13:51:00
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Ik heb een script gevonden op het forum wat ik wil gebruiken op mijn website. Het vorige script was niet spam proof en daar hadden we dan ook last van veelvuldig. Echter gebruikte ik het ook zodat mensen contact konden opnemen met mensen op de site. Het e-mail adres haalde ik dan uit de database via een id wat gekoppeld was aan die persoon.

Dit is de nieuwe situatie waar het e-mail adres opgegeven moet worden. Alleen weet ik niet hoe ik hem hier kan vertellen dat het email adres uit de database moet komen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

// Config Gedeelte
$cfg['url'] = "http://www.uwwebsite.nl";// Site waarnaar je terug gaat als je een bericht hebt achtergelaten
$cfg['naam'] = "Uw naam";                // Webmaster naam
$cfg['email'] = "uw email adres";        // Webmaster E-mail
$cfg['spam'] = 10;                        // Anti Spam Tijd in Minuten ( Voer "0" om de Spam Beveiliging uit te zetten )
$cfg['text'] = TRUE;                    // Bij Fout Text Rood maken ( TRUE voor aan, FALSE voor uit )
$cfg['input'] = TRUE;                    // Bij Fout Border om Vakje Rood maken ( TRUE voor aan, FALSE voor uit )

?>


En zo ging het hiervoor. In de tabel info_klanten pakt hij het veld email en daar gaat de mail dan heen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$mail
->AddAddress($info_klanten["email"]);

?>



Hetzelfde voor de pagina waar we heengaan na het invullen van het formulier.

Hier de oude methode en bovenstaand staat ook in het deel hoe dit nu gaat.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

<form name="contact" method="POST" action="index.php?page=product&id=<?php echo $_GET["id"]; ?>&action">

?>



Wie weet hier de oplossing voor?
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 02:32:23
 
- SanThe -

- SanThe -

28/09/2008 13:58:00
Quote Anchor link
En hoe weet jij naar wie de mail moet?
 
Robert-Jan De Vries

Robert-Jan De Vries

28/09/2008 14:01:00
Quote Anchor link
Je hebt bijv 2 tabellen.

1 is producten en 2 is klanten. Alle klanten hebben een uniek id. Alle producten in de database hebben ook dat unieke id. Dus als je product a, b en c hebt en product a en c zijn van klant X dan staan bij die producten die unieke id's van klant X en weet het script dus welke klant bij welk product hoort en dus ook welk e-mail adres het contact formulier heen moet.

Even kort uitgelegd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.