E-mail verzenden met mysql inhoud

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

13/05/2004 18:03:00
Quote Anchor link
Ik zou graag dagelijks een nieuwsbrief verzenden met de laatste 10 nieuwsheadlines van mijn site naar alle bezoekers die zich hierop abonneren. Die 10 headlines moeten automatisch uit mijn mysql database genomen worden. Ik heb al heel hard op het web gezocht in niets gevonden. Weet iemand hoe ik dit doe?

Met dit script toon ik de laatste 20 headlines op mijn site, maar hoe kan ik ze nu ook versturen??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
$news
=mysql_query("select * from Article order by ArtDate desc limit 19,50");
while($art = mysql_fetch_array($news)){
$art[ArtTitle]=stripslashes($art[ArtTitle]);
$ptime = pretty_time($art[ArtDate],1);
echo "<table><tr><td bgcolor=\"$bgcol\" width=\"1%\" valign=\"top\">•</td><td bgcolor=\"$bgcol\" width=\"99%\" valign=\"top\0\"><a href=$base_url/wmview.php?ArtID=$art[ArtID]>$art[ArtTitle]</a> – <span class=\"date\">$ptime</span></td></tr></table>";
}

mysql_close();?>


Ik hoop heel erg op hulp!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 14:59:41
 

18/05/2004 09:13:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar de mail() functie binnen php. daar moet het mee lukkken. Aangezien je ook al weet hoe je de informatie uit je db op je scherm moet toveren, kan het niet moeilijk zijn dit vervolgens met de mail() functie te verzenden.
 

18/05/2004 09:55:00
Quote Anchor link
www.php.net/mail :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.