Emailbericht te lang??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Johan Rombouts

Johan Rombouts

11/08/2006 21:07:00
Quote Anchor link
Ik heb voor een parochie een website gemaakt.
Hierop kan de pastoor wekelijks zijn "Woord van de Pastoor" kwijt.
Nu wil ik dat na invoeren in de database het "woord" gemailt wordt naaar mensen die zich hiervoor hebben opgegeven.
Gat verder goed. Alleen komt de tekst niet goed aan in de mailbox.

Ik krijg een gedeelte te zien dan wordt een woord afgebroken met een ! en dan komt op een nieuwe regel de rest, Op de website is niks aan de hand.

Hierbij een stukje voorbeeld:

enkele dier!
baren

Dit bedoel ik.
Is de tekst te lang?

Met vriendelijke groet,

Johan Rombouts
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:41:26
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2006 21:08:00
Quote Anchor link
Hoe is het woord opgeslagen in de database en hoe haal je het er weer uit als je het per mail wilt versturen?

Maw, laat eens wat van het script zien dat je gebruikt...
 
Johan Rombouts

Johan Rombouts

11/08/2006 21:17:00
Quote Anchor link
De tekst is als longtext opgeslagen in de database.

Voor het mailen gebeurd het volgende:

$mailadressen_SQL = "SELECT * FROM abonneeadressen"; //tabel met de emailadressen
$mailadressen_result = mysql_query($mailadressen_SQL);
$wvdp_SQL = "SELECT wvdp_titel, wvdp_inhoud FROM website WHERE website_ID=1";// tekst ophalen
$wvdp_result = mysql_query($wvdp_SQL);
$wvdp = mysql_fetch_array($wvdp_result);
$wvdp['wvdp_titel'] = stripslashes($wvdp['wvdp_titel']);
$wvdp['wvdp_inhoud'] = stripslashes($wvdp['wvdp_inhoud']);
$wvdp['wvdp_inhoud'] = eregi_replace('<br[[:space:]]*/?[[:space:]]*>', "", $wvdp['wvdp_inhoud']);
while($mailadressen = mysql_fetch_array($mailadressen_result)){
$recipient = $mailadressen['abonnee_adres'];
$subject = "Wekelijks woord van de Pastoor";
$header = "From: [email protected]\n";
$mail_body = $wvdp['wvdp_titel'] . "\n\n" . $wvdp['wvdp_inhoud'];
mail($recipient, $subject, $mail_body, $header);
}

kun je hier wat mee?

gr Johan
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2006 21:54:00
Quote Anchor link
Ik zie niet zo snel wat er fout gaat, maar waarom verwijder je de html newline tags (<br />)?

Ik vind het persoonlijk mooier om een mail te krijgen in html dan in plain text, dus misschien is dat een optie voor je?
 
Johan Rombouts

Johan Rombouts

11/08/2006 22:02:00
Quote Anchor link
Die verwijder ik omdat ik anders <br/>'s in mijn mailtje heb staan.
Volgens mij is er ook niks fout, hij laat 't op de website gewoon mooi zien.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2006 22:05:00
Quote Anchor link
Maarja, je kunt toch niet zomaar newline tags verwijderen uit een tekst! Dan houdt je 1 lange zin over...

Als je je mails in plain text wilt versturen zul je van de <br /> tags de newline tags voor plain text moeten maken (dus : \n).

Maar mijn advies zou zijn om je mails gewoon in html te versturen, tenzij je natuurlijk een goede reden hebt om dat niet te doen. In html heb je namelijk zo veel meer mogelijkheden om je mails er netjes uit te laten zien...
 
Johan Rombouts

Johan Rombouts

11/08/2006 22:09:00
Quote Anchor link
ja ok, dat is wel zo. Ik dacht trouwens ook dat het /n moet zijn maar toen ik dit probeerde deed hij er 3 regels tussen i.p.v. 1 . Maar afgezien daarvan is mijn probleem nog niet opgelost.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2006 22:16:00
Quote Anchor link
Nee het is \n, maar daar twijfel ik ook elke keer weer over :P

Dat er nog newlines extra tussen komen komt doordat een harde enter in je script ook als een newline (\n) gezien wordt...

Maar inderdaad, je probleem is nog niet opgelost en ik zie ook niet waar het fout gaat. Misschien de manier waarop het woord in de database staat, maar dan zou het op de website ook niet goed moeten staan.

Maar aangezien het op de website wel goed staat, verwacht ik dat het probleem ook opgelost is als je het in een html mail plaatst...
 
Sander

Sander

11/08/2006 22:21:00
Quote Anchor link
Als je nu eens de tekst weergeeft in php, weten we in ieder geval zeker dat de gegevens goed uit de db worden opgehaald....
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

11/08/2006 22:24:00
Quote Anchor link
Het verschil tussen een website en een e-mail zit hem hierin:

Op een website kun je alleen een nieuwe regel beginnen met <p> of met <br>.

Een text-only mail kent die tekens niet. Die kijkt namelijk naar "\n".
 
Sander

Sander

11/08/2006 22:24:00
Quote Anchor link
Trouwens 1 zin mag niet langer zijn dat 70 tekens, Zie link http://nl3.php.net/manual/nl/function.mail.php (einde van de zin \n)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2006 22:29:00
Quote Anchor link
Sander:
Trouwens 1 zin mag niet langer zijn dat 70 tekens, Zie link http://nl3.php.net/manual/nl/function.mail.php (einde van de zin n)


Dat is dan waarschijnlijk ook waar het fout gaat. Als je alle newlines eruit haalt krijg je 1 lange zin die dan door PHP's mail() functie afgebroken wordt...
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/08/2006 01:10:00
Quote Anchor link
$wvdp['wvdp_inhoud'] = eregi_replace('<br[[:space:]]*/?[[:space:]]*>', "", $wvdp['wvdp_inhoud']);

===============

$wvdp['wvdp_inhoud'] = eregi_replace('<br[[:space:]]*/?[[:space:]]*>', "\n", $wvdp['wvdp_inhoud']);

Misschien gaat het zo wel goed...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.