[engels] van toepassing

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/07/2014 01:19:17
Quote Anchor link
Hi allemaal,

Ik wil bovenin een bestand in het Engels aangeven dat op dat bestand copyright van toepassing is. Graag zou ik een goede vertaling willen van het Nederlandse "Copyright is van toepassing."

Google Translate vertaalt dit als "Copyright shall apply.", maar volgens mij moet dat beter kunnen.

Iemand een idee?

P.S.

Ik wil de tekst kort houden. Simpelweg "Copyright." is té kort, maar ik zoek ook weer niet een vertaling die neerkomt op "Copyright is van toepassing op dit bestand." Het moet dus echt zo goed mogelijk de tekst "Copyright is van toepassing." benaderen.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 08:54:41
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/07/2014 07:59:16
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
Copyright  2014 Ozzie. All rights reserved.
----1---- 2 -3-- --4--  --------5----------


1. Het woord Copyright.
2. Het copyrightteken © of (c) in ASCII.
3. Het jaar waarop het auteursrecht ingaat.
4. De naam van de auteursrechthebbende.
5. Een eigendomsvoorbehoud.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/07/2014 08:35:51
Quote Anchor link
Dankjewel Ward, maar bestaat er niet zoiets als "Copyright is van toepassing." zonder naam en jaartal?

Stel bijv. dat ik wil verwijzen naar een ander bestand waar de volledige tekst in staat, maar in dit ene bestand wil ik alleen aangeven dat copyright van toepassing is, en een verwijzing geven naar dat andere bestand. Dus in het Nederlands zoiets als:

"Copyright is van toepassing. Lees/bekijk/zie het copyright statement in bestand foo."

En dan op een zo kort mogelijke manier?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/07/2014 09:09:19
Quote Anchor link
Zelfs GPLv3 (meer copyleft dan copyright) heeft daarvoor nog drie alinea's nodig, plus één alinea voor het uitsluiten van alle aansprakelijkheid.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<one line to give the program's name and a brief idea of what it does.>
Copyright (C) <year>  <name of author>

This program is free software: you can redistribute it and/or modify
it under the terms of the GNU General Public License as published by
the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
(at your option) any later version.

This program is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
GNU General Public License for more details.

You should have received a copy of the GNU General Public License
along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.

Je kunt in PHP echter @copyright uit PHPDoc (PSR-5) gebruiken voor de korte vermelding (jaar plus naam) en daarbij met de tag @see verwijzen naar de URI of FQSEN van het bestand met de volledige tekst. Geldt er een bepaalde licentie, dan hoor je daarvoor de tag @license te gebruiken met een URI van die licentie.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

08/07/2014 11:23:02
Quote Anchor link
Quote:
Copyright is van toepassing." zonder naam en jaartal?

Copyright is X aantal jaar geldig, je MOET dus wel een jaar opgeven zodat mensen weten tot wanneer.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/07/2014 19:56:36
Quote Anchor link
@Ward:

Ik wil het echt simpel houden. De tekst "Copyright is van toepassing." is waar ik naar op zoek ben... maar dan in het Engels :)

@Dos:

>> Copyright is X aantal jaar geldig...

Waar haal je die informatie vandaan? Zo ik het begrijp is copyright automatisch altijd geldig. Alles wat iemand maakt, heeft automatisch copyright meen ik eens gelezen te hebben. De vermelding van copyright is vooral "een extraatje" om mensen erop te attenderen.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

08/07/2014 22:47:38
Quote Anchor link
http://www.copyright20.org/hoe-lang-duurt-het-auteursrecht/

Had iets in mijn hoofd zitten dat het minimaal 100 jaar gold ook al zou 70 jaar na je dood eerder zijn... blijkbaar heb ik dat heel verkeerd onthouden.

Anyway, als je het er niet bij zet kan het moeilijk voor je kleinkinderen worden om te bewijzen dat iemand inbreuk gemaakt heeft op jouw auteursrecht. Gebruik gewoon die tweede regel van Ward, het is erg compact.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/07/2014 22:53:15
Quote Anchor link
Oké... ik wist niet dat auteursrecht ophield te bestaan eigenlijk. Toch weer wat geleerd :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.