Enkelvoud - meervoud

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Michiel

Michiel

30/05/2008 15:17:00
Quote Anchor link
Beste,
ik weet dat je voor enkelvoud en meervoud ngettext kunt gebruiken.

Echter gaat het hiet over gegevens in de database.

Ik zal het proberen uit te leggen mbv een voorbeeld.

mijn database structuur:
id - item - prijs

Een voorbeeld
1 - DVD - 20

Nu wordt er echter in het script bepaald aan de hand van een prijs hoeveel DVD's je kan kopen

Voorbeeld, ik heb 65 euro bespaard => Je kan floor(65/20) = 3 DVD kopen.

Echter zou dat moeten zijn 3 DVD's, de meervoudsvorm dus.

Hoe zou ik dit het best aanpakken om dit op te slaan in de database? Zodat het enkelvoud + het meervoud worden opgeslaan. En hoe zou je dit dan aanroepen?

Het lijkt me dat dit via een array wel zou moeten lukken, maar ik zie het toch nog niet helemaal voor me...
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 21:02:04
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

30/05/2008 15:21:00
Quote Anchor link
Gewoon enkelvoud en meervoud naam/veld in je tabel.
 
- SanThe -

- SanThe -

30/05/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$getal
= 3;
$s = ($getal == 1) ? "" : "'s";
echo 'Je kan ' . $getal . ' DVD' . $s . ' kopen.';
?>
 
Robert Deiman

Robert Deiman

30/05/2008 15:51:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    echo 'U heeft '.count($producten);
    if(count($producten) != 1)
    //er zijn meer dan 1 producten
       echo $row['meervoud'];
       }

   else{
       //1 product besteld
       echo $row['enkelfout'];
       }

?>


Zoiets? Je snapt vast wel wat er hier gebeurt. Waarom ik met != (ongelijk aan) 1 werk is omdat bij een aantal van 0, ook de meervoudsvorm wordt gebruikt.

Het is namelijk "U heeft 0 dvd's besteld" en niet "U heeft 0 dvd besteld"

SanThe schreef op 30.05.2008 15:38:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$getal
= 3;
$s = ($getal == 1) ? "" : "'s";
echo 'Je kan ' . $getal . ' DVD' . $s . ' kopen.';
?>

Dit is helaas niet helemaal dynamisch, stel dat je dvd's en boeken kan kopen, dan is het gemakkelijker vanuit de database (of evt. met een array, wanneer de aantallen binnen de perken blijven)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Michiel

Michiel

30/05/2008 15:59:00
Quote Anchor link
ok bedankt allemaal, ik kom er wel aan uit, redelijk gemakkelijk eigenlijk. had er gewoon nog niet aan gedacht om de enkelvouden en meervouden in een verschillende kolom op te slaan
 

30/05/2008 16:13:00
Quote Anchor link
Met een DVD werkt dat en met een TV ook, maar wat als je producten hebt waarvan het meervoud niet met 's wordt geschreven, maar met 'en'??

Boek's lijkt me niet echt goed ;p


//edit
Ow was al gezegd :) Is het niet veel beter om sowieso niet met meervoud te werken? Is het beter om gewoon 'U kunt het volgende aantal DVD's bestellen: 1'

of iets in die richting ;p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.