ER Diagram - School Casus

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander Bakker

Sander Bakker

04/12/2016 11:48:39
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een ERD gemaakt voor een casus en ik wil graag weten of ik het goed doet. Hiernaast heb ik de volgende vragen:

- Waarom heeft een weak entity altijd een "one and one only" relatie.

- Hoe verwerk ik dat het salaris niet minder dan 20x de schaal mag zijn & niet meer dan 35x de schaal.

Als foto voeg ik bij wat ik nu al heb
http://imgur.com/ejIGO7S

Hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:06:22
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

06/12/2016 21:08:45
Quote Anchor link
Beste Sander Bakker,

Ik ben best bereid om naar je ERD te kijken, maar ik zie lappen tekst en geen ERD-tekening, eerder een schets met veel pijltjes...
Zou je in bijv visio een ERD-tekening willen maken, opdat wellicht ook anderen naar willen kijken/feedback willen geven?

Succes!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/12/2016 22:28:26
Quote Anchor link
@Mohamed,
Toch is die schets een ER diagram, de rechthoeken zijn Entities en de de ruiten zijn Relationships ;-)

Sander Bakker op 04/12/2016 11:48:39:
- Waarom heeft een weak entity altijd een "one and one only" relatie.

Die stelling klopt niet, in jouw ERD zou studyprogram ook als een weak entity moeten worden aangegeven (kan niet zonder course) en de relatie course - studyprogram is (mandatory) 1 - many

Sander Bakker op 04/12/2016 11:48:39:
- Hoe verwerk ik dat het salaris niet minder dan 20x de schaal mag zijn & niet meer dan 35x de schaal.

In de DDL:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
CHECK(salary BETWEEN 20*scale AND 35*scale)

Echter in MySQL wordt dit genegeerd, daar zal; je het met een BEFORE ON INSERT en ON UPDATE triggers moeten oplossen.
Gewijzigd op 07/12/2016 22:31:58 door Ger van Steenderen
 
Sander Bakker

Sander Bakker

11/12/2016 14:27:00
Quote Anchor link
Afbeelding
Ger van Steenderen op 07/12/2016 22:28:26:
@Mohamed,
Toch is die schets een ER diagram, de rechthoeken zijn Entities en de de ruiten zijn Relationships ;-)

Sander Bakker op 04/12/2016 11:48:39:
- Waarom heeft een weak entity altijd een "one and one only" relatie.

Die stelling klopt niet, in jouw ERD zou studyprogram ook als een weak entity moeten worden aangegeven (kan niet zonder course) en de relatie course - studyprogram is (mandatory) 1 - many

Sander Bakker op 04/12/2016 11:48:39:
- Hoe verwerk ik dat het salaris niet minder dan 20x de schaal mag zijn & niet meer dan 35x de schaal.

In de DDL:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
CHECK(salary BETWEEN 20*scale AND 35*scale)

Echter in MySQL wordt dit genegeerd, daar zal; je het met een BEFORE ON INSERT en ON UPDATE triggers moeten oplossen.


Hi bedankt voor het reageren, nu je het zegt zag ik het meteen dat Study Program ook een Weak entity moest zijn. Nu wilde ik dus een relational model bij de door mij gemaakte ER Diagram maken en hier ben ik mee bezig geweest, alleen ik snap het principe van de Foreign Key niet helemaal.
http://imgur.com/a/YljNT

Dit is wat ik zover heb gemaakt, alleen ik heb zelf het idee dat ik iets te veel foreign keys gebruik en dat dit niet hoort. Zou je me kunnen uitleggen wat ik fout doe
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.