ERD controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Samuel Boerhoop

Samuel Boerhoop

17/12/2016 21:21:50
Quote Anchor link
Ik moet een opdracht maken voor datamodeleren voor school...
Opdracht gekregen om een ERD te maken voor een ruil systeem voor magic cards.
Er kan maar een fysieke kaart met een ander geruild worden.
Waarde van de kaart maakt geen deel uit om te ruilen. is de ERD goed? of moet er nog wat aan veranderd worden? Graag jullie input!

Alvast bedankt
Samuel
https://goo.gl/photos/gf7SvakrHgRuQDyMA
Gewijzigd op 17/12/2016 21:36:41 door Samuel Boerhoop
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:33:19
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

18/12/2016 14:14:43
Quote Anchor link
Data modelleren is soms makkelijker als je in gedachten een proces compleet doorloopt en noteert welke informatie je onderweg nodig hebt. Dan kom je op vragen zoals:

• Heeft elke kaart een unieke naam of zijn er meerdere kaarten met dezelfde naam?

• Heeft elke kaart een uniek type of zou het kaarttype moeten verwijzen naar een andere entiteit voor een kaarttypologie?

• Je hebt het over een ruilsysteem, maar staat er dan tegenover een weggeven kaart niet altijd een daarvoor in ruil terugontvangen kaart? Met andere woorden, is de ruil niet een aparte entiteit van twee kaarten?

• Als kaarten een ongelijke waarde hebben, wat heeft dat dan voor gevolgen voor de ruil? Kun je bijvoorbeeld alleen kaarten van gelijke waarde ruilen? Of kun je ook twee kaarten tegen één kaart met een hogere waarde ruilen?
 
Samuel Boerhoop

Samuel Boerhoop

19/12/2016 12:09:57
Quote Anchor link
u zei:
• Als kaarten een ongelijke waarde hebben, wat heeft dat dan voor gevolgen voor de ruil? Kun je bijvoorbeeld alleen kaarten van gelijke waarde ruilen? Of kun je ook twee kaarten tegen één kaart met een hogere waarde ruilen?
De waarde van de kaart maakt niet uit tegen welke deze geruild word.
Ruilen van een andere kaart is voldoende

is de ruil niet een aparte entiteit van twee kaarten?
moet dit dan in de ERD zichtbaar zijn of is dat alleen bepalend in de workbench diagram noodzakelijk?

ipv kaartnaam en kaarttype had ik eerst kaartnummer als pk.

• Heeft elke kaart een uniek type of zou het kaarttype moeten verwijzen naar een andere entiteit voor een kaarttypologie?
weet ik eigenlik niet

ik moet eigenlijk de opdracht overnieuw doen, had hiervoor een cijfer 5.0... met de rest van de beoordelingsformulier, waar natuurlijk veel meer op staat dan alleer deze erd maken. Heb dit nog nooit eerder gedaan. vond het dan ook erg lastig om het allemaal in elkaar te zetten.

als je interesse hebt in de casus kan ik je die wel toesturen, samen met het beoordelingsformulier

ik hoor het wel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.