Error die ik niet begrijp: Parse error: syntax error, unexpected '',<br /><br />Je bent uitgenod' (

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen van Rensen

Jeroen van Rensen

17/03/2020 15:35:16
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben een platform aan het maken waar leerlingen en studenten elkaar kunnen helpen met huiswerk. Ik ben momenteel bezig met de groepen-functie, waar gebruikers groepen kunnen aanmaken en elkaar kunnen uitnodigen. Als iemand iemand anders uitnodigt, wil ik dat die persoon een e-mailmelding krijgt. Deze heb ik geschreven in een variable, en wordt later verzonden.

De code hieronder is die variable. Als ik mijn programma draai krijg ik deze foutmelding te zien, die gaat over die variable:

Parse error: syntax error, unexpected '',<br /><br />Je bent uitgenod' (T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING) in /volume1/web/jeroenvanrensen/socsoc/ajax_socsoc.php on line 167

Dit is de variable:

$link = 'https://www.jeroenvanrensen.nl/socsoc/mijnsocsoc/groepen/'.$groep['id'].'/';
$body = 'Beste '.$groepslid['gebruikersnaam']',<br /><br />Je bent uitgenodigd voor de groep <b>'.$groep['naam'].'</b> door '.$gebruiker['gebruikersnaam'].' in SocSoc. Klik op de knop hieronder om deze groep te bekijken en te acceptere/weigeren.<br /><br /><a href="'.$link.'">Klik hier om de groep te bekijken</a><br /><br />Als de link niet werkt, kopieer en plak dan de volgende tekst in je browser:<br /><br />'.$link.'<br />';

Ziet iemand wat ik hier fout doe?

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.

Alvast bedankt!
Jeroen van Rensen
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:20:31
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/03/2020 15:41:01
Quote Anchor link
Je mist een punt na de sluitbracket ].
Overigens zou je editor dit al moeten aangeven met de juiste kleurtjes.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$body
= 'Beste '.$groepslid['gebruikersnaam'].',<br /><br />Je bent uitgenodigd..............';
?>

Gelieve voortaan je code tussen PHP-tags en [code] en [code]
te plaatsen. Dan is het beter leesbaarder.
 
Jeroen van Rensen

Jeroen van Rensen

17/03/2020 15:42:32
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het toevallig zelf net ook al gezien. Mijn editor is Notepad++, en volgens mij kan hij het daar niet aangeven. Welke editor gebruik jij?

Ik wist niet hoe je de code moest aangeven. Zal ik de volgende keer doen!

Jeroen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/03/2020 16:09:12
Quote Anchor link
Je ziet toch wel kleurtjes in je code-klop scherm? Zo niet, dan moet je eerst even je bestand opslaan als PHP-bestand.
 
Jeroen van Rensen

Jeroen van Rensen

17/03/2020 16:51:20
Quote Anchor link
Nee, bij mij zie ik dat niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/03/2020 17:41:52
Quote Anchor link
Dat is gek. Zie je enkel zwarte tekst?
Begint je code daar wel met <?php ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.