Excel 2007 en Mysql DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Piet Knaap

Piet Knaap

17/09/2012 13:38:13
Quote Anchor link
Ik heb Mysql database en Excel 2007. Nu heb ik via de Microsoft query (versie 12) een query gemaakt die gegevens ophaalt vanuit de Mysql database. Dit werkt goed. Ik krijg in mijn Excel sheet de gegevens uit mijn Mysql database. so-far-so-good.

Nu wil ik een veld waarde uit mijn Excel sheet/bestand gebruiken in mijn (Mysql) query. Nu is mijn vraag is dat mogelijk?

Ik heb het onderstaande geprobeerd (gevonden op een andere website) alleen sommige geven aan dat het wel moet werken en andere websites zeggen dat het moet met VBA?

SELECT name FROM user WHERE id=" & Worksheets("Sheet1").Range("D4").Value

Iemand op phphulp een idee...
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:08:48
 
Marvin H

Marvin H

19/09/2012 14:12:40
Quote Anchor link
Dit is mogelijk, check http://superuser.com/questions/197453/run-an-sql-query-with-a-parameter-from-excel-2007

Hier staat een heel stappenplan :)
 
Bas de jong

Bas de jong

12/10/2012 11:26:59
Quote Anchor link
Piet Knaap op 17/09/2012 13:38:13:
Ik heb Mysql database en Excel 2007. Nu heb ik via de Microsoft query (versie 12) een query gemaakt die gegevens ophaalt vanuit de Mysql database. Dit werkt goed. Ik krijg in mijn Excel sheet de gegevens uit mijn Mysql database. so-far-so-good.

Nu wil ik een veld waarde uit mijn Excel sheet/bestand gebruiken in mijn (Mysql) query. Nu is mijn vraag is dat mogelijk?

Ik heb het onderstaande geprobeerd (gevonden op een andere website) alleen sommige geven aan dat het wel moet werken en andere websites zeggen dat het moet met VBA?

SELECT name FROM user WHERE id=" & Worksheets("Sheet1").Range("D4").Value

Iemand op phphulp een idee...

weet je al hoe je een vba opdracht uit laat voeren?

VBA code om waarde uit cel in variabele te plaatsen:

Public Sub waardecelnaarvariabele()

Dim waarde As String 'zet een variabele in het geheugen met naam waarde

waarde =ActiveSheet.Range("B1").Value
'selecteerd de cel waar de waarde instaat die in je
'variabele moet worden geplaatst
'in jouw geval verander je het celadres "B1" in de cel
'van jouw keuze


End Sub
nu heb je in vba een variabele staan met de celwaasrde van jouw keuze
deze variabele kun je gaan gebruiken in een SQL statement vanuit vba
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.