exe uitvoeren of HEX-codes versturen en ontvangen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roger Meesschaert

Roger Meesschaert

08/08/2011 21:49:24
Quote Anchor link
Hoi,

ben nieuw hier en met PHP. Volgend probleem doet zich voor: ik wil de waarden van m'n omvormers loggen zodat ik daar via het web prachtige grafieken kan van tonen. Ik heb daarvoor eerst de commando's die ik moet versturen in HEX opgezocht (vb: 02 05 02 01 00 00 06 CE 3D). Aansluitend krijg ik van m'n omvormers dan een HEX reeks terug (wisselende lengte, maar ik weet wat ik zal terugkrijgen). Tot nu toe heb ik die in een Pascalprogrammatje gegoten waarbij ik als uitkomst een CSV-bestand krijg dat telkens aangroeit. Momenteel loopt dat programma lokaal op m'n PC, gaat door een Virtuele COMpoort, over het lokaal netwerk en wordt dan via een ethernet-naar-RS485-converter aan m'n omvormers doorgegeven, die dan antwoorden met HEX-strings die dezelfde weg terug afleggen en dan door dat PAscalprogramma toegevoegd worden in dat CSV-bestand. Als ik dat alles wil automatiseren moet ik dus dat Pascalprogramma op gezette tijden opstarten. Als je niet thuis bent, lukt dat natuurlijk niet! Als ik op een gehuurde server kom te hosten, zal ik dat Pascalprogramma waarschijnlijk niet kunnen laten draaien lokaal (of misschien wel, als jullie een oplossing hebben)? Dus moet ik die HEX-strings tot aan m'n ethernetomvormers doorgeven (hebben lokaal een vast IP-adres, dus ik kan portforwarding gebruiken). Dat brengt mij dus tot m'n vraag: kan ik een IP-adres benaderen vanuit PHP, HEX-codes meegeven als command, de HEX-codes die ik als output krijg verwerken in dat CSV-bestand (of inlezen in een database) en dan van dat bestand/database grafieken online maken. Voor die grafieken zouden al kant-en-klare oplossingen bestaan maar het eerste deel weet ik nog niet. Als het volgens jullie niet kan, dan heeft het ook niet echt nut om mij in PHP te verdiepen en moet ik een andere oplossing zoeken.
Graag jullie mening.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:37:59
 
Eric Wagener

Eric Wagener

09/08/2011 10:06:48
Quote Anchor link
Je kunt overal een bestand vandaan halen, zolang het maar via internet beschikbaar is. Als je dat automatisch wil doen, kun je dat via crontabs (in Linux tenminste) regelen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.