extensie op jQuery ala jQuery UI

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Synaps Framework

Synaps Framework

23/10/2011 20:58:14
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben op zoek naar een stukje documentatie / tutorial voor het volgende.
Voor mijn CRM heb ik een paar K javascript code welke ik wil gaan optimaliseren icm jQuery. Omdat ik niet het wiel opnieuw wil uitvinden wil ik dus gebruik maken van de lib jQuery (vooral de selectors). Nu is een goed voorbeeld wat ik eigenlijk precies wil jQuery UI. Deze lib (extensie) maakt gebruik van alle functionaliteiten van jQuery maar heeft zijn eigen functies welke zijn gemaakt speciaal voor de UI.

Als ik nu de bron download van UI kan ik alleen de gecompressed versie welke niet echt leesbaar is.

Dus in feite wil ik het volgende
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$.('div.class').eigenfunctie();


Nu kan ik natuurlijk voor elk van deze functies een jquery functie schrijven. Echter, sommige stukken code zijn herbruikbaar waardoor dit dus weer onmogelijk is.

Een stukje documentatie oid zal al genoeg voor mij moeten zijn.

Thanks in advance.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 14:06:06
 
Wouter J

Wouter J

23/10/2011 21:17:12
Quote Anchor link
Wat jij wilt is dus eigenlijk je eigen plugin maken?

Bijv. dat je een functie dropdown maakt en dat je die dan $(elem).dropdown() zo kunt aanroepen?

Als dit het geval is is het verhaal simpel. Laad alleen jQuery in. Alle functies van jQuery staan in de jQuery.fn object. Als je een functie wilt toevoegen hoef je alleen maar aan dat object een item (met functie) toe te voegen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// $ of jQuery is hetzelfde
// dropdown is de functie naam
$.fn.dropdown = function() {
  var elems = $(this);
  // This is het element dat geselecteerd is
  // dus bij $('#box').dropdown() is $(this) #box

  // Doe de rest van de functie
}


Offtopic:

Zodra je een uncompressed broncode wilt zien van een bekende JavaScript framework kun je deze url gebruiken: bit.ly/jqsource (voor jQuery source), bit.ly/jquisource (voor jQuery UI source)m bit.ly/mootoolssource (voor MooTools source), enz.
Gewijzigd op 23/10/2011 21:19:42 door Wouter J
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/10/2011 21:19:55
Quote Anchor link
Nee, juist niet. Ik heb namelijk stukken code welke ik hergebruik. Net zoals ze dat bij jQuery UI doen.

Thx voor je aanvulling. Wellicht kan ik het uit de sources halen.
Gewijzigd op 23/10/2011 21:28:01 door Synaps Framework
 
Wouter J

Wouter J

24/10/2011 16:39:38
Quote Anchor link
Bij jQuery UI hebben ze hetzelfde gedaan als dat ik uitleg.

In het begin hadden ze alleen jQuery. Vervolgens is daar de mogelijkheid ingebouwd om plugins te maken. Er zijn toen geweldige plugins op de markt gekomen (zoals easing-plugin of slider plugin). Toen heeft het jQuery team bedacht de beste plugins nog meer te verbeteren en met elkaar aan te bieden als jQuery UI.
Het is dus niks anders dan gegroepeerde plugins.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

24/10/2011 18:33:01
Quote Anchor link
Niet helemaal. Ze maken gebruik van een widget. Dit heb ik er nu uit kunnen halen vanuit de source welke je mij gegeven hebt. Waarvoor dank. Ik kan verder.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.