Externe info

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ScrapZz nl

ScrapZz nl

28/01/2011 20:59:34
Quote Anchor link
Hey,

Ik wil een sidebar maken voor win7 en daarbij wil ik met javascript
externe info halen die info staat op mij site met een php aanduiding
en wil door midel van een line breack onderschijdings maken
ik zelf weet hoe dit moet met php maar niet met javascript
wie kan mij wat tutorials geven waardoor ik dit kan maken?
(Het hoef niet èèn tutje te zijn maar mag ook medere die ik zelf bij elkaar kan voegen)

Al vast bedankt,
Joey
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:46:49
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

28/01/2011 21:11:40
Quote Anchor link
Je wil een sidebar maken voor win7.. Leg eens uit? Javascript informatie ophalen kan overigens met JSON, JSONP of XML. Het meest simpele om te gebruiken is gok ik JSON. Javascript ondersteunt het JSON formaat omdat dit als het ware javascript objecten zijn.

De makkelijkste manier om dit te realiseren is waarschijnlijk een javascript framework te gebruiken zoals jQuery/Dojo/ExtJs of YUI.

Daarnaast moet je in PHP een script schrijven welke je gegevens dus encodeert naar het JSON formaat. Dit kan erg makkelijk met de methode json_encode($array);
 
ScrapZz nl

ScrapZz nl

28/01/2011 22:08:05
Quote Anchor link
Merijn Venema op 28/01/2011 21:11:40:
Je wil een sidebar maken voor win7.. Leg eens uit? Javascript informatie ophalen kan overigens met JSON, JSONP of XML. Het meest simpele om te gebruiken is gok ik JSON. Javascript ondersteunt het JSON formaat omdat dit als het ware javascript objecten zijn.

De makkelijkste manier om dit te realiseren is waarschijnlijk een javascript framework te gebruiken zoals jQuery/Dojo/ExtJs of YUI.

Daarnaast moet je in PHP een script schrijven welke je gegevens dus encodeert naar het JSON formaat. Dit kan erg makkelijk met de methode json_encode($array);


Gewoon een sidebar met de top10 downloads van me site ;)
En voor die top 10 te laden wil ik externe info ophalen
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

01/02/2011 15:12:54
Quote Anchor link
Ja ik bedoelde meer zoiets van: voor windows 7? Want voor een website kan ik het me wel voorstellen, maar als programma voor win7 is toch iets lastiger lijkt me? In ieder geval heb ik je al antwoord gegeven. JSONP is het antwoord op je vraag.

Gewoon PHP gebruiken om die lijsten te genereren, alles in een array zetten, vervolgens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header("application/javascript");
echo json_encode($array);
?>
 
ScrapZz nl

ScrapZz nl

02/02/2011 21:19:06
Quote Anchor link
Merijn Venema op 01/02/2011 15:12:54:
Ja ik bedoelde meer zoiets van: voor windows 7? Want voor een website kan ik het me wel voorstellen, maar als programma voor win7 is toch iets lastiger lijkt me? In ieder geval heb ik je al antwoord gegeven. JSONP is het antwoord op je vraag.

Gewoon PHP gebruiken om die lijsten te genereren, alles in een array zetten, vervolgens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header("application/javascript");
echo json_encode($array);
?>


Okay ;) om even op je eerste vraag in te gaan het is voor een sidebar in windows vista en windows 7
de sidebar gagdet zijn gemaakt van html dus progromeren is niet ten orde alleen dan html css javascript enz (Exl php functies)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2011 21:22:02
Quote Anchor link
Tenzij je een iframe gebruikt, of met AJAX wat uitvogelt.
 
ScrapZz nl

ScrapZz nl

02/02/2011 21:35:30
Quote Anchor link
- Aar - op 02/02/2011 21:22:02:
Tenzij je een iframe gebruikt, of met AJAX wat uitvogelt.


Dat werd al gezecht op webmensen maar vind dat een beetje saai!

maar kan dit ook:
Joey:
Maar is er eiglijk geen mogelijkheid om bron te kunnen pakken met javascript
waar bijv dit in staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Tijd/Titel/Info


en dat je dan die / schijd en dan neer kan zetten net als gzfile bij php
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.