Externe Mail oplossing webshop wegens problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arne de Vos

Arne de Vos

14/09/2016 11:48:38
Quote Anchor link
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een webshop gemaakt met Codeigniter en deze werkt al een paar jaar zonder problemen. Echter de laatste tijd komen sommige e-mails (bevestiging order) niet aan bij de klant. Soms zit het dan in de spam map, soms is er helemaal niets aangekomen. Een latere poging (handmatig in admin van shop) komt dan wel goed aan. Super vreemd!

De shop maakt nu gebruik van de mail functie binnen Codeigniter (niet sendmail en niet SMTP) en daar kan ik verder niet veel mee. Ik dacht daarom aan een externe e-mailprovider waar ik via een API berichten kan versturen. De externe e-mailprovider heeft dan de tools om bijvoorbeeld te controleren of e-mail echt is aangekomen, of deze is geopend / gelezen, indien niet aangekomen na een uurtje nog eens te verzenden, etc. Het lijkt er op dat mailgun(.com) zoiets biedt.

Weten jullie een Nederlands bedrijf die deze service biedt? Of andere suggesties?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:05:27
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2016 12:00:16
Quote Anchor link
Hoe zit het met het SPF-record in je DNS?

Verder bestaat er geen waterdichte methode om te kijken of een mail daadwerkelijk is gelezen. De truukjes om een externe afbeelding te openen werken ook al ruim 10 jaar niet meer standaard. Er bestaan wel ehader waarin je kan vragen of de geadresseerde een leesbevestiging kan geven, maar weinig mail-programma's gebruiken dat, op Microsoft mailclients (zoals Livemail en Outlook) na.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/09/2016 12:00:39
Quote Anchor link
Arne de Vos op 14/09/2016 11:48:38:
Een latere poging (handmatig in admin van shop) komt dan wel goed aan.

Gebruik je daarbij dezelfde server? Dan zou ik het verschil eerst zoeken in typische kenmerken van spam in de orderbevestiging. Als automatische mail en handmatige mail vanaf dezelfde server anders worden behandeld, ligt dat vermoedelijk aan de tekst en eventueel de mailheaders.
 
Arne de Vos

Arne de Vos

14/09/2016 12:13:09
Quote Anchor link
- Ariën - op 14/09/2016 12:00:16:
Hoe zit het met het SPF-record in je DNS?


Weet niet precies wat het is. Maar via mxtoolbox een check gedaan en die geeft aan dat er geen SPF records gevonden zijn voor de domeinnaam. Kunnen we hiermee het probleem verkleinen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2016 12:15:56
Quote Anchor link
Ja, met een SPF-record worden je mails minder snel als spam gezien. Een DKIM-record zou er ook wel bij kunnen.

http://www.spfwizard.net/

Als je niet snapt hoe het werkt, dan kan je hostingpartij ook vast hulp bieden.
Gewijzigd op 14/09/2016 12:16:49 door - Ariën -
 
Arne de Vos

Arne de Vos

14/09/2016 12:18:02
Quote Anchor link
Ward van der Put op 14/09/2016 12:00:39:
Gebruik je daarbij dezelfde server? Dan zou ik het verschil eerst zoeken in typische kenmerken van spam in de orderbevestiging. Als automatische mail en handmatige mail vanaf dezelfde server anders worden behandeld, ligt dat vermoedelijk aan de tekst en eventueel de mailheaders.


Ja het is exact dezelfde functie bij handmatig of na het afronden van bestelling en dus ook dezelfde server (shared hosting). De timing is alleen anders. Toch heb je een punt, deze aanwijzing mag ik niet negeren. Misschien aan mijzelf sturen en toch verschillen proberen te vinden in de broncode van de email ofzo.


Toevoeging op 14/09/2016 12:20:26:

- Ariën - op 14/09/2016 12:15:56:
Ja, met een SPF-record worden je mails minder snel als spam gezien. Een DKIM-record zou er ook wel bij kunnen.

http://www.spfwizard.net/

Als je niet snapt hoe het werkt, dan kan je hostingpartij ook vast hulp bieden.


Ga gelijk een mail sturen aan de hostingprovider over dit onderwerp. Dank je!
 
Eric T

Eric T

11/10/2016 23:08:25
Quote Anchor link
Ik stuitte op een soortgelijk probleem waar ik vanavond toevallig mee bezig ben geweest. Mijn uiteindelijke oplossing is mail versturen via sendinblue (www.sendinblue.com)
In mijn geval had ik altijd Mandrill, maar dat werd Sparkpost. En sparkpost vertoont exact de problemen die je schetst...
Sendblue zojuist uitgeprobeerd, en niks in Junk Email mapje o.i.d.
Kortom, voor mij goed werkend. Wellicht dat je er iets aan hebt...
 
Arne de Vos

Arne de Vos

11/10/2016 23:22:30
Quote Anchor link
Bedankt Eric. Ik zie alleen wel dat je voor rapportages de Bronze versie moet nemen a 29 euro per maand. Of kun je met de gratis versie ook zien welke e-mailberichten goed zijn aangekomen / gelezen / etc.?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.