Externe Mysql database in Visual C++

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk

Henk

27/04/2006 11:06:00
Quote Anchor link
Hallo, heeft iemand hier ervaring mee? ik heb een programma geschreven om mijn mysql database met Visual C++ aan te roepen. Dit werkt prima op mijn eigen localhost adres, maar het lukt maar niet om mijn externe database bij mij isp te berijken. Wat vul ik nu bij localhost in? Of moet ik mysql anders instellen? Of moetik eerst met winsock een externe verbinding maken? iemand een idee? Thanks.

ps: mysql server bij isp db.pcextreme.nl hoe roep ik deze aan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/*-------------------------------------------------------------
        / Connect to server and login to Database
        / mysql_real_connect() will return MYSQL* if ok
        / and NULL if not.
        /-------------------------------------------------------------*/
        if(mysql_real_connect(dbHandle,        // Handle to mysqlobject
                              "localhost",            // Host - default=localhost
                              userName,        // Username
                              password,        // Password
                              dbName,        // Databasename
                              MYSQL_PORT,    // Port of connection
                              NULL,            // Used by Unixsocket
                              0))            // client_flag
        
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:20:07
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

27/04/2006 11:16:00
Quote Anchor link
Waar nu localhost staat vul je het adres van de externe database-server in, dit kan een IP-adres of hostnaam zijn...let er echter wél op dat MySQL _standaard_ géén verbindingen van buitenaf toe laat, controleer dit dus eerst bij je hoster of het überhaupt mogelijk is.

Succes!
 
Henk

Henk

27/04/2006 11:19:00
Quote Anchor link
Remco:
Waar nu localhost staat vul je het adres van de externe database-server in, dit kan een IP-adres of hostnaam zijn...let er echter wél op dat MySQL _standaard_ géén verbindingen van buitenaf toe laat, controleer dit dus eerst bij je hoster of het überhaupt mogelijk is.

Succes!


Ok, mijn isp geeft db.pcextreme.nl op gebruik ik dit of mijn eigen ip nr bij de isp? thanks
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

27/04/2006 11:20:00
Quote Anchor link
Gebruik de hostname, IP-adressen kunnen in de loop van de tijd gewijzigd worden maar hostnames worden dan opnieuw gekoppeld en blijven doorgaans hetzelfde :)
 
Henk

Henk

27/04/2006 11:22:00
Quote Anchor link
Remco:
Gebruik de hostname, IP-adressen kunnen in de loop van de tijd gewijzigd worden maar hostnames worden dan opnieuw gekoppeld en blijven doorgaans hetzelfde :)


ok thanks, dus "db.pcextreme.nl" of mijn site "www.creasoft.nl"
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

27/04/2006 11:54:00
Quote Anchor link
db.pcextreme.nl
 
Henk

Henk

27/04/2006 13:18:00
Quote Anchor link
Remco:
db.pcextreme.nl


Het zou werken, maar....?? het klopt de provider staat geen externe database toegang toe. bedankt voor je hulp, gr
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.