Facebook develope platform

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jop B

Jop B

03/10/2019 00:11:21
Quote Anchor link
Goede avond,

Vandaag heb ik mij aangemeld op het develope platform van Facebook.
Ik ben begonnen met een messenger bot maar ik krijg op een of andere manier geen response.

De bot ben ik het schrijven in PHP en heb hier enkele voorbeelden van gevonden op internet.
De webhook is in orde en staat op groen in het platform als ik deze verifieer.

Daarna heb ik een page token gemaakt die ik gebruik in de bot code.

Mijn vraag is: moet Facebook je app/code controleren voordat deze werkt?
Ze hebben het namelijk over een screencast, maar dit kom ik bij tutorials nergens tegen.

Iemand bekend met het develope platform van Facebook?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:26:25
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

03/10/2019 07:02:09
Quote Anchor link
Het is een tijdje terug dat ik er mee gewerkt heb, maarrr ... je moest toen eerst in de testomgeving aan de slag (of "sandbox" - weet niet meer precies hoe ze het noemde). Als alles werkte kon je je app submitten voor review, en pas als ie goedgekeurd was mocht je live aan de gang.

Dus: 1) Staat er nog ergens iets van een testomgeving/zandbak? 2) Zit je in de zandbak.

En "geen response", wat houdt dat precies in? Welke HTTP code krijg je erbij (200/400/500)? Is het helemaal leeg (""), of (enkel) een (fout-) melding?
 
Jop B

Jop B

03/10/2019 13:49:46
Quote Anchor link
Hi Rob,


Ze vragen tegenwoordig een screencast hoe de applicatie werkt. Deze moet je uploaden bij de app review aanvraag.
Dus heb ik een test app gemaakt, welke ik met een eigen account kan testen en een screencast kan maken.

Facebook wil niet dat er apps worden gemaakt die niet functioneren en heeft deze stap erbij gezet.

Mocht er iemand in de toekomst hiermee aan de slag wilt gaan:
1: maak een app
2: maak vervolgens een test app hiervan
3: test de app en maak een screencast
4: die een app review in, goedgekeurd? zet hem op live en voila!

Let wel dat je bedrijf geverifieerd moet zijn om deze stappen te doorlopen.

Gr. Jop
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.